Fråga: Mirrorlink och Android Auto

Diskussion i 'P9-serien' startad av Rick, 5 maj 2017.

  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej,

    Någon som testat Mirrorlink och/eller Android Auto med P9?
    Jag skall få en ny tjänstebil med dessa funktioner och funderade på P9an funkar.
    Android Auto kör jag redan via en APK jag laddat ner och den fungerar utmärkt på mobilen men i XDA-forumet så verkade många (i höstas) ha problem med både Mirrorlink och Android Auto....
    (Bilen är en Passat 2017)

    Vad tror ni?
     
  2. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Jag har kört AA kopplad till min firmabil. Så det fungerar alldeles utmärkt. Bilen i fråga är en WV Transporter -16
     
  3. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Tack - då hoppas vi det funkar. Skall återkoppla när jag fått tillfälle att prova....
     
  4. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har nu testat ett tag med Android Auto på en P9 och inklopplad på en Passat 2017 (uttagen 2016)

    Vad jag kommit fram till:
    * Android Auto fungerar stort sett bra (använder APK från 12 maj fn) med några små irritationer, se nedan.
    * MirrorLink fungerar inte såvitt jag kan få till. :-(

    Anmärkningar kring Android Auto:
    * Lite vimsig och kopplar ibland upp automatiskt, ibland måste man bekräfta enheten manuellt. Kan inte se systemet i när detta händer.
    * Avsevärt långsammare att koppla upp än min vän som kopplade in Apple CarPlay i samma bil.
    * Ibland stannar info kvar när man kopplar ned / upp och ibland inte, t.ex. den pågående navigationen.
    * Telefonsamtal beter sig lite random hur de kommer upp på skärmen.
    * Messenger-samtal fungerar ibland men ibland inte.
    * Svårt att komma åt den info som Android Auto INTE visar om man är i uppkopplat läge, även om man stannar bilen.
    * Röstkommando fungerar bra

    ...men som helhet fungerar det utmärkt. (Med undantag av de begränsningar i röststyrning som verkar generella i Sverige än så länge.)
     
    Last edited: 5 jun 2017
    bernard gillar detta.
  5. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Nu fungerar Waze med senaste versionen Android Auto. Däremot är GPS extremt strulig, hoppar mellan gator och tappar kontakt med satelliterna ideligen!
     
    bernard gillar detta.
  6. jba7989

    jba7989 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    399
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Vad jag har hört och läst så fu kar ej mirrorlink i Sverige för jag har oxå bestämt för att köpa kia Sportage 2017 och är lite tveksam över detta.

    Detta ska funka i USA och Kina Ryssland dibvet dessa länder som inte är lika stränga som Sverige när det häller sånt för det e en säkerhets grej