Mina tankar om X10 Mini

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Leogbg, 12 jun 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Leogbg

    Leogbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En klockren mobil! En absolut fullträff för Sony Ericsson. Vackert gränssnitt, underbar touch, logisk enfingerszoom, kapabel kalender och en fantastisk kamera. Det är också lätt att skriva med den.

    En widget per hemskärm räcker gott och väl tills det börjar komma mer vettiga applikationer för Android och därmed mer widgets.

    Kvalitén på skärmen ser dålig ut på exempelbilder men den är bra. Den låga upplösningen märks bara när man läser text i webbläsaren. Det stör dock inte.

    Det finns bara två skäl till att köpa en större mobil som till exempel Xperia X10.

    1. De större lurarna har en 1 GHz processorer. Telefonen är därmed bättre rustad för framtiden. Dock borde X10 minis 600 MHz processor räcka långt in i framtiden den också då den har bättre prestanda än till exempel iPhone 3GS som är tre ggr så stor.

    2. En större telefon ligger bättre i handen. Dock ligger en mindre telefon bättre i fickan.

    Den är otroligt liten. Ungefär samma storlek som ett visitkort. Lite bredare bara!

    Finns det då inga minus med den här luren? Jodå den är en aning plastig, knarrar lätt när man fingrar på den. Det beror antagligen på de utbytbara skalen. Inget som stör dock.
     
  2. Bubble

    Bubble Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du glömde nämna ljudet i den(högtalar funktionen) , inte ett HIFI proffs ljud. Men är riktigt imponerad av kvaliten från en så liten högtalare. Undrar om det finns någon lur med bättre ljud idag
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.