Missnöjet med TRE (3)

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av wmb, 1 mar 2010.

1. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Det som funkar på Gotland (Som jag testat) är: Telia, Tele2, Parlino. Telenor funkar inte.

2. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag var på gotland funkade det fint för mej. Men jag var å andra sidan rätt full hela tiden. Allt funkar ju som bekant bättre (eller inte alls) då. :P

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Vad kör parlino i för nät?

För att spinna vidare extra mycket så menar jag endast 3G, inte GSM. Vad man ska med en android och bara GSM till förstår inte jag

4. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag är missnöjd med dem för att de lurade på mig ett trådlöst modem.. för jag tänker inte alls ta ansvar för att jag är lättlurad. Nåväl. Det är uppsagt nu. :)
    Jag sitter dock fast med ett abonnemang till mars 2011, och därför kan jag inte få någon fin ny Desire. Jag får köpa den kontant helt enkelt. Anledningen är att jag hade en inneboende trevlig tjej här ett tag. Jag var så snäll att jag tecknade ett 3 abonnemang till henne också för hon inte kunde själv, då hon inte bott i sverige tillräckligt länge. var ju Amerikan.
    Plötsligt märkte jag att det försvunnit sammanlagt 6000 från mitt konto, och efter sett övervakningsbilderna från automaterna, så visade sig att hon tagit mitt visakort. När jag kom på det, flydde hon, med mobilen och allt. Nåja. Efter rättegång fick jag tillbaka pengarna, men jag satt fast med 2 abonnemang. Så jag fick slå ihop dem till ett, och dubbla bindningstiden. Visade sig också att hon var mytoman. Hon var från ungern, hette inte det hon sa, och lite annat skumt. Så går det när man är godtrogen och snäll. Nu fick jag skriva av mig iallafall! :) Det var ju inte 3s fel. Jag är annars helnöjd med 3.

5. Trident

Trident Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag är på det stora hela väldigt nöjd med tre. Har inte ens någon bindningstid kvar nu.
    Det enda som jag stör mig är att Tre stängt av GSM roamingen i sthlm. Tror dom gjort det i hela landet nästan. Detta gör att jag inte kan ringa eller ta emot samtal inne på mitt jobb. Väldigt irriterande när man ser att GSM har nästan full stapel.

6. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Precis som Trident har jag bekymmer med avsaknaden av GSM på sina ställen. T.ex. i Trollhättan (en hyggligt stor ort) där Tre saknar täckning i just det område min föräldrar bor och jag tillbringar en del tid.

Hemma, (en väldigt liten ort) fungerar det kanon med bra hastighet. I stugan (som ligger vid ett pyttesamhälle) är Tre det enda som fungerar som det ska.

Är med andra ord väldigt nöjd med Tre trots att jag inte bor i närheten av någon riktig storstad.

7. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ser inte problemet? Det har alltid funkat när jag vart i Visby vecka 29, full teckning hela tiden!! :cool:

8. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om inte jag minns fel så kör parlino på Telias nät.
    rätta mig om jag har fel.

9. AndyInternetGuru

AndyInternetGuru Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sony Xperia Z5
    SHIT så off-topic, och ändå inte :)

Kan säga att Tre har fungerat mycket bra. surfar både i Sverige och Danmark, och räkningen är aldrig över de 499:- jag räknat med. Med Telenor så låg räkningarna på 12-1400 varje månad, och då ringde jag bara det jag var tvungen att göra från DK......

Last edited: 2 mar 2010
  10. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Det är ju inte billigt direkt, har du Halebop abonnemang så får du gratis sms för bara 59:- i månaden.
    Hur fick hon din kod? ;)

11. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Förutom att det var abonnemang (mina föräldrar gör ALLT för att undvika abonnemang) så var det jäkligt bra! Tack för tipset :D

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Åkte runt i Sverige och sålde skit för ett tag sen. Testade 3 abbonemang. Alltså, tre stycken, inkl. 3.

Telia
    Började med Telia. Täckning i ur och skur. Kundtjänsten var rätt seg. När det strulade så strulade det ordentligt. Dyra och rätt krångliga med abbonemang över lag.

Tele2
    Kass täckning men billiga. Sums it up.

3
    Bra täckning, bra kundtjänst och bra företagspaket. Fick telefon och dongel i ett. Ligger väl stråt sämre till än Telia i täckning men inget som man märker förutom mitt ute i skogen där det finns lite radioskuggor.

Summan av kardemumman är att jag är mest nöjd med 3. Kör Telia i jobbet nu men nu äger jag ingen egen firma så det är inte mitt val.

13. Knasen

Knasen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är överlag nöjd med Tre, bra abonnemang med tjänster som är vettigt prissatta men täckningen är under all kritik. 1km utanför städer är det kört :(

14. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

3 funkar bara i Visby. På övriga Gotland är det inget bra.

15. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

använd din fantasi

16. Fredde S

Fredde S Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en sommarstuga mitt i skogen mellan Karlstad och Arvika vilket innebär taskig täckning men mitt 3 abonnemang funkar... så där. Telia fungerar ibland men definitivt sämre. Allt annat är dött. Har haft 3 länge nu och tycker att deras nättjänster är kanon (mitt tre eller vad f-n det heter). Tidigare hade jag Europolitan (R.I.P) men det var länge sedan... Inte för allt smör i Småland skulle jag välja Telia som min operatör (tack för det Televerket!! om någon någon kommer ihåg dem).

17. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tre mitt enda val, den är Bäst och mest Human i pris mm

18. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hon fick det genom att tjuvkika när jag slog in den. Då hon bodde ett bra tag hos mig så har ju något tillfälle inträffat där hon sett det.

19. Hixx

Hixx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Prismässigt vet jag inte om det är i världsklass. Men inte sämst heller.

Jag ser inte vad som skulle vara dåligt med Tre. Snarare tvärt om, har en hel del kompisar som har strul med Telenor och MMS. Har själv aldrig haft sådana problem. Kompisen som satte upp sin privatmail i sin magic (inte gmailklienten) fick ange telias utgående mailserver, jag kan köra min egen med Tre.

Så Jag tycker nog TRE är helt okej.

Jo förresten. Den tattiga "three is the magicnumber" uppringarsignalen som är PÅ default förtjänar en riktig känga. DEN suger, men går som tur är att stänga av.

20. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Det jag uppskattar mest med tre är de otroligt detaljerade räkningarna man får. Jag hade tele2 innan jag skaffade tre, och där var det stört omöjligt att få detaljerat användande, hur mycket jag än ringde kundtjänst och kollade hemsidan...