ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ok tar man dessa då:

Froyo Downloads:

EZbase-CSC-XXJV1.tar.md5
    EZbase-PDA-XWJS3.tar.md5
    EZbase-PHONE-XXJVE.tar.md5

Finns ju även hans egna flash program EZodin och EZpit. Är det något att använda eller ska man köra med "vanliga" odin

2. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
  4. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nån som har fått service koderna att funka?

Får bara fel när jag ska tex kolla GMS status *#0011# i telefonen.

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nu har jag flashat in romen och allt gick bra, IMEI Nummer finns kvar. En omställning blir nog att vänja sig vid engelska.. nu gäller det att sitta hemma och leka :D

Jag har sparat alla mina appar med titanium backup , man kan väl bara köra in dom igen. Sedan undrar jag om man kan aktivera lagfix på denna eller det kanske inte behövs.

6. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

tror inte det behövs något lagfix :D luren flyter på sjukt bra som det är! enda är väl att hålla koll på framtida kernels och givetvis uppdatering som kommer imorgon :)

7. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Okej. Nu ska vi se här. Hur kommer det sig att jag antagligen har 2.2.3 bootloaders? Har inte riktigt förstått hur det fungerar.

Förresten, 1.5.13 är ute nu!
    http://www.miui.com/thread-102670-1-1.html
    Changelog: http://www.miuiandroid.com/2011/05/miui-1-5-13-change-log-preview/
    http://www.miui.com/download.html
    http://en.miui.com/download.html
    http://www.miuiandroid.com/

EDIT: Hur fungerar det med språkpaket? Kommer allt bli på kinesiska om man uppdaterar nu?

EDIT#2: Oops, missade att TS redan skrivit om detta i första posten :-)

Last edited: 13 maj 2011
  8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    kanske bara är jag men nu har jag gått igenom luren lite och tittat. Det som inte funkar för mig är att jag får FC när jag laddar ner annat tema, tog iphone theme och då kan jag inte gå in i launcher settings eller settings får foce close

Sedan funkar inte kameran, bilden är helt svart.

tycker det är riktigt knepigt att flytta apparna till en annan sida, den verkar inte reagera på att man har tryckt app ikonen mot sidan av skärmen, man måste hålla på ett tag innan den hoppa över.

Letat som en dåre efter lockscreen men finner inte den valmöjligeheten, vill gärna ha som på samsung original dvs mönsterlås.

9. stinger

stinger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Är det bara min lur eller drar denna rom mer batteri än någon annan rom i alla fall som jag testat. Fulladdat kl 07:00, kl 13:00 så har den bara 40% kvar och då har jag inte pratat en gång utan det är bara pushmail. Hmmm inte bra. Kan det vara så att den måste laddas några gånger och "lära" sig?

10. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ett förslag kan vara att gå in på Menu -> Settings -> Programs -> Manage Applications -> Launcher -> Clear cahce och Clear Data.
    Det kan även hjälpa att starta i CWM och formatera System och Cache.

Har för mig jag har sett ett svar på det här. Kommer inte ihåg var dock, men har läst om det problemet. Någon kanske kan hitta svar?

Finns faktiskt ett mycket enklare sätt. Håll in på en ikon så edit-läget kommer upp, och istället för att föra ikonen till sidan, ta ett annat finger med andra handen och svep höger/vänster för att byta hemskärm :) Supersmidigt!

Menu -> Settings -> Personal -> Personal Password -> Pattern. Sedan väljer du vilket mönster du ska ha. När du är klar väljer du under "Use personal password for" och kryssar i Lock screen security.
    Edit: Testar nu, och det hoppar inte igång här. Men har haft det innan :) Testa du!

11. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En del tycker den drar betydligt mer än andra roms. För en del verkar den dra superlite. Jag säger varken bu eller bä. Det lutar för mig att den drar lite mer, men det kan också vara för att jag grejar som en tok med den :)
    Wifi verkar vara något som kan dra en del. Men det fanns någon kommentar i den här tråden om hur man kanske kan fixa en så kallad battery drain. Kolla några sidor tillbaka.

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ok tack , en annan sak jag inte hittar är mina filer? dvs allt som finns på inbyggda sd kortet!!

13. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om du startar File Manager så hittar du allt snyggt och prydligt kategoriserat. Om du vill komma åt filsystemet så finns mittenfliken där det står SDcard om jag inte minns helt fel.

Edit: Inte File Manager utan File Explorer.

14. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ah ok, jag har super manager installerat och där i hitta ja filerna.. va synd ja vill ju ha en sån mapp som det är original som heter mina filer :D hmmm börjar luta åt att flasha tillbaka. spec när inte kameran funkar. Det svarta försvann men nu hackar bilden så satan och när man ska ta en kort blir det foce closed.

btw gick ja in i cwm och gjorde format system and cache som du beskrev , nu startar inte ens luren :P står bara galaxy s cyamogen mod

15. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

File Explorer är ju som "Mina Filer", som sagt klicka bara på SD card så får du upp allt innehåll.
    Hittade detta:
    Q: Why is my camera showing black?
    A: While in the camera application, toggle your screen on and off.

Kameran hackade väldigt mycket på min också, men det ordnade sig när jag uppdaterade till MGv2, eller MGv3. Om du kör någon av de senaste borde det fungera, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=992251.
    *Camera (NOT choppy anymore, fixed thanks to CM7 Devs!)

Vilken version har du installerad?
    Varför du inte kan komma in i mobilen nu vet jag inte :S Kommer du in i CWM?

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ok, ska kika på det, jag installera först MIUI9000_RC4c_1.4.8 sedan 1.5.6

jag kom in i cwm och flasha om romen men kamera funkar fasen inte med denna ja kör på nu, kan inte komma in i meny eller nått, det bara hackar sen blir de fc

märkligt dok att det inte går att byta tema heller.

17. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om du flashar in 1.5.6 MGv4 då? Har du testat det? Formatera cache och data och sedan flasha in den filen. Så gjorde jag när jag uppgraderade.

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är nog den jag har, men dom har släppt en ny idag som heter miuiandroid-I9000-1.5.13 kanske kan testa den.

EDIT: den är ju på kinesiska, zipar man eng så blir det bootloop men körde utan och kameran funka ändå inte,, blir galen på detta :P

är ingen noob när det gäller "vanliga romar" men denna ger mig mardrömmar :P

Edit: flashade in MIUI9000_RC4c_1.4.8 igen och då var skärmen svart men då gjorde jag som du sa toggle on off och då kom bilden fram, men 1.4.8 är väl lite old om man jämför med dom nya som släppts , tex den som kom idag

19. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

hmmm... jag kan inte ens installera språket i cwm.. blir bara "operation aborted" går nog tillbaka till MGv4.1 och väntar ett par dagar :)

20. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Conny85, flasha in senaste MG istället. Den är 100% engelsk från scratch och för mig funkar den SJUKT bra. Ljusår bättre än allt annat jag kört oavsett lagfix osv.. Då fick jag vänta, särskilt när jag surfade på internet så var det ibland som att sidan bara stannade i laddningen och tog ÅR att få ner. det har ALDRIG hänt sen jag flashade miui.

Om kamerabilden är svart, släck skärmen och lås upp igen. Det borde funka.
    jag får även lite grafikfel vid kallstart om jag inte släcker skärmen en gång och låser upp.

Ett tips är btw att ladda ner Voodoo control från Market. Då kan du ändra gamma och vitbalans för skärmen(och dessutom ställa in ljudförstärkaren). Skitbra, eftersom SAMOLED-skärmarna varierar väldigt mycket från telefon till telefon, och dessutom ändras med tiden när panelen "körs in"