Min första Android. Hjälp att komma igång.

Diskussion i 'Legend' startad av kroppkaka, 26 mar 2010.

  1. Mattefjonkan

    Mattefjonkan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hade samma problem innan jag fick det att funka. Detta berodde på att installationen av HTC sync vill att du stänger av antivirus programet under installationen. Första gången jag installerade det så tänkte jag "fuck that" och körde vidare utan att deaktivera antivirus.

    Men då avinstallerade jag det och sen nästa gång då den frågade effter att jag skulle deaktivera mitt antivirus program så deaktiverade jag det temporärt.

    Sen när installationen var klar funkade det. Det är inte säkert detta löser det för dig men det hjälpte mig.
     
  2. von_S

    von_S Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det fungerar inte :( När jag går in i enhetshanteraren så är det en sån gul varningstriangel på "My HTC" och om man går in på den får man det supergivande meddelandet "Det går inte att initiera drivrutinen för den här enheten. (Kod 37)". jag hatar det här. Fan om man köper en telefon för tre månadslöner ska man int ebehöva hålla på så här.
     
  3. mackann

    mackann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    56
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung s8
    Testa skicka till htc suporten och fråga dom : http://www.htc.com/se/CS_Mail.aspx
    Föresten 3 månadslöner ? Stackare du kan inte tjäna bra på ditt jobb =/
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 766
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Gå in under menu->inställningar->Program->Utveckling och bocka ur rutan "USB-felsökning" och prova att ansluta telefonen igen. Den borde inte fråga efter ADB-drivrutiner om inte denna ruta är ibockad.

    ADB står för Android Debug Bridge och finns till för att utvecklare skall kunna se vad som händer på telefonen, följa loggar, enkelt installera sina program etc.