Problem: Min samsung galaxy s2 startar inte

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by abdullah97, Jun 17, 2012.

1. abdullah97

abdullah97 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej Swedroid.

Jag har ett problem med mitt samsung galaxy s2 och jag har stock-rom, rootad, och versionen 2.3.5

Okej så började allt:

1- så var jag ute med mina vänner, så skulle jag smsa en annan kompis och när jag höll på och skriva medelandet så frös hela skärmen (allting laggade, det gick inte och göra något, skärmen var på men inget fungerade, och alla knappar fungerade inte heller) och då tog jag ut batteriet och sen sätte in den igen och tryckte powerknappen men inget hände och då blev jag orolig och gick hem och laddade telefonen hela kvällen eftersom jag hade 5% batteri innan allt hände.
    2- När jag vaknade så testade jag igen och då gick det inte heller att sätta på igen och sedan testade jag min systers galaxy s2 batteri och det funkade inte heller.
    3- Jag ska resa på måndag tidigt på morgonen och jag behöver ett snabbt svar, snälla hjälp om ni kan.
    4- När telefonen laddades så var den varm och då tror jag att det är inget fel på batteriet, det är säkert nåt i telefonen, en annan sak att jag gjorde inget med den då jag smsade, det var inte våt, jag tappade aldrig den och den var inte varm och är helt normal

Tack för hjälpen.

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan du komma in i download läge?

Håll in POWER+HOME+VOLUME DOWN

Guide för hur du orootar eller unbrickar(softbricked) din telefon.
    Hämta Odin;
    Odin

Installera Odin
    *Extrahera zip filen, lägg filerna i en gemensam mapp
    *Kör som Administratör

Hämta Stock rom;
    http://www.hotfile.com/dl/157415570/1c6a376/I9100XWLPG_I9100NEELP4_NEE.zip.html

Installera romen genom Odin
    *Extrahera zip filen, lägg den på skrivbordet (valfri plats)
    *Starta, eller växla program till Odin.
    *Tryck på PDA, välj din fil (romen)

Försätt telefonen i Download läge
    * Stäng av telefonen
    När telefonen är avstängd
    *Håll i; POWER+VOLUME DOWN+HOME
    *När du ser varningsskylten, gå vidare genom att trycka på; VOLUME UP

Fortsättning; Installera romen genom Odin

*När 0:(COM16], eller den första boxen lyser gult; tryck på start.
    *vänta
    *Telefonen startar om
    *När telefonen har startat om och du ser startguiden, dra ur usb kabeln.
    Klart!

Felsökning:
    Om Odin inte vill flasha i .tar filen kan du sakna drivrutiner.
    Installera Samsung Kies; http://www.samsung.com/se/support/model/GT-I9100LKANEE-downloads
    Navigera till>progamvara i listan till vänster>välj den fil som passar ditt operativsystem.
    *Installera
    *kör kies
    *avsluta kies
    *starta aktivitetshanteraren, högerklicka på aktivitetsfältet och välj aktivitetshanteraren.
    Navigera till fliken> processer>
    *leta upp processen; KiesTrayAgent.exe, tryck på den och tryck sedan på avsluta process.
    *leta upp processen; KiesPDLR.exe, tryck på den och tryck sedan på avsluta process.
    Återgå till Odin och försök igen.

Alternativ guide

Här finns också en guide med film och bilder, steg för steg.
    http://galaxys2root.com/galaxy-s2-unroot/how-to-unrootunbrick-your-galaxy-s2-i9100-ics/

Last edited: Jun 17, 2012
  3. abdullah97

MINA ENHETER

Tack för att du försökte hjälpa mig, men jag vet allt om root och flash osv..

men det går inte sätta på telefonen det blir bara svartskärm inget annat

alltså skärmen sätts inte på

4. johnconnor

MINA ENHETER

Då är din telefon hardbricked och det är antingen;
    http://mobiletechvideos.mybigcommerce.com/samsung-galaxy-s-ii-jtag-brick-repair/
    som gäller (vet ej om det finns sådan service i sverige), eller lämna in telefonen om den är totalt stendöd.

På servicen kan de ju inte få igång telefonen och då finns det inga bevis på att den varit rootat :innocent:

Tyvärr är du utan telefon på måndag.. enbart telenor kan pula ut en ersättningstelefon samma dag, om du har abonnemang hos dem.

Last edited: Jun 17, 2012
  5. abdullah97

MINA ENHETER

asså jag som är kund och som betalar så jävla mycket för telefonen borde detta aldrig hända mig, vad ska jag göra nu när jag ska på semester hela sommaren och samsung service är stängd idag?

Kan det hjälpa om att jag beställde telefonen från tele2 med abbonemang?

6. johnconnor

MINA ENHETER

Vart är telefonen köpt? Har du garanti? Abonnemang?

7. abdullah97

MINA ENHETER

telefonen är köpt av tele2, jag har garanti med telefonen i 1 år, jag har abonnemang med tele2

8. johnconnor

MINA ENHETER

Jag vet att det finns en butik precis vid hörnet av NK i göteborg. Det är den enda fysiska Tele2 butiken jag vet om som existerar.
    Tele2 är hemska när det gäller reparation och support eftersom de knappt existerar ute i samhället utan bara på internet med sin hemsida och sin urusla telefonsupport.

Tyvärr vet jag ej om du hinner att göra någonting. Ev. gå och köpa en olåst telefon i ett varuhus, på flygplats eller låna en av en polare under tiden.

9. abdullah97

MINA ENHETER

jag har ringt tele2, deras service är öppet på helgdagar tills klockan 15:00

men de sa att de som levererade telefonen till mig är stängda och öppnar igen klockan 8 på morgonen, asså jag har så mycket otur att den går sönder precis innan jag ska resa och det är söndag, men jag har lite tur eftersom mina föräldrar är kvar i sverige så jag tror att jag ska ringa tele2 imån innan jag ska in i flygplanet och de ska ge mig ett svar, och om garantin gäller för vad som har hänt med min telefon så kommer jag ha kvar telefonen här i sverige och skriva ner vart min farsa ska skicka telefonen och de kan fixa den hoppas jag.

Men tack för hjälpen, om någon annan vet andra lösningar så snälla svara :(

10. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick precis samma som dig... Kolla från post nr 10 i denna tråd... https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=74554

Som det står där så gick jag till Mobilbyrån i Stockholm och det tog 3 dagar att få tillbaka mobilen... Tyvärr lite för långsamt för dig ;)

11. abdullah97

MINA ENHETER

Men varför hände det sådär? Jag hade inte ens custom rom jag hade den vanliga och root och sedan efter root så flashade jag in den vanliga kenrneln...

men jag ska ringa tele2 idag, tror ni dom tar emot och fixar telefonen? eftersom det hände själv det är inte mitt fel, jag betalar mycket pengar för en mobil då borde ha en bra service

12. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Skön logik... Att inget borde gå sönder för att du "är kund"...

kochan10, Joiis, Droid119 and 3 others like this.
  13. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Pröva med Tele2... Hade du bott i Sthlm hade jag föreslagit Mobilbyrån! ;) Men ring Samsung o kolla om det finns något i Varberg eller i närheten men, tror jag icke! :P

Edit: Någon verkstad alltså ;)

14. abdullah97

MINA ENHETER

Jag ringde dem och dom sa att jag skulle skicka den, och jag 'r nu inte i sverige so mina foraldrar kommer att gora det :)

15. xaler

xaler Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hoppas det löste sig för dig! Hade själv liknande problem med S2:an när den inte ens var rootad. Den blir helt plötsligt väldigt varm och batteriet sögs ut på all energi. Vet inte vad felet var. Gick till Webhallen och lämnade in den. Fick tillbaka den 2 veckor senare efter att den hade varit en sväng till Samsung. De fick byta moderkort och något annat typ av kort som jag ej kommer ihåg.

16. abdullah97

MINA ENHETER

har redan skickat den till tele2, men har inte fått nåt svar än, det är en vecka sedan jag skickade den, asså saknar den som fan ahahha

17. abdullah97

MINA ENHETER

jag har använt tele2 sedan jag kom till sverige som en flyktning men nu är jag besviken, det var 2 veckor sedan jag skickade min sgs2 till lagring och nu när jag ringde dem så sa dom att dom kommer bestäma om de fixar mobilen eller inte, asså tips till alla som ska köpa från tele2, gör aldrig det för dom har den sämsta servicen i hela sverige.

18. johnconnor

MINA ENHETER

Det är redan känt att Tele2 är den sämsta operatören med Tre som flåsar dem i nacken.

19. abdullah97

MINA ENHETER

men frågan är vilken är bäst?

20. johnconnor

MINA ENHETER

Vi i sverige har inte mycket att välja på.
    De största operatörerna är Telenor, Telia, Tre,Tele2.

Övriga så som comviq och halebop etc är ej inräknade eftersom dessa enbart är dotterbolag och använder samma nät.

Telia var enligt mig den bästa operatören tills de hoppade på tåget med begränsningar så som att blockera ip-samtal via deras billigare abonnemang.
    PTS gick emot det här men Telia kämpar åter igen med en ny modifierad liknande plan att de inte skulle vidröra existerande kunders abonnemangsform.
    Nu är det bara ett stort nej! Man vet inte vad mer de kommer hitta på..

Telenor, dessa tuffar på och har ingen ond kritik mot sig direkt. Förutom att deras nät har problem just nu, och har haft den senaste tiden. Samt att deras täckning inte är den bästa i vissa delar av landet.
    Deras marknadsföring är enkel. Ett abonnemang, som du kan lägga pott och tilläggstjänster på.
    Samt andra former så som utlandsabonnemang eller fastpris samt ett för personer under 18 år.
    Ringer man deras kundtjänst och klagar åtgärdas det på momangen, anser du att du skall få ersättning för dålig service så BAM, får du goodwill i någon form.

Tre.. nej
    Telia.. nejnej tyvärr inte längre.
    Tele2..gömmer mig
    Telenor är tyvärr det enda som duger någorlunda
    Finns väl inga fler kända operatörer i Sverige?

Last edited: Jul 7, 2012