Min skärm har flippat ur...

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Cim-Inc, 14 juni 2010.

1. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Började idag, när jag skulle skicka sms, så svarade inte skärmen till och från, och ibland funkade bara vissa delar av skärmen (att trycka på alltså) och sen så om jag klickar på en app på en av hemskärmarna så öppnas inte appen utan den ''lyfts upp'' som om jag skulle vilja slänga den, ibland så tror skärmen att jag klickar på en app i typ nedre vänstra hörnet - men i själva verket klickar jag uppe i övre högra hörnet och när jag låser upp telefonen och gör ''svepningen'' så direkt efter att den är upplåst så öppnas den appen som ligger på den platsen på hemskärmen som jag avslutar sveprörelsen på.....

Om jag hade haft något att filma med så hade jag gjort det och visat....

Det blev ett mail till halebop - väntar på svar och ser vad dem har att säga om saken om jag ska bli tvungen att skicka in den (vilket jag känner på mig att jag kommer behöva...).

Det hände plötsligt och oprovocerat ur ingenstanns dessutom, vilket är lite skrämmande.... Har aldrig tappat den, inte stött emot något hårt när jag haft den i fickan eller liknande, ALDRIG och jag menar ALDRIG utsatt den för fukt mer än normal luftfuktighet (inget regn, aldrig i badutrymme, nada!).

Någon annan som fått detta problem?

2. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Har haft detta på min Nexus one någon enstaka gång. Ligger i så fall i Android.

3. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Okej, ja för nu är den som den ska igen helt plötsligt.... Iaf so far så är den normal igen, är det i android detta felet ligger? För ett tag igår var den obrukbar - och nu helt OK igen...

4. Androidfantast

Androidfantast Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har som Vispen74 haft samma problem på min Nexus. Jag brukar lösa det genom att trycka på powerknappen en gång och sedan låsa upp den. I värsta fall ta ut batteriet. Dock är det väldigt frustrerande när man ska svara på ett sms.

5. Cim-Inc

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Trodde den hade pajjat.... Den tillochmed ''tryckte'' igång appar utan att jag rörde vid skärmen ett par gånger - men inget alls knas idag...