Problem: MIUI: Ingen låsskärm samt hemknappen fungerar ej

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Ascii, 12 jan 2013.

1. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Det är så att jag har ingen låsskärm på MIUI eller att hemknappen fungerar för annat än väckning. Jag har gjort allt man kan tänkas göra för att få det att funka, till och med testa tidigare versioner av MIUI vilket inte har hjälpt.

EDIT: Det var alltid mitt problem igår, men tack vare en medlem på XDA som också hade dessa problem på sin Gnex, så lyckades jag lösa detta. Jag gjorde som så att jag (från min Samsung-rom) rebootade in i cwm, wipade allt som man brukar, sen flasha MIUI men INTE flasha gapps.
    Då när jag startade om, så kom en setup-skärm fram, vilket inte hänt tidigare för mig med miui. Jag gick igenom setupen, och sedan rebootade in i recovery igen och installerade gapps, och nu funkar allt! :D

(Sitter ej på MIUI längre, dock, men detta kan vara till hjälp för andra.)

Last edited: 13 jan 2013
  2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Låt tråden vara i sitt originalutförande, lösningen kan vara till nytta för andra. Det är ju liksom halva poängen med ett forum.

~ Sent from my Nexus 4 using Tapatalk ~

Ascii gillar detta.
  3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Okej då. ^^

Det ser iofs inte likadant ut som innan jag suddade ut allt, men poängen är kvar.

Hund gillar detta.