Tips: Miui till Galaxy Nexus

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av huttala, 9 jan 2012.

1. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Vänta till helgen. Kommer ny version på fredag :)

2. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Flashade in denna igår kväll, men det blev riktigt dåligt resultat.. System UI kraschade konstant, liksom alla google apps. Fine tänkte jag, bara att göra en wipe och återgå till liquid. Bara det att alla problem låg kvar efter omflashning... Provade alla romarna jag hade med samma resultat, nandroids blev inte återställda heller och till slut fastnade jag i bootloop :-)

Försökte först flasha stock 4.04 genom odin, som bara kraschade, drog sen ner galaxy nexus toolkit och därifrån fick jag in stock till slut.

Undrar varför det blev så, och framför allt tyckte jag att det var skumt att total wipe + omflashning av annan rom inte hjälpte.. Nåja, lärt mig lite nya saker iaf :-)

Skickat från min Galaxy Nexus via Tapatalk 2

3. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Har hört att det har hänt flertalet användare sporadiskt. Finns ingen koppling till något speciellt verkar det som. Har för mig att jag läst att internminnet kan bli korrupt och då behöver återställas helt, typ en omformatering. Då räcker tydligen inte en wipe. Kanske har något att göra med att vi har en virtuell sd-kort partition på vår GN...

Körde du 4.0.4 anpassad bootloader förresten? Dvs. PRIMELA03?

Jag har aldrig haft sådana problem vare sig om jag gått till Miui eller från Miui till AOKP...

4. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

Japp, PRIMELA03. Misstänkte efter lite funderingar att antingen Titanium eller bootloadern kunde vara boven, men det är ju bara ren spelulation från min sida. I vilket fall var det hög tid att rensa lite, men det kommer nog dröja ett tag innan jag vågar mig på Miui igen ;-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2

5. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

2.4.27 ute nu på miuiandroid.com

Ännu stabilare. Nu är den riktigt snabb och stabil. Videokameran fungerar fortfarande inte, men det finns en apk att ladda ner i miuiandroid GNex forum som gör så att videokameran fungerar.

:)

6. Frohike

Frohike Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Låter fint, men är det fortfarande wipe av allt som gäller om man kommer från en tidigare version av miui? Jag kör 2.4.20.

7. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Yes, jag gör det iaf. Alltså wipe av dalvik cache. Aldrig haft några problem :)

8. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Ja, jag gör också alltid full wipe. Har upplevt att många konstiga små buggar annars kan uppstå på flera olika romar, så nu gör jag det alltid i förebyggande syfte.

9. Frohike

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Wipe av dalvik ingår väl när man gör wipe data/factory reset i cwm? Lite drygt bara att alla appar försvinner när man gör det.

Är det bara för mig som det går extremt sakta att ladda ner teman?

10. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag brukar alltid göra wipe av data/factory reset, cache och dalvik två gånger på varje. Läste en gång på Desire tiden att CWM kan missa att rensa samtliga filer om man bara wipar en gång. Låter som skitsnack, men orolig som jag är så har jag följt rådet, och jag har aldrig problem med mina roms. Så jag skulle faktiskt rekommendera att andra också gör så. :)

Teman har alltid gått sjukt långsamt att ladda ner. Detta eftersom dem bara ligger på servrar i Kina hos Xiaomi. Bättre att ladda ner dem på nätet istället för genom tema-appen.

11. sleipner42

sleipner42 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

La precis in miui och gillar det verkligen ;), men tycker inte flytet är 100% överallt, så vilken kernel rekommenderas? Francos? Och ska man ha bootloader och radio för 4.0.4?

Last edited: 30 apr 2012
  12. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Kul! Välkommen till Miui :)

jag hade kört bootloader och radio för 4.0.4!

Franco kernel och FuguMod kernel tycker jag är bra. Jag kör själv på FuguMod nummer 217 för tillfället. Minimerar radio drops för mig.

sleipner42 gillar detta.
  13. huttala

huttala Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ash, jag fick äntligen tummen ur och installerade MIUI, men det laggar som fan.
    Körde in franco kernel, men det laggar iaf. Det var ju lite tråkigt då man blev helt till sig när man boota upp MIUI igen. :(

14. amirali

amirali Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag kör Miui apkn just nu för att se hur det känns, gillar den starkt. Men den laggar vid öppnandet av en mapp och stängandet. Är det såhär på själva Miui romen också?

15. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Fattar inte hur det kan lagga för alla så mycket! När telefonen varit igång ett tag och man har bläddrat igenom hemskärmarna en gång så laggar inte min. Jag har dock bara 5 hemskärmar med nästan 200 appar lagda i mappar.

Det är enligt mig ytterst lite lagg i den senaste versionen med stock kernel. Men det är klart, med lite mer ögongodis så blir det ju också lite långsammare. AOKP och AOSP romar är ju sjukt snabba men också sjukt tråkiga :)

16. huttala

huttala Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har drygt 10 appar utöver standard apparna man får med och har stängt av wallpaperscrollibg och har inget livewallpaper. Har även stängt av skuggor på ikonerna och forcat gpu accel i 2D.

Det laggar som fan iaf, men gillar MIUI såpass att jag kör vidare på det iallafall.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

17. sleipner42

sleipner42 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

När man ska flasha senaste versionen måste man wipa då fortfarande?

18. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Om du har versionen innan så kan du flasha rakt över. Gick bra för mig. Men ta backup för säkerhets skull!

19. Frohike

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej, var hittar man dem då?

20. fireon

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Google is your friend!

Finns långa Miui themes trådar på xda. miuithemes.com etc...

Det enda är ju att V4 ICS inte stödjer teman fullt ut än, så man får se till att det temat man flashar stödjer V4. Stödet blir bättre och bättre och Xiaomi har sagt att fullt temastöd för ICS ska komma snart. Därav finns det bara ett par teman just nu som fungerar nästan fullt ut till V4. Men ikoner brukar fungera att ändra i de flesta fall. Resten lämnar jag som stock.