ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Qledo

Qledo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

finns det inge svenskt stöd? i språk?

2. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Nä tyvärr.

3. gsson666

gsson666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sisådär festligt att battery stats kraschar ofta. Omstart krävs.

Annars helnöjd, min telefon är en telefon igen. Innan dess så var den ett vrak,

Och tack Conny85 för att du håller koll på läget! :)

4. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. Han har full pejl och hjälper även till i andra trådar så vi små flashare kan känna oss lite säkrare.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

5. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ja Conny85 är en riktig sgs-guru! :D

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jaha du conny... efter reinstall och allt vat det innebär så måste jag säga att nu är faktiskt luren snabbare än innan... men batteritiden är fortfarade mongo.. min lur är fortfarande awake mycket.. antar det är partial wake locks... men det skiftar appar så mycket denna gången är det minimalistic text... och settings...lite smått magiskt :/

EDIT: 24% batteri på 6 timmar...

Last edited: 9 aug 2011
  7. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har testat detta utan resultat. Kan ju som sagt inte installera apparna via Market heller.

8. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

Gor morgon. Det var en fin överraskning man fick när man läste dom senaste inläggen :) tack så mycket för era fina ord. Det är kul att man blir uppskattad på rätt sätt. Jag vet själv hur rörigt och mycket det var att hålla reda på själv när man var ny i sgs världen så jag vill bara hjälpa till i den grad jag kan. Nu är ni alla rätt erfarna flashare så min hjälp är egentligen bara smågrus värd men alltid trevligt med dessa kommentarer.

Tjena Neddie.. Kul att höra att du verkar ha fått en lite snabbare telefon.. Gällande batteritiden är det fullt normalt.. Det tar ett par fulla laddningar innan man kommer upp i batteritid efter ny flashning som du säkerligen känner till. Sedan kanske det gick lite extra fort igår men tanke på att du säkert satt ett bra tag med att installera alla dina appar och säkerligen knappa runt mer än vad du brukar.. Oftast brukar första
    urladdningen vara katastrofal. Ge telefonen ett par laddningar så kommer du få se bättring..

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

true det vet jag... jag laddade den även till 100% innan jag lade mig och den var på 95% när jag installerade om... det som förundrar mig är at den är konstant awake och jag kan inte hitta felet... ena gången är det settings.. sen är det inte den utan en helt annan app... nu har jag installerat om alla appar... från market inte från TB och ÄNDÅ återfinns fenomenet... jävligt mysko

10. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    det låter verkligen skumt . Jag vet faktiskt inte vad man kan göra nu när du testat allt .. Jag får försöka jaga rätt på Galnet helt enkelt och fråga vad problemet kan vara.. Har dok inte sätt han online sen Twooey 2 kom men om inte finns det annars andra i teamet jag kan lyssna med ..

11. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

neh det är ett jävla skumt problem faktiskt...
    undrar om det kan vara nån idé att formattera det interna sdkortet och sen föra över allt dit igen... om det är några settings lr nåt som är fuckade...

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag fann detta: En del har jag tagit upp tidigare. Tex det som står i 2nd note! Ta bort TelocationProvider.apk..

The most noticeable difference in battery life I observed was after I performed a full format of the internal SD Card. This removed ALL of the junk I had in there from previous roms and apps that I no longer use. In doing so, this resolved an issue I was getting regarding SD Card running out of space when I actually had 9gb free. Miui music also scanned my MP3 files/folders quicker, in general it seemed more responsive and cleaner.

2nd noticeable difference came from removing the dreadful "TelocationProvider.apk" this was the major killer contributing to almost 50% of my battery drains. This reduced the high CPU load which contributed to battery drain.

Other things I did was x2 full power cycles for the battery calibration, this involved draining the battery to 0% then charging it to 100%, remove battery for 1min, then charge again and wipe battery stats then drained it to 0% but left battery in and then charged back to 100% and did not wipe battery stats this time round. I know some people will say that its over kill or not needed, but it worked for me.

Setting:

Auto backup - off
    Auto upload miui - off
    Auto Assist GPS - off
    GPS - off
    Wifi networks (GPS) - off
    Background Data - on
    Auto-Sync - on
    Auto-Brightness - on
    Haptic feedback - off
    Touch tones - off
    Wifi sleep policy - never when plugged in
    Battery monitoring - on

13. Kiddy

Kiddy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    419

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem som dig. Kör twooey 1.
    Vilket PDA och modem kör du ?

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag kör helt standard och detr ska funka så det är inte aktuellt att börja mecka med... det ska fan lira :D

15. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Dum fråga kanske. Hur kör jag en format av det interna SD kortet? Får man köra en manuell backup av grejer man behöver ha kvar?

En liten miniguide vore kanske inte helt dumt.

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

copa din abilder osv från kameran dvs sånt som inte är direkt App-specifikt.. sen kör du bara en format av sd antingen i cwm eller genom miui's egna meny... personal settings tror jag annars system

17. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Har haft lite problem med omstarter sedan bytet till twooey 2.
    Fick först bootloop helt plötsligt när jag skulle starta en app..
    Fick då köra en Factory Reset och körde clean-script och hela köret igen.

Sedan dess har den fungerat bra, fick en omstart igår när jag skulle öppna tapatalk, efter den omstarten så fanns inga appar i appdrawen eller på hemskärmen.
    De kom tillbaks efter en omstart.

Sedan har jag fått FC lite här och där.. inte så ofta men de kommer då och då.

Som andra påpekat, du är e guldklimp för forumet - conny85

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    neddie: läste du mitt tidigare inlägg? en annan fråga till dig .. har du maps installerat? jag har testat massa hemma själv nu hela morgonen och jag tror jag kan hjälpa dig med ditt drain problem..

Tack för den fina utmärkelsen :)

Okej låter inge kul.. Fråga till dig då= Är du på Gb bootloader. fråga 2. Har du återställt dina appar via backup?

Jag skulle råda dig att spara bilder musik osv på din dator och därefter formatera sd kort och INTE återställa app backup med TB eller inbyggda backupen utan hämta om det du har direkt via market..
    Eftersom det är nytt framework så kan detta påverka appar som återställs via en backup.

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

japp läste ditt inlägg och har raderat filen... maps är installerat

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Till min förvåning hade jag också min tel på awake hela tiden . och såg då att boven i dramat var just maps som höll telefonen vaken bla. Sedan var det en radio app som var helt för gräslig .. så dessa inställningar som noterades tidigare är ett hett tips , därefter radera filen som du gjort som är riktigt elak och snor kräm. ta sedan bort maps och installera den gamla maps 5.0 (testa utan först en stund) istället för denna som är nu dvs 5.8 . därefter wipe battery stats i cwm. Efter jag gjorde detta är allt som det ska ..

Men du har ju givetvis andra appar också som kan ligga och dra men kolla i battery stats hur allt ligger till efter du gjort battery reset och har använd tel i någon timme..