Min första app: Info Wallpaper

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av graytest, 30 jan 2011.

1. graytest

graytest Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Nej då, detta är inte dött. Jag jobbar för fullt med nästa stora uppdatering som förhoppningsvis innebär en massa förbättringar! Dessa inkluderar bl.a. att användaren kan placera ut flera rader med info samt att dessa rader kan innehålla vilken info som helst.

Just nu är infon rätt hårdkodad; en rad för datum, en för tid, osv. I nästa version kan du placera ut flera rader som du själv bestämmer vad de ska innehålla, t.ex. en rad med månad, en rad med år, en rad med tid och batteristatus, osv.

Efter det kommer även väder, bättre bakgrundshantering (slideshow och att bakgrunden "flyttar med" när man byter skärm), visa olika info på olika skärmar, m.m.

Det borde den göra. Av någon anledningen har den ramlat längre bak i sökresultatet om man söker på Info Wallpaper dock.
    Här är länkarna:
    https://market.android.com/details?id=com.andreashedin.infowallpaper
    https://market.android.com/details?id=com.andreashedin.infowallpaper.lite

2. hace

hace Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ny version är nu släppt!

* Svenskt språk!
    * Lägg till valfritt antal rader
    * Välj själv vad varje rad ska visa
    * Placera raderna vart som helst på skärmen genom att dra texten dit du vill ha den.
    * 28 fonter inkluderade
    * Möjlighet att lägga ett lager färg ovanpå bakgrundsbilden (eller ett lager med två färger som fadar från den ena till den andra)

+ Mycket mer!

4. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag tänkte höra om det finns några användare av Lite-versionen här på forumet som har problem med att den inte fungerar?

Jag har fått några kommentarer på Market om att appen inte fungerar sen den senaste uppdateringen, men tyvärr så kan jag ju inte fråga dessa användare vad som inte fungerar. Appen fungerar bra på min telefon, och förutom den så har jag bara möjlighet att testa på emulatorer och jag har än så länge inte märkt av några allvarliga buggar (allvarliga nog för att appen inte ska fungera).

Så om någon användare här har problem så skulle jag uppskatta om de kunde lämna en kommentar om vad som inte fungerar! Tack!

5. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ny version av Info Wallpaper (fulla versionen) är släppt! Version 1.2 inkluderar:

* Antialias på texten vilket jag lyckats glömma i förra versionen.
    * Batteristatus uppdateras direkt
    * Default-text visas när appen körs första gången. Det verkar som om folk trodde att version 1.1 var trasig för att den bara visade en svart bakgrund utan text. Till skillnad från version 1.0 som visade tid, datum och batteristatus som default så visade version 1.1 inget alls. Istället fick anv. själv lägga till det som han/hon ville visa.. Verkar inte som om alla förstod det och därför antog att appen inte fungerade. Förhoppningsvis hjälper den nuvarande lösningen.
    * Lagt till möjligheten att spara konfigurationerna till telefonens minneskort. Dessa kan sedan skickas till mig och jag lägger upp de på hemsidan. Andra anv. kan sedan antingen ladda ner till datorn och placera de på telefonen för at ladda de, eller också kan de laddas direkt via internet till telefonen.

Närmaste dagarna blir det fokus på buggletande och fixande och försöka få ut en ny version av Info Wallpaper Lite. Nya features som kommer efter det inkluderar olästa mail/sms, missade samtal, vertikal text, samt väder.

Två exempel på de designer som finns tillgängliga att ladda ner just:

6. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Ny version är släppt. 1.2.1 fixar i första hand en bugg som ledde till krash om ingen info hade lagts till.

Har också lagt till möjlighet att ha vertikal text.

7. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hittade din app idag och måste säga att den är underbar! Du introducerade mig också för Sansation vilket var ett skitsnyggt typsnitt och nu använder jag det i alla ikoner jag har på min telefon vilket gör att allting passar jättebra ihop :) Det enda som kunde göra den här appen fulländad nu vore att man kunde lägga till hur bra täckning man har, om det är EDGE, 3g osv!

8. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Tack! Och kul att du gillar appen! Du får gärna höra av dig om du har några problem med den eftersom jag just nu försöker fixa de problem som vissa användare verkar ha (inte helt lätt när det fungerar utmärkt för mig på min telefon).

Det är mycket möjligt att det kommer täckning som val i framtiden. Nästa uppdatering lägger till batteritemperatur, väder, antal olästa SMS (och antagligen antal olästa e-mails i GMailkontot, men inte säkert eftersom jag inte börjat koda på det).

Jag ska kolla hur mycket jobb det är att lägga till täckning. är det bara ett par timmar kan jag nog lova att det kommer i nästa uppdatering. Annars så kommer det komma, fast senare i någon uppdatering längre fram eftersom jag vill fokusera på buggfixar ett tag framöver.

9. Pixel67

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Täckning vore grymt!

Men några små problem har jag. Bakgrundsfärgen när man klickar Position Infos har exakt samma färg som mina bokstäver. Eller snarare den första färgen jag valde när jag lade till något. Ändrar jag färg på mina bokstäver nu så ändras inte bakgrundsfärgen, utan den är alltid samma. Men missförstå mig inte nu, den riktiga bakgrundsfärgen fungerar, det är bara när man klickar Position Infos. Hoppas du förstår :)

Tillåt mig specifiera mig:

Så här valde jag att det skulle se ut. Det var den första och enda färgen jag valde.

Så här ser det ut när jag klickar på Position Infos, men om jag nu ändrar färgen på texten...

... Ser det ut så istället. Det vill säga att bakgrunden är samma färg som den färgen jag valde att lägga på texten från början, men ändras inte när jag ändrar textfärg.

Färgen är 136-136-136-255 om det hjälper förresten :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 1 mar 2011
  10. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jo, bakgrundsfärgen ändras aldrig på position infos-skärmen. Jag fixar det. Förhoppningsvis får jag det att fungera till nästa uppdatering!

11. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Mycket myyycket läcker!

12. Pixel67

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men har du ställt in färgen på att vara exakt 136-136-136-255? För då är det ett väldigt slumpartat sammanträffande att jag tog exakt den färgen på bokstäverna ^^ Jag tror att när jag först valde färg på bokstäverna så ändrade appen bakgrundsfärgen i Position Infos till exakt samma.

13. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Japp, bakgrundsfärgen är satt till den färgen! :) Du hade bara otur som valde exakt samma. Först hade jag att textens färg också var satt till en fast färg så att detta var aldrig nåt problem. Men sen ändrade jag till vald textfärg, men tänkte inte på att ändra bakgrundsfärgen också.

Jag kommer nog låsa textfärgen till svart eller liknande istället för att använda användarens valda färg. Kan bli problem annars om användaren har viss text som är en färg och annan text som är en annan färg.

14. Pixel67

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Så jag kommer inte kunna ha texten i grått? :( Då måste jag ju göra om alla mina andra ikoner xD Eller menar du bara i Position Infos? :)

Edit: När jag läser nu så förstår jag ju att det var det du menade xD

15. Shac

Shac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj! provar just nu Info Wallpaper Lite, det är nån bugg med batteri mätaren, när jag väljer att ha den framme så blir det bara en massa siffror även att man tar bort "visa inte".

16. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag ska kolla på det ikväll. Har du möjlighet att posta screenshot så jag kan se exakt vad som blir fel?

17. Shac

Shac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte screenshota, men jag ska skriva exakt.
    Går in på levande bakrunder osv osv, när jag klickar i Batteristatus och går tillbaka och kollar hur det blir så står det:

2131099674 66%

2011-03-03

15:45

även att jag tar bort "visa titel framför batteri. så står det fortfarande bara dom där siffrorna..

Btw, jag är kär i appen i övrigt, kommer köpa den så fort jag får tag på ett visa kort ! :) hoppas det hjälpte något iaf :)

18. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jadå, jag tror jag vet vad felet är! Förvänta dig en uppdatering ikväll!

Vill också poängtera att betalversionen är väldigt olik gratisversionen i hur man som användare gör inställningarna. Jag föredrar personligen betalversionen, men jag har hört från andra som tycker den är för avancerad att använda. Värt att tänka på om du gillar hur gratisversionen fungerar. :)

Shac gillar detta.
  19. Shac

Shac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa okej, ae jag är helt såld på den, får jag bara batteri o funka så har jag en helt "ny" telefon ;) riktigt grym! keep up the good work :)

20. ohlleeson

ohlleeson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Killen me dålig fantasi här :) men vart hittar ja den översta bakgrunden??
    Å så undrar ja vilken upplösning ska man ha på bilderna om man ska lägga in egna bilder?