ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Gött att det gick vägen! :)

Om det är 8an du menar, så har jag testat det ganska många gånger.. ;)

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

När ni ska uppdatera till Twooey II så har jag skrivit att det ni bör göra Format facotry/reset innan ni flashar filen annars blir det som ni beskrev innan. Sedan kan det bli bekymmer eftersom att romen är anpassad för GB bl och likaså med det så rekommenderar jag att GB bl flashas in innan just för att slippa problem samt få tillgång till bättre batteritid. Dags att börja läsa guiden lite mer noggrant i fortsättningen..

Det blir så tråkigt att vakna till samma frågor när det finns förklaring till det både några sidor bakåt samt på första posten.

Det ändrar fortfarande inte utseendet i meny utförande.

Dej det spelar ingen roll.

Det är fortfarande ett problem med BT och vissa headset dessvärre då alla inte verka stödjas.

Tjena Hackeron. det finns forfarande lite små buggar här och var men inga stora problem som stör i det dagliga användandet ..

Last edited: 7 aug 2011
  3. fabulous

fabulous Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tog bort MIUI och körde på Rom-kitchen pga av batteritiden. Nu verkar det vara löst så nu kör vi igen! ;)

4. choyboy

choyboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tjena
    Nu har jag fler problem...hehe det har blivit 3 st.

1.det är apparna som försvinner vid reboot.

2.Ibland när man ska ringa upp någon så tappar mobilen teckningen helt.det blir ett x ovanför staplarna.det enda som hjälper är en reboot av mobilen.

3.ibland när jag använder standard browsern och man ska ladda upp en sida då fryser laddningen om ni förstår vad jag menar.sidan laddar inte klart.står bara och tuggar.

Jag har provat allt vad jag vet.
    men är det någon som har en vettig idé så har jag stora öron.hehe
    liten fråga till.när jag installerade gb bootloadern så använde jag vanliga odin och inte ezodin...har det någon större betydelse?

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

1. Du är inte ensam. Felet verkar ligga i att apparna flyttas till externt minne även om det inte finns något.. Tror dom jobbar på att lösa detta..De du får försöka göra så länge är att gå in i manage develoment och försöka flytta dom appar du har problem med till SD card.

2. vet faktiskt inte vad det kan bero på. Har själv inte upplevt eller hört detta .. Men du kan testa byta modem till någon av dom som jag länkat till i första posten.

3. Rensa cache och data för browsern . Man får börja någonstans..

4. Det spelar ingen roll att du använde vanliga odin..

6. choyboy

choyboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

tack för ditt snabba svar conny85.du är som en stor klippa som man kan luta sig mot när man behöver hjälp.hehe ska prova dina tips ;-)

7. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    känner mig mer som en ranglig sommarstol som man har på camping :P återkoppla gärna när du testat så kan vi stämma av hur vidare det funka eller ej

EDIT: ett annat tips för dom som har problem med att appar försvinner efter reboot är att rensa data för launchern. Skulle vara intressant och veta om felet kvarstår efter det.. Jag tvivlar starkt på att detta är lösningen men det kan vara värt ett försök. Som sagt Man måste börja någonstans-

8. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag fick också så. Det hjälpte inte att installera zippen igen. Efter installationen var jag tvungen att göra en factory reset.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    som jag sagt från början FACTORY RESET innan ni flashar som det även står i första posten.. varför lyssnar ni inte för :P fasen.. Jag skriver hur ni ska göra ändå gör ni tvärtom och sen skriver att det inte funkar ;) börjar bli tjatigt nu, känner mig som en jukebox

10. fabulous

fabulous Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Satt innan på stock 2.3.4 och gjorde backup med tb på sms. Nu när jag ska återställa sms så fungerar det inte. Jag har testat med att köra data migration, men det vill inte fungera? Fungerar det över huvudtaget eller är det kört? Kan man öppna filen på datorn för att se sms'en?

11. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Du är så jävla oskön ibland. Jag gjorde factory reset före båda gångerna men på något magiskt jävla galnetvis behövdes det EFTER man körde in Twooey för att det skulle slå igenom.

Sent from my A500 using Tapatalk

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du får tycka vad du vill om mig. Men du kanske förstår att det är rätt frustrerande när tråden blir bombad med samma fråga om och om igen när det finns en guide.. Du skrev aldrig i ditt inlägg som jag svara på att du redan hade gjort factory reset utan jag uppfattades det som du hade försökt köra zip filen och att det inte funka , därefter gjorde du format factory reset.

Ledsen om jag gjorde dig upprörd

13. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Tilde: gnäller du på en person som helt ideellt ägnar timmar varje dag åt att hjälpa sådana som dig och mig?

Conny: nej det förändrar inte menyerna för att man byter launcher, men det är ju det jag menar. Bästa av båda världarna :) Det är ju menyerna som är så brutalt genomtänkta.

JohanH: nu har jag labbat lite med den kompassen som skickades med och som det verkar så är det all time high på den. Den hänger med nästan som om det vore en riktig kompass. Inte alls som den gjort tidigare. Fantastiskt att mjukvara kan göra så här med ett år gammal hårdvara :)

Jag noterar dock att den drar igång gps själv när jag startar upp vissa applikationer. Det gillar jag inte riktigt för det är i de flesta fall helt onödigt och en triangulering räcker gott. Antar att det är en inställning som jag inte hittat än bara?

14. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Följde förstasidan riktigt noga när jag la in twooey eftersom jag visste att andra hade haft problem. Men ändå så hände samma sak för mig som för tilde, robnil mf. Så något skumt är det, men det funkar nu iaf :)

Min kompass hoppade också igång efter lite fipplande :)

Robnil: En sak du kan göra är att slå på/av gpsen i notifikationsbaren när du behöver den. Tror att appar bara kan aktivera gpsen om den är påslagen.

Till sist ett stort tack till Conny som lägger så mycket tid på att hjälpa oss vanliga dödliga :)

15. Samsung Galaxy

Samsung Galaxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tilde tkr du borde be conny om ursäkt! hur många personer är som conny på det här forumet... lägger ner masstal med timmar av sin FRITID för att kunna hjälpa oss, får han betalat? nej? varför gör han det? för VÅRAN SKULL inte hans egen! jag vill inte starta nån bråk eller nåt sånt men det är bara lägga ner sånt:/ du kanske är nybörjare som mig men försök att ha lite bättre tålamod och läs igenom lite av det som står i tråden och det som conny har skrivit på guiden lite tydligare så kanske du får lösningen mkt enklare :)

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag ber om ursäkt om man verkade arg/otrevlig på något sätt men det är alltså i regel en omöjlighet att man är kvar på twooey I efter en factory reset , så det är verkligen ett udda fenomen ni har fått uppleva. Även Admins i teamet för Twooey har jag pratat med nu och dom bara klia sig på huvudet..

För att inte skapa mer problem kommer jag nu får göra guiden i flera steg för att vara på den säkra sidan . Just för eran skull. Men tanken var från början att ha den just i detta utförande som den är i, Enkelt och förståeligt.

Kan även tala om att jag har flashat om 4 gånger i morse från stock froyo och följ guiden och jag har fått in Twooey II varje gång .. Så jag förstår inte hur det inte kan funka för er.. Men jag hoppas att uppdatering av guiden ska göra det problemfritt för er i fortsättningen.

Ännu en gång: Ledsen om jag trampade folk på tårna . Det var inte min avsikt att reta upp er på något sätt.

jag kan uppdatera guiden till en annan flashsprocess men det kommer inkludera ett par nya "onödiga" flashningar som man egentligen kan unika.. Och det är inte säkert det blir bättre för det. Men om det får er att känna er lugnare så kan jag ordna det om så önskas...

17. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    nej det är perfekt som det är, lägg inte mer tid på det!

18. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Jag tycker inte att du ska ändra guiden. Du skulle istället kunna göra en till mer nybörjarvänlig guide och kanske nån alternativ guide om det ändå skulle krångla. Känns onödigt att krångla till det för dem som inte har några problem med den nuvarande guiden.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

19. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

vet conny85 om galnet kommer lägga in "extended setting menu option" nån gång i framtiden? jag testade den ifrån "orginal" miui romen när jag satt på twooey1 men det funka inte. kanske det funkar med twooey2?

20. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det räcker med att lägga till att OM uppdateringen inte slår igenom så är det bara att göra ytterligare en Factory Resetså slipper folk fråga i tråden.