Missnöjd med min Tattoo... allmänt opålitlig

Diskussion i 'Tattoo' startad av ReggieDunbar, 7 jan 2010.

  1. ReggieDunbar

    ReggieDunbar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Första veckorna var jag riktigt nöjd med min Tattoo...
    Nu har jag använt den drygt en månad och har konstaterat att det inte alls är vad jag förväntat mig på flera punkter...

    Det värsta är nog att jag inte litar på den... kan inte lita på att telefonen funkar alla tillfällen...

    1. Svår att ringa med, krävs många knapptryckningar innan jag når personen jag vill ringa

    2. Går inte att ha helt ljudlös... startup ljuden är oändligt jobbiga!

    3. Startar om sig i tid och otid! Typ varannan / var tredje dag startar telefonen om sig... oftast i samband med en applikation. Kombinerat med att den inte går att ha ljudlös i startup är detta ett otyg!

    4. Batteriet tar slut fort

    5. Den klipper samtal... minst 5 samtal i veckan klipps efter en minuts taltid

    6. Den ringer ibland upp senast slagna nummer i telefonboken utan att jag vill...

    7. Osynk i youtube mellan ljud och bild

    Har jag fått ett måndagsexemplar eller är det fler som upplevt detta?

    //RD
     
  2. no1daag

    no1daag Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    1. Tycker inte det är många knapptryckningar. 1 ggr för att trycka på telefonknappen. sen bläddrar eller söka personen. alt slåtelefonnr:et vilket brukar gå snabbast...
    2. Håller med dig. Jobbigt med startuppljuden
    3. Jag plockade bort appen Locale och då har det varit bättre med omstarten. Nu kan jag inte svära på att det beror på den appen men det känns bättre för min del.
    4. Batteritiden tycker jag är helt okej så som jag använder den.
    5. Det har jag inte varit med om
    6. Några uppringingar har det blivit men mest att jag har råkat fumlat....
    7. Har inte testat det så mycket.

    Tänkte lägga in Taskpanel och se om det hjälper. Återkommer med detta senare.

    //ND
     
  3. Helena S

    Helena S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2. Går inte att ha helt ljudlös... startup ljuden är oändligt jobbiga!

    Håller med - det är ENORMT irriterande. Nån måste hitta en lösning på detta...

    3. Startar om sig i tid och otid! Typ varannan / var tredje dag startar telefonen om sig... oftast i samband med en applikation. Kombinerat med att den inte går att ha ljudlös i startup är detta ett otyg!

    Jag har samma problem - särskilt när jag lyssnar på musik/poddradio i någon spelare och öppnar en annan app.

    5. Den klipper samtal... minst 5 samtal i veckan klipps efter en minuts taltid

    Inget jag känner igen, men mottagningen är rejält kass och dykande signal kan avsluta ett och annat samtal i förtid...

    6. Den ringer ibland upp senast slagna nummer i telefonboken utan att jag vill...


    Det gjorde min också, när jag hade det medföljande headsetet. Sedan jag bytte ut det mot ett annat headset har det problemet helt upphört!
     
  4. AxeFestis

    AxeFestis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är inte helt 100% på tatto fronten men om man rootar sin telefon kan man helt enkelt ta bort dom jobbiga startup ljuden detta är redan gjort på nästan alla costum romar för heron.
     
  5. Jimo

    Jimo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Går inte att roota tattoon ännu :/
     
  6. hiro

    hiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 9
    1. Här för du gärna förklara hur du menar? Lås upp, ett tryck för att få upp telefonen och sök.

    2. Håller med..

    3. Jag skickade just iväg ett mail till HTC-supporten och sa avv vi var många som hade problem med att telefonen startar om sig. Inväntar svar.
     
  7. Cervantes

    Cervantes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Låt bli att stänga av den då? Väntar också på en tyst startup men den är ju inte jätte snabb att starta heller så brukar ha min på..

    Aldrig varit med om det..

    Ingen smartphone håller länge om man leker med alla leksaker :) Antar att du är flitig med taskiller? [/quote]

    5 och 6 har jag inte heller råkat ut för..
     
  8. Droid_276

    Droid_276 Guest

    två månader tog det, så gick min tattoo sönder, sorgset bytte jag den mot en sunkig nokia i teliaaffären idag... tre veckor skulle det ta!

    det var högtalarn som for, låter som en sprängd sak och väldigt svårt att höra, har aldrig lyckats med nå sånt tidigare... o jag lyssnar på musiken i hörlurar!!