Bra idé!
Jo, det här är ett sedan länge känt problem som (i Sverige) bara påverkar Tele2 användare, och det har varit samma för Nexus One användare sedan den släpptes. Ibland funkar det, ofta funkar det inte. Det brukar även gå att få igång det genom att byta till "endast 2G" (och tillbaka, om man vill, förstås).
Kanske kan ha att göra med att Tele2 "lånar" det gemensamma "Sweden 3G" nätet på något knepigt sätt.
Har inte orkat felsöka så mycket (under ett par år med Nexus One och nu med N4) utan knäpper bara på/av flygpansläge varje gång det inte funkar, men exv kunde man prova att ställa in telefonen på att bara använda 2G och se om det fortfarande kan uppstå.
Mindre irriterande med N4 än N1, då det går mycket snabbare att gå i/ur flygplansläge med N4.
Nexus One var ju aldrig särskilt spridd utanför utvecklar-/entusiastkretsar, men N4 verkar (väl?) få mycket större spridning även i Sverige, så nu kanske det blir tillräckligt stort för att Google/LG/Tele2 kan besväras hitta vad som är problemet.
Tillägg: APN-modifeiringar hit och dit tror jag inte så mycket på, jag försökte allt som tipsats om i alla trådar under lång tid med min Nexus One.
Last edited: 2 januari 2013