Tips: Miui till Galaxy Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av huttala, 9 jan 2012.

1. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

haha, från gamla Desire's tid :)

Jag körde alltid miuiandroid.com's version även då iofs. Men det är bra med konkurrens ;)

2. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Precis :)
    XJ's var fylld med massa godis så den var bäst tyckte jag :P

3. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Miuiandroid ftw!! :D

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

fireon gillar detta.
  4. Dagon^

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Miuiandroid har inget att komma med jämfört med XJ's (på den tiden) och Mark är en oförskämd tölp.

5. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

2.4.13 finns ute nu. Ännu lite stabilare. Men fortfarande ingen videokamera...

Annars funkar allt bra för mig. Kör med FuguMod kernel 210.

Den interna Backup funktionen av Desktop layout verkar inte fungera... Men gör en backup med Titanium Backup av Miui Home och återställ den efter att du återställt alla appar så slipper du sortera allt på dina hemskärmar igen.

6. huttala

huttala Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Kanske dags att ta tummen ur och släppa euroskank cm9 nu då. :)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

7. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har en fråga:

Kan jag använda dessa teman till MIUI på galaxy nexus?:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1330577

Kommer de även fungera på Galaxy nexus?
    Sedan så undrar jag om någon kunde förklara vad skillnaden är mellan Miuiandroid.com och alla dessa andra sidor. Om jag vill installera MIUI nu, vilken skall jag välja om jag är ute efter den som är mest stabil?

Tack

8. Crazzyswe

Crazzyswe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade också grova problem när jag installerade MIUI. Fick samma fel som du, acore bla bla.
    Det konstiga var att alla appar och info låg kvar trots att jag kört data, cache och dalvik wipe. Kunde inte starta några appar whatsoever, fick inte ens upp touchknapparna för back, home etc.
    Flashade på AOKP som jag körde innan och hade nu samma problem där...
    Testade med olika bootloaders, radios, kernels utan att det hjälpte. Wipade datan etc. flera gånger.
    Misstänkte att det kunde vara något fel på CWM så jag gick in i bootloadern och bootade den senaste CWM recoveryn från datorn och installerade AOKP efter wipe.
    Hjälpte inte heller.

Slutade med att jag fick plocka ner en original img från Google och flasha på denna.
    Då började telefonen att fungera igen. Sedan var det bara att roota på nytt och slänga på MIUI och sedan bootloader och radio som fungerar bäst med 4.0.4 så var jag golden :)

Så det kan du ju testa om du känner för det ^^

Körde MIUI på min gamla desire så jag visste att det skulle vara värt det i slutändan.
    En epix ROM! :)

9. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Hej,
    nej det temat fungerar inte just nu. Temat måste vara anpassat för V4 ICS, så GB teman fungerar inte. Vissa ikoner blir små och andra stora om man kör ett GB tema. I takt med att V4 ICS blir vanligare och vanligare så kommer alla teman uppdateras till det.

Det är egentligen bara miuiandroid.com och miui.us som är intressanta. Båda dessa bygger på den kinesiska originalromen, fast med översättning till engelska. De kör dock olika kernels vet jag. Du kan testa båda två, dem är båda stabila och bör vara i stort sett identiska eftersom de bygger på samma källkod. Jag kör själv miuiandroid.com eftersom den byggs i Europa (UK) och mer fokus läggs därav på GSM varianten i förhållande till miui.us som är amerikansk...

10. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Låter som ett riktigt konstigt problem. Något verkar ju definitivt ha blivit korrupt. Skönt att det löste sig efter en omflashning av originalromen! :)

11. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Nu finns 2.4.20 ute på miuiandroid.com. Har bättre flyt än tidigare versioner och känns återigen ännu lite mer stabil. Har inte haft ett fel med den än så länge. Kör den med Franco kernel 140 och den är riktigt rapp och bra.

Videokameran fungerar inte i den medföljande kameraappen fortfarande, men det finns en apk på miuiandroids GN forum som gör att du kan använda videokameran utan problem :) Länk: http://miuiandroid.com/community/threads/ics-camera-for-miui-rom.16222/

12. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Bara så ni vet så är jag inte det minsta bitter över att det finns MIUI till GN.. inte det minsta :cry:

Men goda nyheter är att MIUI china har börja jobba med en port till HOX :D

Saknar verkligen MIUI, så det är en liten tillfredsställelse att hålla kollen på den här tråden.. även fast det inte blev en GN :cool:

13. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kör nu MIUI på min GN. Tycker den är rätt snygg, men launchern känns lite allmänt klumpig. Gillar inte alls att det inte går att dölja apps från hemskärmen utan att avinstallera dem. Eller rättare sagt, jag vill kunna avinstallera systemapps! T ex kameraappen som fireon tipsade om funkar ju lysande, men nu har jag ju två kamerappar. Finns flertalet systemappar som jag aldrig någonsin använder och bara är i vägen.

Sen undrar jag en sak till. Tidigare när jag bytt mellan ROMar så har den automatiskt tankat ner mina appar från Play store igen. Varför sker inte detta i MIUI?

14. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Antingen så tycker man om miuis launcher eller inte. Den är ju en mix mellan iPhone och Android, så vissa androidnördar tål den ju inte. Jag älskar den dock då jag avskyr en app drawer, jag har alldeles för mycket appar så det tar för lång tid att hitta en app så. Tanken med miui är ju att lägga apparna i mappar på hemskärmen. Onödiga appar eller sådana jag inte behöver på hemskärmen slänger jag bara in i en mapp som heter skräp eller misc exempelvis. Om man vill ha tillbaka ICS launchern så är det ju bara att installera Apex launcher så har du den vanliga ICS launchern igen.

Vet inte varför appar inte installeras från play store. Men kör Titanium Backup så löser det sig.. Och så får du med datan samtidigt.

Last edited: 22 apr 2012
  15. Macke.M

Macke.M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Flashat senaste MIUI från MIUI US, version 2.4.20 och sedan flashat franco kernel #143, fungerar helt laggfritt! 3000 poäng i quadrant :D

16. Dagon^

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

3000 är nog bra för att vara MIUI. Har själv närmre 6000 med AOKP #31 och franco.Kernel Milestone 2 :cool:

Jag testade MIUI 2.4.20 men satan vad det laggade.
    Det är fortfarande en port från Nexus S va?

17. Macke.M

Macke.M Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Chili
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T Pro 256/8GB
    ROM:
    Evolution X (Pixel baserad)
    Info:
    TWRP
    Telefon 2:
    Google Pixel 3 XL 64GB
    ROM:
    CalyxOS
    Info:
    De-Google/MicroG
    Telefon 3:
    Nexus 6P 128GB
    ROM:
    Havoc OS, Android 10
    Info:
    Magisk, TWRP
    Du måste driva om 6000 poäng :neutral: sålänge du inte klockat till 2400mhz eller nåt :ehm:

Vet ej, men den flyter på nu iaf! <3
    Edit: Quadrant standard edition, full benchmark!

18. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag fick 2000 när jag körde med medföljande kernel, och 2800 när jag körde med Franco 143, klockat till 1344 mhz med SetCPU. Quadrant standard edition, full benchmark.

19. Dagon^

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

My bad, det var med Antutu jag fick närmre 6000 poäng.
    I Quadrant fick jag 2672. Blandade ihop dem för jag testade båda häromdagen :)

20. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Kör på Milestone 4 med Milestone 2 Kernel, är dock jättesugen på MIUI. Är det värt att flasha in den?