Min första Android, Noteägare se hit!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av H3rr4n, 25 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Hejsan!

Jag är på jakt efter en ny telefon.

För närvarande har jag en 3GS som börjar bli gammal, har haft den i två och ett halvt år.

Jag har några önskemål om funktioner och jag undrar om expertisen på forumet kan hjälpa mig i min jakt på den perfekta Android-telefonen.

- Högupplöst skärm, vill kunna se serieavsnitt och filmer i HD utan problem.
    - Hållbar, skall kunna hålla för vardagsanvändande.
    - Plats för minneskort, vill ha mycket film och musik.
    - Bra kamera, skall till USA i 3 veckor till sommaren och vill kunna ta bra foton och filma i 1080p.
    - Storleksmässigt skall den kunna få plats i framfickan på ett par skjorts och i vanliga jeans/chinos.

Har kollat på Galaxy Note, SII, Sensation XE, Droid RAZR och Arc S.

Den som tilltalar mig mest är Note men är orolig för storleken eftersom att jag vill kunna ha med den till USA och ha den i skjortsfickan utan problem.

SII verkar vara bra men det var ett tag sedan den släpptes och skärmupplösningen tycker jag är ganska dålig.

Sensation XE verkar också fin med metall och så men kameran verkar inte vara på topp och skärmen är inte så ljusstark.

Droid RAZR är på mellandagsrea men filmkameran verkar dålig, den är bred och har hört att den skall vara seg.

Slutligen har jag kollat på Arc S men det är mest för prisets skull, den är väsentligt billigare än de andra men också sämre på allt förutom kanske stillbildskameran.

Vad tycker ni här på forumet, vilken passar mina behov bäst?
    Är som sagt sugen på Note.

Om ni har några frågor eller om jag har uppfattat fel angående någon telefon säg gärna till :D

2. Gilgamesh

Gilgamesh Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 767
    Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre,3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    X200 Ultra 16GB/512GB
    SGS2 ska du ha utan tvekan om du inte väljer Note, klarar av allt du vill utan problem

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Note är stor, om det råder det inga tvivel. I början kändes den aningen för stor, men jag personligen vande mig mycket snabbt och nu kan jag nästan inte tänka mig något annat. Till och med min Galaxy Nexus med 4.65"-skärm känns lite ynklig.

Jag har inte haft några problem med att få ner Note i några av mina byxfickor, men jag tvivlar inte på att det kan bli svårt för dem som klär sig i skinny jeans och liknande supertighta byxor.

4. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Som manny sa så är noten en bjässe. Hur länge kan du vänta? Det kommer någon mässa i jan/feb och flera highendlurar verkar komma med 720p skärmar enligt läckor,

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.