MIUI Konstigt fenomen när man får samtal!

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Hixx, 3 aug 2011.

  1. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    När man får samtal från personer i ens adressbok så läggs en ruta precis över namnet och telefonnumret som visar info från, vilken grupp kontakten ingår i, noteringar från notesfältet i kontakten och ev. grupps bild. Riktigt irriterande. Går den avaktivera?


    [​IMG]
     
  2. Dagon^

    Dagon^ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har tyvärr ingen lösning men det där såg jävla mysko ut :P
     
  3. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ja det där var riktigt märkligt... Du kör Galnetversionen av miui antar jag om jag nu kommer ihåg rätt vad den heter... Flasha om den och wipe på allt utom factory settings så förlorar du ingenting...
     
  4. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Som sagt, tror att du är i fel forum då detta är för Desire. Jag kan dock säga att jag aldrig sett något liknande på min. Vet inte om det är en mod i Galnet, men prova där så får du säkert hjälp :)
     
  5. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag kör på en Desire.
     
  6. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har du fått ordning på det, eller har du fortfarande samma ruta som kommer upp? Om du gör en omflashning, eller uppdaterar till nyare version, kvarstår problemet?

    Har försökt hitta vad det kan vara, men jag kan inte hitta någon inställning som styr det tyvärr så jag kan inte hjälpa dig. Det enda jag såg som det kanske kan vara är om du har aktiverat Third-party acces, och du har någon annan app som startar eller visar den info som kommer upp.

    Har aldrig sett det förut som sagt, men om du inte får bort det kan du kanske ställa frågan miui-android.com

    EDIT: Om du har en Desire så kan du ställa frågor (och förhoppningsvis få svar) här:
    https://swedroid.se/forum/39938-rom-gingerbread-miui-redefining-android-alla-versioner.html
     
    Last edited: 16 aug 2011
  7. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jag får samma ruta nu. Har flashat om med MIUI XJ 1.8.12.

    Prova lägga upp ett nummer i adressboken, och lägg upp det numret i en grupp får du se. Gör några anteckningar på personen också.