ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Tilde

Tilde Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

I mörker blir kamerans resultat i bägge fall helt oanvändbart. Jag får försöka ta lite bilder imorgon. Laddar lurarna nu. Jag får hitta på något rättvist att kolla batteritiden med.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har pratat med Gänget nu och dom håller med om att det finns brister. Twooey III blev släppt för tidigt och att den har en del problem. Dom fick stora påtryckningar av deras nya sponsor.

Däremot har Twooey bättre UI och dessutom finns funktionen "ladda under avstängt läge" som jag inte tror miui original har ännu(är inte säker).

På miui officiell så stödjs inte samsung apps som Twooey gör osv. Det mesta arbete är under "huven"

Gällande batteritiden så är den mycket bättre än officiella miui helt klart , jämför Twooey II mot den så får ni se skillnaden.

Kommande releaser kommer bli helt mind blowing och std miui kommer inte ens vara i närheten av att kunna påstås vara "lika bra" eller bättre än Twooey ..Det framträder mer och mer hur unik romen håller på att bli.

Jag hoppas som sagt ni inte stirrar er blint på detta och gräver er för djupt ner i denna version av Twooey III . Alla utvecklare råkar ut för missöden och denna version blev inte så lyckad som dom hade hoppats på..

Last edited: 15 aug 2011
    gsson666 gillar detta.
  3. gsson666

gsson666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gick tebax till v2. Blåste ut hela skiten, mao formaterade Sd-kort och allt. Hoppas på bättre tider nu...

//Mattias

4. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Men Conny du fick ingen info om dom släpper en ny fixad version om nån dag eller är det helgen som gäller? Pallar inte gå tillbaka till II om det kommer en ny III imorrn :P

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det ser inte ut som att det kommer en fix tyvärr utan rekommenderar att gå tillbaka till twooey II.. Dom vill inte göra misstaget igen och släppa en dålig release och "hamna" efter med nästa version eftersom en fix skulle kräva tid med felsökning av problem och därmed hamna efter till helgen rom. Så all krut läggs nu på släppet som kommer i helgen och därav jobbar dom stenhårt. Jag tror knappast dom vill släppa en till "halvfärdig" rom igen som denna tyvärr blev..

6. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Okej bra men då vet jag, tack :-)
    Gör om, gör rätt. Händer alla \^^/

7. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    absolut , alla stöter på problem någon gång och hoppas ni har överseende med det...

Som sagt det kommer komma förändringar som lär märkas :) .. det kan jag garantera

8. LttlDvl

LttlDvl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

I just thought i'd post to put everyone's minds at ease.

Conny and I stay in fairly close contact, so all information that he publishes comes straight from me.

Twooey III was in all honesty a rushed release due to Maxthon putting immense pressure on us to deliver a ROM with their browser in it. And because of this, we got things wrong.

That's the simple truth of it.

Now, to explain my personal position on things, Im as equally unhappy about the quality of Twooey III as everyone else is, and I have spoken with the team on how we are going to handle things in the fututre.

Basically it is this:

We will not release a ROM until we have tested it as best as we can, and are satisfied that it will be of a quality that we not only expect ourselves, but know that you expect of us.

In saying that, we are getting closer to having Chameleon ready to release each day, and no matter if people think we're simply releasing a rebranded copy of the official build will be able to say that again.

I'd love to go into exact details about what is coming, but we're being very guarded about this until it is released. But trust us, it'll be rock stable, fast and have some stunning new features!

For those that aren't happy about Twooey III, I would suggest going back to Twooey II. The vorbeth tribal 1.1 kernel will work with Twooey II, so you'll still have OC/UV support and charging whilst off capabilities, but with the battery life that you have all come to expect.

To finish, I would say that if Conny says something that hasn't been mentioned over on the official forums yet, believe him. He'll have asked me about it first.

Regards,

Alan

Paser och conny85 gillar detta.
  9. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Kör också standard MIUI atm, kan man ta en backup med TB, och sen bara restora när man vill byta tillbaka till Galnet?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

10. borelis

borelis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag hade gjort en backup i cwm på min T2. Kör med nya kerneln dock. Allt flyter på bra.

Btw...Conny. Jag tycker att du åter igen gör ett kanonjobb. Jag tycker killarna gör bra ifrån sig. Alla kan göra fel på vägen. Det är så man lär sig och kommer vidare. Att kunna stå för det och till och med säga gå tillbaka vi gjorde fel är det som gjorde att dom får en donation av mig i det här buggiga läget.

11. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Japp som ovanstående säger Kanon jobb Conny, behövs fler som du i Swedroid Forumet.
    Blir att återvända till v2 och vänta in version IV.

12. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

För att uppdatera via OTA är det i9000 eller galaxy s i9000 som gäller. Gissar på galaxy s men vill inte riskera att göra fel.

Tack!

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ;) tack det uppskattas både från mig och galnets team. ärlighet varar längst Och det kommer dom/vi fortsätta med , inga undantag..

det går bra.

tack så mycket.. Det värmer mer än vad ni tror :) det tycker jag du gör rätt i ;)

Dom hade råkat missa att sätta "b" efter i9000 (är åtgärdat nu) .. du ska ladda ner galaxy s i9000 ;)

Last edited: 15 aug 2011
  14. LttlDvl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Thanks for mentioning that, I forgot to add the b onto the i9000b release hahaha!

It's been one of those weeks!

15. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Jag gick tillbaka till V2, som jag tyckte var bra istället, inväntar nu spänt IV (Chameleon) som verkar bli awesome!

For @Galnet and @Lttldvl:
    I did'nt want to let you guys down, I got a bit disappointed in V3, about the battery life and such, and then changed to MIUI.us 1.8.5, but that felt wrong, so I made up my mind and changed back to Galnet MIUI, which felt so gooddamn awesome the first time i tried it.
    Now waiting for an improved ROM (V4/Chameleon), which I think you guys can make awesome.
    Keep up the great work you guys, you got us swedes on your side, and every development has some minor road bumps, but what the hell, shit happens!!

16. AlexE

AlexE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Great! Thanks! O tack till andra som svarat.

Sent from my Iconia A500

17. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tror att jag har missuppfattat något. Men är inte den senaste Twooey 3? Varför är det Chameleon när man bootar upp romen istället för Twooey-fågeln?

18. LttlDvl

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Because we released some parts of what what going to be included in Chameleon in Twooey III.

We thought about holding those elements back for the Chameleon release, but we thought they were too good not to include them. The boot animation (which is now different from the one you have) was simply not replaced. We thought you'd all like to see what the next major release is going to be called ;)

noname.olsson gillar detta.
  19. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

På den musik player som finns med i romen. Kan man enbart ha slumpmässig uppspelning eller?
    Jag har provat att byta men lyckas inte.
    Nån som vet nåt?

20. juun

juun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tja, älskar galnets miui!

En snabb fråga bara, om jag via "galnet updater" laddat hem uppdatering och ska installera den, bör jag göra backup på allt då?
    Eller är det OK att strunta i att återställa telefonen?