Min P20 Pro gillar inte vitvaror.

Diskussion i 'P20-serien' startad av daspunner, 27 feb 2019.

  1. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Tja!

    Haft min sen i höstas och och det har varit likadant hela tiden sen dess, att mottagningen kring stora metallstycken (vitvaror och rostfri diskbänk) under samtal droppar helt i princip. Lika bra o flytta på sej o ringa upp på nytt. Upplevt samma sak vid nån betongvägg ibland, gissar på armeringen.

    Min sambo skaffade sej också P20 Pro för ett litet tag sedan och hon har inte det problemen. Är det nån annan här som känner igen sej i detta? Har jag fått ett måndagsexemplar? Garantiärende kanske?

    /D
     
  2. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 432
    Mottagna gillanden:
    3 215

    MINA ENHETER

    Detta har jag inte märkt något av, måste vara något bekymmer med din
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 711
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad ansluter du på för frekvens; 2,4Ghz eller 5Ghz? Testa switcha?

    Om du har Bluetooth aktiverat; testa inaktivera - kvarstår problemet då?
     
    Kristy gillar detta.
  4. daspunner

    daspunner Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ursäkta men jag glömde nämna det men det är röstsamtal det gäller. Det är 4G jag är uppkopplad med då. Min sambo har samma operatör kan jag tillägga (Tele2). Inga problem där inte. Har i regel nästan alltid 4-5 staplar i mottagning.
     
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Om ni har exakt samma modell och samma operatör så är det ju väldigt lätt testa om det faktiskt är fel på telefonen, om det nu är så reproducerbart som du säger. Kolla bara så ni har samma inställningar när det gäller WIFI-samtal, VoLTE o.s.v. och testa samtal samtidigt på samma ställen. Är nog inga problem att reklamera om du testar så noga.