Problem: Mitt Messengerkonto försvann?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av corpes, 18 aug 2022.

  1. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    119
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Jag har haft Messenger enbart (ej något Facebook-konto) men nu får jag notiser att man måste ha ett Facebook-konto för att Messneger ska fungera. Kort sagt, jag fixade ett Facebook-konto och loggade in på Messenger-appen men då har den skapat ett nytt konto så alla mina gamla konversationer försvunnit. När jag kollar med mina kompisar så kan dom inte se mig i deras Messenger-app (mitt gamla konto ar liksom borta). Kan jag på något sätt få tillbaka mina gamla konversationer?
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Jättekonstigt!
    Jag vill minnas att det fanns en period då man kunde skapa enbart Messenger-konto (utan Facebook), vilket du tycks ha gjort, en möjlighet som senare drogs in, men befintliga sådana konton trodde jag fick leva kvar. Tydligen inte längre då. Värdelöst.
    Jag har ett Facebook-konto, men har inaktiverat Facebook-delen och använder bara Messenger. Sen när du får ordning på problemet så är min rekommendation att du gör likadant, det fungerar utmärkt, och jag har inte sett några tecken på att denna möjlighet skulle försvinna (i så fall raderar jag antagligen hela skiten). För mig fungerar det i praktiken likadant som det gjorde för dig, dvs jag har enbart Messenger. Facebook-delen är osynlig, syns inte för någon, och stör mig inte.

    Hur skapade du ditt "nya" Facebook-konto, du gick bara till facebook.com och signade upp eller gjorde du på något särskilt sätt? Du angav samma inloggningsuppgifter (epostadress och lösenord) som du redan använde till Messenger, eller? När du redan hade ett Messenger-konto så hade min gissning varit att du på något sätt när du är inloggad på Messenger, kan klicka dig vidare och få valet att utöka med Facebook, istället för att skapa ett helt nytt konto. Jag vet dock inte. I ditt fall låter det dock som att ditt äldre innehåll är raderat. Du får nog skriva till Facebook och se om de kan göra något, kanske återställa ditt gamla innehåll (inte säkert att du får svar tyvärr).
    Har du någon enhet där du använde Messenger, där du inte loggat ut, typ en telefon eller dator? Om du försöker öppna Messenger där (app eller webbsida), vad händer då?
    Om du inte lyckas få tillbaka innehållet så borde du åtminstone kunna begära ett registerutdrag, där du får tillgång till alla dina konversationer, dock inte i något jättesmidigt format, men du får iaf ett gäng html-filer typ där alla konversationer finns, vilket alltid är något, och bättre än att förlora allting, tänker jag.
     
    Kristy gillar detta.
  3. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    119
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Tack för svar!
    Jag blev ombedd att skapa ett FB konto för att kunna använda Messenger efter 1sep, annars skulle kontot tas bort. Jag gjorde enligt beskrivning (använde samma uppgifter som jag hade till Messenger) men alla gamla konversationer försvann då. Jag har lyckats få tillbaka dom konversationer som jag tyckte va viktiga då mina kompisar la till mig igen med mitt nya konto.
     
    Heleg och Kristy gillar detta.