Hejsan!
Nu har jag också haft min eagle i några veckor, samt gjort en del förändringar som kanske kan vara intressant för någon. Jag har även skruvat upp den för att helt enkelt besiktiga kvalitén och eventuella åtgärder som behövde göras.
I det stora hela är jag väldigt nöjd, även om jag tycker att kvalitén skulle kunna vara högre för det priset man betalar. Jämför man med t.ex Inokim OX som bekant har så skulle jag säga att kabeldragningar etc har varit schysstare på den, däremot rent mekaniskt är Dualtron bättre (framförallt stabiliteten i styrstången)
Förändringar jag har gjort:
Höjt styret 80mm
Jag är 190+ lång, och original styret var lite väl lågt.
Bytt ut bromsvajer + bromsslang
Eftersom jag höjde styret blev jag tvungen att förlänga bromsarnas för att kunna fortsätta vika ihop handtagen, annars behövs det inte.
Monterat handtag bak
Betydligt enklare att lyfta det gångerna man behöver,
Dragit om bromsslangen vid batteriet.
Dragit om kablaget för bakre motorn vid batteriet,
Kablaget för den bakre motorn gick extremt snävt innan det går ut från ståplattan, kabeln var böjd 90grader, vilket med tanke på vilken effekt den belastas med inte är önskvärt. Jag passade även på att förlänga delen som på utsidan, för att den också var lite väl "snäv"
Original så går bromsvajern under "foamen" och motorkabeln går intryckt bredvid i hörnet och gör en skarp sväng.
![[IMG]](proxy.php?image=https%3A%2F%2Fcdn-34.forumfiles.com%2Fte20E9Heo7%2F433221ec-1595495619%2FIMG_0958.jpg&hash=4913a7d6b6d6ac208a703553849f1cf7)
Min lösning blev helt enkelt att jacka ur foamen för att kunna dra båda rakt fram från utgångshålet istället, och på så sätt slippa onödiga svängar.
(här har jag påbörjat klippningen, men inte helt klar, när det var klart gick bromsvajern paralellt med motorkabeln)
Demonterat LED belysningen i styrstången och "jackat ur" plastskenan
Tyckte helt enkelt att den var onödigt, och ville frigöra lite plats för att få en bättre vinkel på bromsslangen samt kablarna
När detta gjordes gick jag även igenom kablaget, Lite snäva dragningar som åtgärdades och 1 felaktig kontaktering (dock till belysningen så inget alvarligare)
Gängat om skruvhål som var sönder-draget från fabrik och bytt ut skruven
Generellt sätt verkar den vara bra vädertätad, det sitter gummipackningar på vitala ställen förutom själva ingången mellan styrstammen till botten, den är dock täckt och draget på ett sätt att vatten inte bör komma in (förutsatt att det inte öser ner)
Räckvidden beror mycket på hastighet och hur P9 är inställt.
Kör jag max "battery save" på p9 så kommer jag utan problem 40km med en snitthastighet på 32km/h (många stopp men maxar annars på 40km/h, eco påslaget och dubbla motorer, 80kg/190cm)
Ligger jag istället på Medium "battery save" på p9 så skulle jag säga att 30km är mer rimligt, jag kan ta mig 35, men då har displayen blinkat ett flertal gånger om att belastningen är för hög.
Click to expand...