Missljud i ena kanalen efter firmwareuppdatering

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av peppo, 25 jun 2010.

  1. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Mitt problem är beskrivet i följande tråd:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=10887

    MEN, detta problem uppenbarade sig för mig bara efter firmwareuppdateringen till 1.21.405.2 (från 1.15...). Är samma missljud, ett missljud kring basregister -> mellanregister som rytmiskt verkar motsvara ett högfrekvent ljud i andra kanalen.
    För mig är det i vänstra kanalen. Det som får mig att tro att det är ett mjukvaruproblem är att det är exakt samma när jag kopplar in med 3,5mm-plugg som med Bluetooth (MW600). Därför jag skapade en ny tråd.
    Har nån annan upplevt detta?

    Edit: Har självklart testat flera olika hörlurar, och även i dels MW600 och en Belkin H95 "bluetooth music receiver".

    Har även försökt med både Spotify och Cubed (3), samma resultat.
    Det enklaste sättet att framkalla missljudet är med dov, låg musik, t.ex. akustiska intron eller dylikt. Skulle vara jätteglad om nån kunde försöka bekräfta buggen. Gissar att det hörs tydligaste i lurar med membran eller stora halvslutna eller slutna (portapro, osv).
    Om inte så kanske det slumpade sig så att jag fått nåt hårdvarufel just i samband med firmwareuppgraderingen... hrm.

    Mvh,
    Petter
     
    Last edited: 25 jun 2010
  2. peppo

    peppo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Har nu gjort en reset på telefonen, men buggen kvarstår. En jäkla massa app-återställande via Market blev det :/
    Skulle gärna önska att någon iddes prova testa om denna bugg existerar för dem?

    Enklast är att koppla in ett par relativt bra lurar via 3,5mm-pluggen eller bluetooth lika gärna, och lyssna på olika lågmälda partier i låtar. Hörs missljudet?
    Om ingen kan bekräfta liknande problem så måste jag börja tro att det är ett hårdvarufel som uppstått efter min reparation (displaybyte).