Misslyckad överföring av AppData från Samsung S6 till Samsung S8

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Fam Wired, 18 sept 2017.

  1. Fam Wired

    Fam Wired Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2015
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Testade precis att försöka överföra allt jag hade på min gamla Samsung S6 till Samsung S8 med Smart Switch och USB kabel. Efter att den började skanna filer på Samsung S6 avbröts överföringen utan att informera om varför. Misstänker att det skulle kunna bero på att den är krypterad?

    Jag gick då vidare och installerade Smart Switch på PC. Gjorde en komplett backup av Samsung S6 till datorn utan besvär. Pluggade sen in Samsung S8 och gjorde en restore.

    Ser nu att jag fått in alla mina appar i den nya telefonen. Nu till det stora problemet. Inga appar har någon data sparad från min gamla telefon. All historik är borta. Man måste ange inloggning osv. i alla appar.

    Finns det något sätt att få över denna data till min nya telefon?
     
  2. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tyvärr, samsung har inget sådant.

    Edit :förtydliga mig försökte få över appdata från min S7E till s8 men fick bara apparna lite surt.
     
    Last edited: 18 sept 2017
    Fam Wired gillar detta.
  3. Fam Wired

    Fam Wired Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2015
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Att installera apparna är ju det enkla. Kontakter, mail osv synkas ju i molnet. Förstår inte hur det kan vara svårt att få över appdata. Det borde gå kopiera ut manuellt?
     
  4. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Samsung har förmodligen valt att exkludera app/inloggningsdata pga. säkerhetsskäl.
    Om man jämför med att föra över data ifrån en iPhone till en annan kan man kryptera säkerhetskopian via iTunes, och på så vis få med sig de flesta appars inloggningsdata.

    Smart Switch kanske även har en funktion för att kryptera kopian.
     
  5. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Fam wired kan du förklara för mig vilka mappar som man ska kunna kopiera över då?så appdatan hänger med
     
  6. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Samsung har inte exkluderat någonting, utan ligger på utvecklarna att inkludera API23 för app data backup och många har inte brytt sig om det.
    http://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00060517/

    Sen Android 6.0 så stödjer app data backup också men det är upp till utvecklarna att app data skall också ingå i backup. Vilket många utvecklarna struntat i eller ingen kunskap att göra det?
    Dessutom kan man också ta backup med Google backup funktion till GDrive. Men så länge utvecklarna inte lägger till app data backup funktionen i deras appar så spelar det ingen roll hur man än gör.
    https://arstechnica.com/gadgets/201...kup-for-apps-perfect-data-backup-for-the-1-5/
     
    Trino gillar detta.