Problem: Mina gmail kontakter syns inte längre

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Gerre12, 21 mar 2019.

  1. Gerre12

    Gerre12 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag märkte för några dagar sedan att mina kontakter som är sparade på mitt gmail konto inte syns i kontaktboken längre.
    Har bara 9 stycken kontakter i kontaktboken och det är de som är sparade på simkortet/enheten.
    Om jag går in och kolla på Inställningar>Google>återställ kontakter>Nuvarande enhet så står där att jag har 49 st kontakter på Google-kontot och resten är på enheten/sim-kortet. Jag har testat återställa kontakterna, men kryssar jag ur rutorna sim-kort och enheten så kan jag inte återställa bara googlekontakterna.

    Någon som har nån idé på vad man kan testa?

    Tack på förhand!
    MvH Herman
     

    Bifogade filer:

  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Vilken kontaktbok är det du tänker på? Den som man även ringer från? Du kan troligtvis välja där i vilka kontakter du vill visa, det är det där det blivit valt något annat?
     
  3. Gerre12

    Gerre12 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Den vanliga kontaktboken som man kommer till genom antingen "appen" kontakter eller genom telefon>kontakter.

    Ja, på "Kontakter att visa" så är det ikryssat alla.
     
  4. Gerre12

    Gerre12 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har även testat att lägga till en ny kontakt och spara den på Google-kontot och då syns den i kontaktlistan och numret under "Google kontakter" i första bilden ökar.
     
  5. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Kristy gillar detta.
  6. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Om du istället går in på konton och sen ditt google-konto, hur ser synken ut där? Påslaget för kontakter och inget fel? Testa även att slå av och på synkning av kontakter där för att se om det är någon skillnad.
     
    Kristy gillar detta.
  7. Gerre12

    Gerre12 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    På Google i webbläsaren så syns bara 7 kontakter.

    Synken är på på Google-kontot men det är en slags "uppdateringssymbol" bredvid av/på-knappen. Händer ingenting om jag stänger av/slår på synkning.
     

    Bifogade filer:

  8. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Men dessa 7 kontakter ser du inte i telefonen heller? Om du kollar i menyn i webbläsaren så så finns det även nått som heter "Övriga kontakter", de finns inte där? Om de inte finns i contacts på webben så finns de ju inte hos google, och då kan de inte synkas till telefonen heller. Är du säker på att de lagrats hos google innan? Du kan ju även ånga ändringar som är gjorda hos google på webbsidan, om du på något sätt har råkat ta bort kontakterna.
     
    Kristy gillar detta.
  9. Gerre12

    Gerre12 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Underbart, fungerade att ångra ändringar! Tack så hemskt mycket!
    Har inget minne av att ha tagit bort kontakterna men nu är de tillbaka iallafall!
    Stod att det kan ta ett tag innan de visas på enheten, så det är inget mer man måste göra då? Bara vänta alltså?
     
  10. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Skönt att det löste sig! Det är ju bara ett par tryck för att ta bort alla kontakter i appen, kanske ficktryckning?
    Du kan ju testa att stänga av och sätta på synken igen för att se om det går fortare.
     
    Kristy och Gerre12 gillar detta.