Min Galaxy fill ej koppla in 3G data nät

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Lasse, 19 jan 2010.

  1. Lasse

    Lasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, Jag köpte en Samsung Galaxy i oktober. I början fick jag den sporadiskt att koppla in sig på 3G (jag har tre som operatör med mobilsurf som tilläggstjänst). Numera går det inte alls (vanlig telefoni och SMS fungerar) . Simkortet fungerar bra i andra telefoner. Jag har även provat andra operatörers simkort (Tele2 och Telenor med 3G tjänst) utan att det fungerar. Med dessa simkort fungerar EDGE och GPRSeftersom de även stöder GSM.
    Jag har även provat mitt simkort från tre i en annan Galaxy där det inte heller fungerade. Jag har lämnat min Galaxy på service tre ggr utan att fel hittats. Och en ny Galaxy löser tydligen inte problemet. Samsung skyller på operatören och tre på Samsung. jag sitter i en rävsax och det känns som jag slängt bort 5500 kr.
    Kanske någon annan har upplevt något motsvarande. Tacksam för alla tips jag kan få som kan hjälpa mig.
    mvh/Lasse
     
  2. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Har den varit på service 3 gånger och dom inte kan lösa problemet så borde det vara skäl nog att häva köpet. Att den inte funkar med andra operatörer är ett tecken på att det är telefonen som det är fel på. Kontakta konsumentvägledare så kan han/hon hjälpa dig
     
  3. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Tyvärr så har jag exakt samma erfarenhet av Galaxy i Telias nät. Det tappar 3G-täckning ibland och då går den inte ens ner på 2G utan är helt lost - oanvändbart. Nu är min inne på service för första gången, så jag kommer att uppdatera firmwaretråden för Galaxy när jag får tillbaks min och rapportera om de har bytt någon hårdvara/mjukvara. Och viktigast - ifall det fungerar bättre..
     
  4. Lasse

    Lasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, Jag köpte en till Galaxy på öppet köp för att prova om felet ligger i telefonen. Tyvärr visade den samma problembild. Så jag tror inte att det löser sig med att få en ny Galaxy.
    Det bästa vore ju att kunna häva köpet men det går inte heller eftersom parterna skyller på varandra.
     
  5. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Kontakta konsumentvägledaren i din kommun. Dom har erfarenhet och vad som gäller.
    http://www.konsumentverket.se/Lattlast/Konsumentvagledaren-i-din-kommun-kan-hjalpa-dig/

    Eftersom ditt simkort fungerar i andra telefoner och andra simkort för andra operatörer inte funkar i den så är det ju uppenbart att det är fel på telefonen. Att dom inte hittar nått fel på telefonen ska inte spela nåt roll eftersom den inte fungerar som den ska. Ursäkten it's not a bug, it's a feature funkar inte när man har en 3g-telefon som inte kan ansluta till 3g.