Diskussion: Minneskort

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av NoiseMaker, 26 feb 2012.

  1. NoiseMaker

    NoiseMaker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fortsättning från annan, urspårad tråd.

    Hmm... Okej. För jag kör typ alla appar från minneskortet. Interna minnen är ju minimalt på en N1. Jag har originalkortet på¨4 GB och det är rätt okej, men det skulle vara najs att ha lite mer utrymme och framför allt vill jag inte byta ner mig i hastighet.
    Hittade den här: http://www.thenexusreview.com/google-nexus-one-sd-card-benchmarks/
    När jag kör ett minnestest på min lur så får jag 5,5 MB/s i skrivhastighet och 17,0 MB/s i läshastighet. Andra gången fick jag ännu snabbare läshastighet, 20,1 MB/s. Det är inte så tokigt.
     
  2. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har du testat att ta ut SD-kortet ur telefonen, blir den rappare då?

    Nu är jag ingen expert och vet själva mekaniken bakom det och återger bara vad jag snappat upp på annat håll. Men en kvalificerad GISSNNG vore att "small block random writes" skulle vara viktigare för hur snabb telefonen är om du kör appar ifrån den än klassen på kortet. För så vitt jag vet har det inte gjorts några tester på hur snabb en telefon är att köra appar från när det gäller klass på kortet. Däremot är det bevisat att köra hela Android OS laggfritt från ett SD-kort inte beror på klassen på kortet utan ""small block random writes".
    Att spela upp en film snabbt från ett konstant flöde(som man gör när man mäter läshastigheten) borde skilja sig från att köra appar där flödet inte är konstant.

    EDIT: Haha, såg nu att du kapat den ursprungliga tråden. Undrade vad tusan jag gjorde på Nexus One forumet. :) Pallar inte klippa klistra de andra länkarna, folk får läsa i ursprungstråden om de undrar.
     
    Last edited: 26 feb 2012