Mitt wifi har slutat fungera :<

Diskussion i 'Desire HD' startad av TazZy, 23 nov 2010.

1. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Så det ligger till så att när jag fick telefonen fungerade wifi utan problem, men efter ett tag kunde jag inte koppla upp till nätverket hemma.. Tänkte inte mer på det eftersom wifi'n inte var i sånt stort behov som det är just nu. Har försökt med det mesta känns det som.. Glömt nätverket, lagt till på nytt, startat om trådlösa, läst ett par trådar som förklarar precis samma problem.. :<

Vad den gör är att den hittar nätverket -> ansluter -> ansluter till **** -> ansluter -> frånkopplad. Och så försöker den om och om och om igen.

Tror inte jag har något större på mobilen än några spel och allmänna apps som skulle kunna ställa till det heller :/ Har någon något att komma med som skulle kunna hjälpa? Vore grymt uppskattat.

Last edited: 23 nov 2010
  2. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Satt precis och läste ditt svar när mitt Wifi la av också, försökte koppla upp om och om igen men misslyckades. Mitt löstes med omstart men antar att du redan provat det.
    Andra saker jag kan tänka är att ditt lösenord är felskrivet och ligger kvar i nått minne, så om du kopplar upp till ditt hemnätverk med samma namn som tidigare så plockar telefonen upp det gamla lösenordet? En vild chansning... :o

3. IronChef111

IronChef111 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var med om liknande grej idag. Men om man går in på inställningar -> Trådlöst nätverk --> WIFI inställningar och sen trycka menu och välja avancerad.. så kan man där välja att bocka för "bästa Wifi-prestanda", finns även alternativ där man kan välja statisk ip.

Kanske kan lösa problemet.. har dock inte möjlighet att testa det just nu.

4. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Vad jag gjorde var att jag först avinstallerade battery indicator.. Hade en magkänsla till att detta kunde vara problemet, fråga mig inte varför.. Och sedan monterade jag ur minneskortet med alla appar på och då tycktes den börja fungera. Så när jag hade wifi'n igång monterade jag sdkortet igen och det funkar fortfarande. Lär visa sig inom en snar framtid om det är någon app som härjar.

Tack för svaren iaf, skall testas om det fortsätter att strula.

edit; kan kanske vara så att vårat trådlösa har begränsat antal användare (?) för syster fick nyss en dator där hon använder det trådlösa. Hennes är av nu, ska kolla sen när allas är igång

5. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har samma problem på min htc desire Z, jag har provat ovanstående fix men den fungerar inte :( någon som har tips?

6. olavbolaski

olavbolaski Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, om du kör via en sån trådlös accespunkt som man brukar få ifrån sin Internetleverantör så kan det vara så! Den som jag har, är en begränsning på 4(tror jag) trådlösa anslutningar, så jag har en riktig trådlös router också, som klarar betydligt fler anslutningar!!