Problem: Min Nexus S vägrar starta

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av MrBlade, 16 okt 2012.

  1. MrBlade

    MrBlade Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Google Nexus S dog för en dag sedan under tiden som den låg i fickan under en promenad. Den vägrade sedan starta så jag tog för givet att det var batteriet som laddats ur bara.

    Så när jag kommer hem och pluggar i laddaren och trycker på startknappen så blir skärmen blå i ca 1/10 sekund eller så, sedan händer ingenting alls. Jag trycket igen på startknappen men nu blir skärmen inte ens snabbt blå. Jag låter därför telefonen ladda i några timmar, sedan tar jag ur batteriet, sätter i det igen och provar samma sak. Men samma sak händer, skärmen blir blå i ca 1/10 sekund och inget händer för att sedan inte ens bli blå nästa gång jag trycket (den blir bara blå en kort stund efter att batteriet plockats ut och man håller in startknappen).

    Jag provar ansluta telefonen till datorn, ingen händer då heller. Datorn verkar inte ens hitta telefonen. Jag provar hålla in volym upp och startknappen men inget händer.

    Vad kan vara fel och går det att lösa eller är telefonen körd? Tyvärr har jag importerat telefonen från utlandet så antar att garantierna inte gäller....

    Förövrigt har telefonen ICS men jag har inte varit och lagt in custom ROM och grejer utan telefonen är helt orörd förutom inlagda appar etc.