Min Sony Xperia Sola dog! (Snälla hjälp har panik)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Vilja, 16 jun 2012.

1. Vilja

Vilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej jag köpte en Sony Xperia Sola för ett par veckor sen, den har funkat utan problem och jag har varit väldigt rädd om den med ett skydd runt den osv. Idag så dugga det lite smått ute och jag gick kanske 3 meter utanför dörren, vände då om och gick in igen (hade mobilen i jeans fickorna) valde att lägga den i jackfickan som var sluten istället, gick sedan mina cirka 100 meter till en kompis och väl där så plocka jag upp den och den är helt död. Senast jag kollade ström nivån stod det 100%! Jag får panik och försöker starta den flera gånger men inget händer, ingen lampa eller något. Läser på sonys hemsida vad man ska göra om den hänger sig och står att jag ska hålla inne start knappen och volymnuppåt knappen. Testar det och volym ner, inget händer! Försöker med kamera knappen men inget där heller, testar ladda den men inget resultat, lampan för då man laddar den lysser inte ens, har tagit isär den och torkat av den med en duk som man torkar glasögon med för säkerhetskull, inte för den var det minsta fuktig eller så. Jag har panik, är det vatten skada eller vad är det? Kommer garantin täcka osv.. Någon som har förslag på vad jag ska göra? Kan dem lösa det i butiken eller skickar dem iväg den i flera veckor? Jätte tacksam för svar! Verkligen lagt ner väldigt mycket pengar med tanke på min ekonomi på denna mobil... Med vänliga hälsningar

2. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Prova att låta laddaren sitta i över natten. Det väckte upp en av mina äldre mobiler. Kan ju vara värt ett försök i alla fall.

3. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

ta det lugnt. få inte någon Panik! det är bara onödigt, men gå tillbaka med den och DOA den. har du testat att koppla in den till datorn med hjälp av PC-companion? OM du inte har gjort det så tycker jag att du ska testa och se om den hittas utav Pc-companion

4. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Kan vara svårt att DOA en mobil som är några veckor gammal. Då DOA-tiden antingen är 7 eller 14 dagar. Det är nog bara att lämna in den på garantin och vara utan den någon vecka.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

5. Vilja

Vilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Testat ansluta till PC-companion och den hittar den inte, men är det troligt att den blivit fuktskaddad av att jag haft den i jackfickan då det små dugga ute, knappt det? Var i cirka 100 meter dessutom. Jag var helt torr om händerna då jag plocka upp den samt att jackan var torr i princip och i fickan absolut. Hur lång tid tar det för dem att undersöka den? Försöker dem fixa den på plats i butik först? (elgiganten) Eller skickar dem iväg den direkt? När får jag veta vad för fel det är på den, går det att undersöka om det är fukt direkt? Tacksam för svar! Mvh nervös

Last edited: 16 jun 2012
  6. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

det är extremt konstigt om det hände för lite droppar, men dem kommer nog att skicka in den direkt, det kan ta några dagar och det kan ta några veckor så det beror helt på felet med mobilen.

Last edited: 17 jun 2012
  7. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

innanför skalet så ska det finnas vita klistermärken som blir röda om dem är vattenskadade, kan du ta bort Locket och se om du hittar dem klistermärkena

8. Vilja

Vilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

9. Vilja

Vilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kollade på mobilen före jag stoppade den i andra fickan, inga droppar på den, inte ens en liten dugg droppe.. Jag är extrem försiktigt med min mobil + att jag har ett skydd som omsluter större delar av mobilen.

10. Vilja

Vilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

11. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

12. Vilja

Vilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som du ser på bilden sitter batteriet fast med en klisterlapp eller vad man ska säga, inte sugen på dra bort det i risk att jag häver garantin.. men har snart get upp hoppet, känns som jag som vanligt drabbats av maximal otur och lyckats fuktskadda den.. ser inte vad det annars skulle kunna vara efter timmars av googalande..

13. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

okej, gör som killen ovanför sa. lägg in den på laddning över natten och om den inte har vaknat imorgon så lämna in den :) försöker hjälpa till så gott jag kan, förresten om det känns tröstande så är det fler som har fått sin telefon i koma och sen så vaknar den upp dagen efter som om ingenting har hänt.

14. Vilja

Vilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag ska ta och göra det, tänkte just på det att ni alla som svarar är jätte hjälpsamma och jag är väldigt tacksam för all hjälp jag får :) det värmer. jag får verkligen hoppas att det lever imorgon då jag vaknar.. hoppas verkligen :)

15. Isengard

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

det hoppas jag med att den gör för dig :)det var så lite så! ha en bra kväll/natt och släpp lite på din oro. ha de gött

16. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    534
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Lägg telefonen i en påse med ris över natten, kan ju vara så att fukt har trängt in på något sätt.

Skickat från min ST18i via Tapatalk 2