Så man kan kalla det virtuellt lego bygge, vilket jag tror många kommer gilla isåfall eftersom det känns väldigt beroendeaktigt, smma med lego om man kommer igång med en bra ide:
I PC versionen som jag iofs inte spelet men sett måste man korsa material för att få nya material och utforska världen för att hitta olika saker så att man kan skapa andra saker. Funferar Android versionen så oxå för i demon verkar det inte så.
Det kommer senare har de lovat. Just nu har man bara tillgång till "clasic"-mode där man har oändligt med block med fokus på att bygga.
Du startar nytt spel, bär du kör så trycker du bakåt eller meny knapp och trycker på visible/invisible och han väljer join game,ser ditt och joinar Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Har upptäckt att när man klickar på sin "search" knapp så d ser man hela gubben, vet inte hur man får fram det på mobiler som saknar knappen.
Kan någon som har fullversionen av pocket edition gå in i /sdcard/games/com.mojang/minecraftWorld/namnet på en av era världar och lägga upp en download link här på swedroid. Om det skulle fungera skulle det innebära att man kan dela banor precis som på dataversionen
Samma sak till full. Finns ljud och third person view knappar i in-game menyn nu Har jag skrivit något värt ett tack så tryck gärna på tack knappen Sänt från min SgS genom Tapatalk Pro
Du och kompisen måste vara på samma nätverk. En av er startar en ny värld och trycker upp meny:n. H*n trycker på server (in)visible så att den blir visible. Du trycker på join server. Du hittar hans eller hennes server och joinar.
Ingen klassisk "posta dina screenshots / byggnader" tråd? Nåja, jag är verkligen ingen mästare på det, fast ett kul tidsfördriv när man försöker sluta röka är det. Snickrade ihop en liten android idag iallafall. Ska nog göra en ICS sen.
Hehe, får se om den blir av. Jag håller på och försöker sluta röka, går bra än så länge, men för att distrahera mig när jag blir röksugen så bygger jag saker i Minecraft. Funkar förvånansvärt bra. Håller just nu på med en nära 100 meter lång cigarett med tillhörande askfat.