Problem: Min gamla arc S bara dog

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av dragontrumpetare, 27 apr 2012.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Alltså må tro vad förvånad jag blir när min morsa ringer och väcker mig denna vackra morgon och säger att min mobil som jag givit bort till min syster (arc S alltså) bara sa poff och dog. Va lustigt, den har ju fungerat hur bra som helst hårdvarumässigt med 2.3.4. Den fick sedan den berömda sprickan i fronten vid sensorn och var hos Anovo. När den kom hem så uppgraderades den till ICS 4.0 och fungerade väldigt bra då också. Och nu säger alltså morsan nästan 2 veckor efter reparation att mobilen bara sa poff och la av. Jag tänker nästan direkt, va har Anovo nu gjort? För mamma förklarade att hon laddat ner och installerat och spelade ett enkelt spel, och lyssnade på musik och plötsligt blev den väldigt varm. Hon förklarade det nästan med explosion. Men va fan, luktar den undrade ja då. Men fick aldrig något svar.
     
  2. chuck norris

    chuck norris Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Testat att ringa brandkåren/insatsstyrkan?!

    :P
     
  3. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    UNDERBAR!!!!! :D
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hahaha.... ja, visst. de blir nog glada att få rycka ut för att lukta på en mobiltelefon... :)

    Men alltså luren har i sig fungerat utan problem i 5 månader. Sedan upptäcker man sprickan, och lämnar in den i 3butiken som då skickar den till Anovo. Den kommer tillbaka efter ca 3 veckor med bytt front. Och ca 2 veckor efter uthämtande så pajjar den? För mig låter det så jäkla lustigt. Det är inte första gången en lur faktiskt få fler fel efter ett besök hos Anovo. Och nu misstänker jag tyvärr detta. Och min bror skrattar bara å säger, ja så är det med skitmobiler med dålig kvalité. Ok, för det första så vet han liksom ingenting om denna lur, eller dess felstatistik, och det jag själv har märkt så har inte många Xperia arc S lurar slutat fungera på detta sätt, iallafall inte på Swedroids forum. De flesta har haft problemet med sprickbildningen, och det säger ju egentligen bara att platsen är av dålig kvalité men resten av luren är det ju annorlunda,tycker då ja.
     
  5. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Nog tyvärr bara att skicka in på service igen.....
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Fick andas ut nu. För morsan ringde och det verka som att luren nog bara råkat ut för en ovanlig hög värme utveckling och helt enkelt lagt på fail safe-läget för att skydda mobil och hårdvara. Det morsan hörde som ett puff var troligen när strömmen knäpptes av i högtalarna, för nu funkar luren igen iallafall. Men har sagt till morsan att hålla koll efter detta igen. Det är inget bra tecken om den blir så varm för ingenting. Luren skall ju inte gå upp till 60grader om överhuvudtaget.
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Du får väl säga åt henne att sätta sig i frysrummet på ICA:s centrallager nästa gång hon vill spela. Då lär den inte bli för varm kan jag lova...

    Sent from my S(E) Xperia arc using TapaTalk
     
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Haha, jag får köra den varianten...

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2