Problem: Missar många samtal.

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av fluppen, 7 feb 2013.

  1. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag har sedan jag bytte från Note2, till Note2 LTE börjat missa massa samtal, asså jag får ett sms om att viss person har försökt ringa mig. Dock har det inte ringt i telefonen och har heller inget missat samtal i samtalshistoriken.

    Personerna som ringer mig uppger då att det inte ens går fram en signal..


    Antar att det har med 4G att göra va? hade ju inga problem med detta med min vanliga Note2.

    Börjar blir lite irriterad på den här LTEn..
     
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Du har ju Tre liksom jag, har märkt att det händer på jobbet där jag har väldigt svag 4G så den ibland går ner till 3G. Då kan jag ibland få sms att någon har försökt ringa mig.
     
  3. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Så du tycker man ska ta det? Jag blörjar fundera på om man skulle göra sig av med LTN och köpa en vanlig Note2

    Eller varför inte vänta på huaweis 6.1tums skapelse :)
     
  4. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Händer så sällan så för mig är det inget störande moment. Använder knappt telefonen att ringa på så :)

    Och nej ingen huawei för mig, väntar på Note 3 då jag tycker att pennan är för användbar.


    Sent from my GT-N7105
     
  5. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Tele2 säger att deras nät fungerar. Det är min telefon som är trasig.

    Nötter i så fall är min tjejens och kompisens telefon trasig
     
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Tele2 är ju ett enda stort fel hela företaget :) Har det tvivelaktiga nöjet att använda deras abonnemang på företagstelefonerna och där är det mer regel än undantag att man får sms att någon ringt och de inte kommer fram

    Sent from my GT-N7105
     
  7. L-Å

    L-Å Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S22 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch
    Har Tele2 i Gävle. Har inga som helst problem och hade det inte heller med min S2LTE.


    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
     
  8. bigx86

    bigx86 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har Tele2. Missar vartenda j**** samtal när jag har LTE påslågen!! Tele2 skyller ifrån sig och tycker att min telefon är trasig....

    Tele2 kan väl också för helvete skicka ut 4.1.2 uppdateringen som alla andra redan fått i december!!!!
     
  9. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    4.1.2 hjälper dig inte... Jag har det och ändå samma problem
     
  10. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har också Tele2, och har samma problem, både med funktionalitet med samtal och LTE på slaget och inställningen om vems felet är...
    Men efter att läst på andra trådar så verkar det ju tyvärr inte bara vara Tele2 som har , både tekniska och inställningsmässiga problem mot sina kunder.

    Har kommit fram till att problemen är knutna til' vissa master. Endast då uppstår. Med missade samtal osv...
     
    Last edited: 10 feb 2013
  11. Jag är sugen på att köpa en Note 2 LTE och har Tre som operatör men jag är tveksam just för det faktumet att många säger att samtal inte når fram vid dålig mottagning.
    Jag undrar hur vanligt detta problem egentligen är och var någonstans som det oftast händer att samtal avvisas?
    Finns det ingen som officiellt gått ut med vad som orsakar detta fel än så länge och hur man lämpligast motverkar det?

    Själv bor jag ganska centralt i Örebro så om det nu bara är ett problem som inträffar på "landet" kan jag kanske ha överseende med det.
     
  12. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Jag kan såhär i efterhand säga att jag ångrar valet att köpa en LTE, jag saknar min Note2 pga att den hade bättre batteritid, snabbare generell surf, mottagning på ställen där jag inte får mottagning med min LTE och den gick att ringa till.
     
    Last edited: 11 feb 2013
  13. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag ångrar inte mitt byte från Note 2 till LTE modellen. Klart den får lite sämre batteri med 4G aktiverat men den har fortfarande bra batteritid. Och jag har bara små problem med mottagningen just vid jobbet. Har man vant sig med att surfa med 4G vill man inte byta tillbaka :)

    Sent from my GT-N7105
     
  14. rome73

    rome73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Jag bor i Järfälla, kranskommun till Stockholm kommun. Har hopplös 4G-täckning hemma, missar samtal osv. Åker jag 2 stationer med bussen, ca 10 minuters promenad fungerar det perfekt. Har hittat ytterliggare 2 "döda" fläckar utmed vägen till mitt jobb som ligger mitt i Stockholm. Har Tele2 och deras kundtjänst säger att det ska fungera felfritt på dessa platser... Så i mitt fall verkar det vara fläckvisa problem. Tele2s lösning är att jag på dessa platser stänger av 4G... Att jag ska hålla koll på vart dessa fläckar är och fippla med inställningarna fram och tillbaka beroende på vart jag är... NÄÄÄÄ, så vill jag inte hålla på...
     
  15. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Det jag blev övertalad med var att en snabb telefon som Note2 ska ha en snabb uppkoppling annars så drar det ner det snabba intrycket telefonen har.. Men jag kan ärligt säga att dom få gångerna den efterlängtade 4G symbolen visar sig så har jag aldrig kommit över 11-12 Mbit..

    Så Nää.... Inte i halmstad iaf och inte med Tre.
     
  16. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Det lät illa, jag har taskig mottagning på 4G hemma men får ändå 20-25 ner och 10 upp. Bor i Eskilstuna och har Tre

    Sent from my GT-N7105
     
  17. RikNik

    RikNik Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Håller med. I Stockholm är 4G överlägset det ofta överbelastade 3G nätet.
     
  18. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 597
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Sitter jag på H+ så kan jag ligga runt 12-13mbit, dvs samma som jag har när jag har 4G
     
  19. Okej, det verkar ju ändå som de flesta verkar ha överseende med att det kan brytas ibland.
    Ska gå och klämma på en på torsdag iaf, så får vi se om jag kommer göra ett köp då :)
     
  20. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja har man vant sig med en Note är det svårt att nöja sig med något annat. Och när man vant sig med 4G vill man inte bli av med det heller :)

    Finns ju tyvärr ingen helt prefekt telefon så lite får man alltid kompromissa med. Hade mer problem med 4G på Lumia 920 jag hade.

    Sent from my GT-N7105