Min första app: Info Wallpaper

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av graytest, 30 jan 2011.

1. graytest

graytest Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag fick sparfilen. Kan inte se något som är fel direkt i den, så det måste nog vara något i koden som inte stämmer. Blir alla objekt fel när det gäller font och färg? Fungerar det aldrig eller fungerar det ibland?

Ska prova den på min telefon också.

Sen såg jag också att du hade delat upp vissa objekt så att du har batteristatus på en rad och %-tecken på en annan. Det är ju möjligt att det finns en anledning till det, men bara så att du vet så kan du skriva #bb% som ett objekt så får du batteristatus och % på en gång.

Tack för hjälpen! Ska försöka hitta felet snabbt!

*EDIT*
    Har släppt version 1.52. Prova och se om den fixar ditt problem med font och färg när du laddar en sparfil.

Last edited: 23 maj 2011
  2. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Den funkar aldrig och alla objekt blir fel ^^ Angående batteristatusen så vill jag ha dem i olika storlek och färg så därför har jag dem på olika rader ;) Ska tanka den nya versionen nu och se om det blir bättre :)

Edit: Jag tankade den nya versionen.och då funkade det att ladda profiler igen, men nu kraschar den när man tar bort objekt igen ^^ Och har den väl kraschat en gång så blir den väldigt ostabil och kraschar hela tiden...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Last edited: 24 maj 2011
  3. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Hehe. Ska kolla på borttagningen av objekt.

4. Pixel67

Pixel67 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det är när man har tio objekt eller mer som programmet kraschar när man tar bort något. Det är först då man måste scrolla i listan för att se alla objekt om det kanske kan ha något med saken att göra :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. vargen

vargen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nu mer funkar den inte alls på LG optimus 2X, for FC precis hela tiden utom om jag kör dina färdiga xml-ar från hemsidan, så fort jag lägger till väder eller "numbers as text" så FC:ar den och det man lagt till är försvunnet.

6. graytest

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Men det fungerar så länge du inte lägger till väder eller numbers-as-text? Vet du om det är något mer som inte fungerar?

Ska kolla på det.