Minnesbrist, Android9, MTK6592, 128GB

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Joakim Persson, 21 jul 2020.

  1. Joakim Persson

    Joakim Persson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej
    Har problem med att bl.a. Google inte tycker att jag har utrymme kvar i min mobil. Enligt egenskaperna ska det vara 120GB fritt i telefonen och 23,7GB på SD-kortet.
    Någon som vet vad dett beror på? Väldigt störigt att inte kunna installera appar, när man har minne till det.

    Tack på förhand
    Joakim
    Screenshot_2020-07-21-14-40-39.png Screenshot_2020-07-21-14-40-55.png Screenshot_2020-07-21-14-41-05.png Screenshot_2020-07-21-14-41-39.png
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Man vet aldrig med kines-telefoner, det vore inte första gången om det är så att de fejkat storlek på internlagringen. Man har ju köpt ett par USB-stickor som visas som 128GB men som sedan visade sig inte rymma mer än 4 eller 8GB.[emoji13]
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad är det för telefonmodell? Chipp såväl som symptomen du nämner i rubriken är vanligt förekommande bland telefoner som @pitrus-@pitrus- nämner, där den faktiska mängden arbetsminne och lagringsutrymme inte stämmer överens med vad systemet rapporterar/skumrasktelefoner.

    I dessa fall är det bäst att återvinna telefonen och köpa en ny från en etablerad tillverkare, för det är mycket sannolikt att det finns annat ofog i mjukvaran också. En sådan telefon går inte att lita på.

    Köp etablerade märken och undvik att handla elektronik på skräpsajter som exempelvis "Wish" där sådana modeller är vanligt förekommande. Kika på Kimovil.com i stället, samt Amazon.

    Trygga märken:
    • Xiaomi/Redmi
    • Oppo/Realme/Vivo
    • Meizu
     
    Last edited: 21 jul 2020