Problem: Min telefon tar inte upp ljud (Android N)

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av Macce1000, 24 mar 2016.

  1. Macce1000

    Macce1000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Har en nexus 6p sedan release som har funkat utan större problem tills ikväll. Satt och pratade i telefonen (via bluetooth) och mitt under samtalet lät det som att den jag pratade med började slå ett nummer (den jag pratade med hörde även detta) och helt plötsligt så hördes jag inte längre, jag hörde klart och tydligt vad den andra sa men det var bara tyst hos den andra.

    Har provat med och utan bluetooth headset och även med högtalaren på telefonen och det blir ingen skillnad. Det funkar inte ens att prata med Google now, helt dött. Har startat om telefonen ett antal gånger utan resultat och har pratat med halebop support och dom bad mig kolla med ett annat simkort för att utesluta det men känns osannolikt då det inte funkar någon stans, känns nästan som någon inställning eller mjukvarubugg.

    Finns det någon här som har en susning vad problemet kan vara, uppskattar alla feedback!
    Förstår att en factory reset kan lösa problemet men finns det en annan lösning tar jag gärna den först.

    MVH Marcus
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Hej!

    Eftersom du kör Android N, så är det en beta och det står klart och tydligt att den inte är för vardagligt användande. Exempelvis bluetooth kan sluta funka, samtal avbryts osv. Jag rekommenderar dig att gå tillbaks till senaste Marshmallow.
     
  3. VittsjoSverre

    VittsjoSverre Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Min mikrofon slutade också att fungera, funkade inte på google now heller. Löste sig genom att göra en nyinstallation av android N. Hur nöjd som helst med N nu!
     
    fredamn76 och bernard gillar detta.
  4. Macce1000

    Macce1000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag använde inte min telefon på ett par timmar och helt plötsligt funkade det igen, hade inte ens startat om telefonen, hade bara surfat lite, kollat cmore osv.

    Tack för dom svar jag fått :)
     
    VittsjoSverre och bernard gillar detta.