ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Tack, gick lätt att flasha in ny bootloader, det jobbigaste var att hitta ezodin :)
    Håller på med installationen av Twooey nu!

EDIT: Startade upp efter installation och alla appar och gamla MUIU var kvar, körde om wipen samt installationen igen och nu verkar den boota med den nya :)!

Last edited: 5 aug 2011
  2. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Körde in Twooey igår och kan bara säga att jag är kanonnöjd!

Nu på morgonen så har telefonen endast tuggat i sig 3% batteri / timme. Det är ju klockrent.

Körde in GB bl, cleaningscript och sen flasha Twooey. Inga som helst problem.

Det enda jag kan komma att jag saknar från Samsung stock är ju SNS sync eller vad det kallades. Var ju lämpligt att det gick att synca in FB kalendern direkt utan att behöva lägga upp allt i Google Calendar.

Sen skulle jag vilja ha tips på kalender apps som mer liknar stock, eller kanske t.o.m stock kalender .apk som funkar med Twooey.

3. Klonis

Klonis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jaha då fick man köra in GB och se om man får bättre batteri tid ;)

4. gsson666

gsson666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Allt verkar fungera nu.Snygg och smidig rom.

Hoppas att det håller om några dagar också. Har haft att det är stabilt 2-3 dagar. Sen börjar det att jävlas.

5. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Fungerar suveränt!

Skulle inte vi här på forumet dra igång en tråd där vi gemensamt översätter romen?
    Är det möjligt att översätta den, conny85?

Jag menar, är man ett par stycken så borde det vara relativt smärtfritt att fixa!

6. Mantiss

Mantiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det var ett gäng som försökte för ett tag sen men eftersom Galnet släpper uppdateringar så ofta så hinner man inte översätta allt.

7. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är svårare än vad du tror ska jag säga dig ;) det är inte några hundra ord direkt.. Ska man översätta måste det vara klart till varje release. En del kan man spara från föregående översättning men det mesta måste göras om .. Därav krävs det enormt med tid och många människor som fixar detta till varje release.. Vi var 25st sist och det gick sisådär. Jag lägger iallafall det på hyllan för tillfället då jag inte har tid med översätta.. Ni får gärna styra upp något om ni vill göra ett nytt försök. Jag kan bidra med alla filer som behövs.

8. moles

moles Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det största problemet med översättningsansträngningen vi gjorde sist var inte hastigheten imho. Det gick snarare för snabbt.

Jag gick igenom en del av strängarna som redan översatts och upptäckte att många, inklusive projektägaren varit allt för ivriga med att bara acceptera automatöversättningen. Den automatiska översättningen har en tendens att; förutom att ge väldigt konstiga förslag ibland, förstöra formatsträngar vilket gör de översättningarna oanvändbara (det är oklart för mig om det ens går att köra applikationerna med trasiga formatsträngar).

Utöver det blev översättningarna väldigt inkonsekventa eftersom vi saknade en gemensam terminologiordlista. Håller översättningen för låg kvalitet så blir tror jag att man hellre kör en engelsk variant än sitter och irriterar sig på översättningarna.

De här problemen är nog oundvikliga om man försöker forcera fram en komplett översättning mellan två releaser. Jag tror att om man ska göra en svensk översättning så måste man låta det ta lite tid och gå igenom alla översatta strängar ordentligt. Hinner det komma en eller flera nya releaser innan översättningen är klar så får man översätta deltat, det måste väl vara mycket mindre än den fulla översättningen?

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hade jag varit och pajat? det låter lite chockerande :P jag vet hur strängar och kodning fungerar och hur viktigt det är att det är precis den kodning som är och att man inte ändrar något annat.. Däremot hade någon lagt till flera andra som pojektledare vilket jag inte fick vetskap om. Troligtvis det den person som jag la till som andra projektledare. Men jag håller med om att det måste vara personer som vet vad dom gör och använder sig av samma likvärdiga ord och inte förstör kodningen annars blir det bara pannkaka av alltihop och förstörda stänger.

10. Skirner

Skirner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Precis lagt in MIUI igen, testade med TW launchern, men i "docken" har jag bara Applications, går det inte att lägga till fler genvägar där? eftersom om jag långtrycker på en ikon så blir det ju bara "remove" längst ner.

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

menu -> edit -> sen dra ner det du vill ;)

12. cola

cola Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xperia 5
    Kan man ändra så att telefonnummer visas normalt och inte är uppdelad i tripplar?
    (###-###-###-###...)

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    dessvärre inte.. Det där är något galnet kan redigera. Det har väl att göra med landskod

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

är det någon som har tips på app att använda för att klura ut vad som håller min lur vaken ? :)=

15. Skirner

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Men då kan ja ju bara flytta omkring hemskärmarna.. o_O

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag sa lite fel.. öppna appdrawern SEN edit ;) sorry

Skirner gillar detta.
  17. Skirner

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste ju säga att jag bara Älskar market som följer med! Är det tablet versionen dom lagt in?

Förövrigt så testade jag installera SPB Shell 3D, döm om min förvåning. Det funkade! :D
    Inte testat med några andra launchers än, Men det vore ju najs om andra också funkar i MIUI :)

18. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Bara jag som fick problem med att en del appar fick konstant fc? Funkade dock när jag återställde utan data.. Kör med titanium backup, aldrig hänt mig förut. Provade wipa allt och installera om romen men blev samma endå.

19. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    andra launchers funkar också. Men det tar bort hela känslan med miui tycker jag..

testa gör fix permissions i cwm efter du installerat dina appar.. Det kan lösa problemet med FC

20. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Vi är förmodligen en ganska liten grupp svenskar som vill köra MIUI just på Samsung Galaxy S. Översättningen borde göras på "standard"-MIUI som har stöd för fler telefonmodeller och då kan man i detta forum säkert hantera det lilla som Galnet lägger till eller ändrar på. Av de filer som lades upp så är det dessutom en hel del som inte heller har uppstått i MIUI utan redan finns översatta i andra ROMar. Håller helt med om att kvalitén på översättningen var katastrof och om man kan se det redan utanför sitt sammanhang så kommer det att finnas massor att rätta när man får in översättningen i en körbar ROM.