Min p30 PRO är för seg att ta kort samt ändrar skärmstyrkan fel

Diskussion i 'P30-serien' startad av Alwaysandforever2012, 30 aug 2020.

  1. Alwaysandforever2012

    Alwaysandforever2012 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Köpte p30 PRO för 1 månad sedan, då min p20 PRO börjar bli lite väl använd
    Något jag reagerat på med kameran är dessa saker.. Undrar om någon mer har det så
    Q när jag ska ta foto så tar det många ggr alldeles för lång tid. Objektet, som ofta är barn eller djur, hinner flytta sig. Hade inte det problemet med p20 och testade i affärer innan och där verkade inte problemet uppstå. Då gick det snabbt. Vilket är väldigt viktigt, anser jag. Retar mig massa.

    Sen auto skärmen gör mig också galen. Man märker så väl när det ändras. Mycket mer som skärmen trycks på en knapp med öka å minska skärmstyrkan jämfört med en fin övergång. Så svårt att förklara. Samma då när man tex tycker en bild är för mörk, så trycker man ju på skärmen så blir det ljusare.. Men denna blir knappt ljusare och så fall jätte kort stund å sen tillbaks till mörkare igen.. Det gjorde aldrig p20
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 750
    Mottagna gillanden:
    44 746
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad fotograferar du med för upplösning? Du har väl inte ställt in 40MP? Det gör nämligen att det blir betydligt långsammare samtidigt som det saknar betydelse för resultatet, då det inte påverkar detaljnivån. De extra pixlarna fyller främst en annan funktion som har med HDR att göra, och används även när du ställt in kameran på standardupplösningen, så dubbelkolla vad du har inställt.

    Vad gäller ljusensorn finns ingen direkt inställning för det, så det är svårt att ändra hur den beter sig på den punkten. Om du har fodral eller skärmskydd på det kan det påverka, men i regel brukar det inte ha så stor betydelse.
     
  3. Alwaysandforever2012

    Alwaysandforever2012 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag har 10mp på. Den var förinställd så jag har inte pillat på det.
    Rekommenderad.
    Jag måste ta fram min p20 pro och jämföra både detta och det andra med ljusstyrkan. För alltså det känns som nåt är fel då skärmstyrkan ändras så starkt snabbt och att när man tycker bilden är för mörk och man som sagt trycker på skärmen för det ska bli ljusare och det itne sker elelr går över lika snabbt så att säga. Så gjorde inte p20 pro.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 750
    Mottagna gillanden:
    44 746
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Märkligt att du har fördröjning mellan att du tar bilderna i sådana fall - borde knappt vara någon fördröjning alls. Fotar du i vanliga autoläget? Testa stäng av AI-funktionen för förbättrade bilder.
     
  5. Alwaysandforever2012

    Alwaysandforever2012 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Testat det också. Sällan jag använder AI just för det brukar ta längre tid
     
  6. Alwaysandforever2012

    Alwaysandforever2012 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag jämförde idga min p20 pro mot p30 PRO med det jag påpekat. När jag står med dom i samma situation så mörkas helt plötsligt p30 skärmen, som nån trycker på en knapp typ. Men när jag kollar så har de samma ljusstyrka. Så störande för skärmen blir ju så mycket mörkare. Ska se om jag kan fota båda mobilerna med en tredje för visa skillnad ikväll.

    Samt stt den fortfarande kan ta bilder för segt så det blir suddigt för jag tgaor bort kameran för snabbt, jämfört med p20