ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. tommyW

tommyW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Varför funkar inte facebook med betan? Vill bara att jag ska verifiera lösenordet hela tiden :S

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, ska testa! :) Tack

3. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Förstår precis hur du menar, dock har jag sett vissa förändringar mellan versionernna, bl.a annat typsnitt, nya ikoner, lysande rött där det innan var orange, nytt tema för sms-appen, ny bakgrundsbild. Annars inget. Och jag hann med att prova att köra Apply på beta-temat utan att det förändrades nämnvärt (även efter omstart). Som sagt så blev det helt annat nu efter factory reset. Inga konstigheter, bara en iaktagelse :)

EDIT: Insåg nu att denna versionen (betan) har två olika teman, en "vanlig" och en "dark" och jag hade den vanliga första gången jag flashade in betan och fick den mörka efter en factory reset.

Last edited: 22 aug 2011
  4. Stajlerboy

Stajlerboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Okej. Det visste jag inte att det gick.
    Tack för svaret. :)

Måste man köra någon cleaningscript eller nåt innan man flashar med odin?

5. Stajlerboy

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Dubbelpost.

6. tommyW

tommyW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Sen jag la in betan så hittar mobilen varken mitt minneskort, och facebook appen funkar inte heller :/ what to do

7. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Insåg nu att denna versionen (betan) har två olika teman, en "vanlig" och en "dark" och jag hade den vanliga första gången jag flashade in betan och fick den mörka efter en factory reset. Allt i sin ordning med andra ord.

En annan grej; Jag gjorde backup med både Titanium (free) och Miui-backup innan factory reset, och sedan återställde jag med Miui-backup-appen. Men då kopplades inte mina appar till Market. Jag provade att ladda hem fyra slumpmässiga appar, rensade data för Market, startade om luren osv, utan att mina installerade appar dök upp under Mina appar i Market.

Då tänkte jag köra Market Doctor i Titanium, men då måste man ha betalversionen. Jag märkte då att om jag försöker köpa en app så kraschar Market. Nån mer som upplevt det? Kunde således inte köpa Titanium backup. Däremot dök mina appar upp under Mina appar strax därpå (uppskattningsvis 4 omstarter sedan flashningen), så jag antar att länkningen fungerar även med Miuis inbyggda backupprogram, fast den tar längre tid på nåt sätt? Om jag återställer en app+data i Titanium så dyker den upp direkt i Market.

8. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Mina backup appar visas också som not installed. Har ej provat köpa någon app så kan ej svara på sista frågan.

9. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har flashat in betan 2 ggr nu och kört wipe samt cleaning-script båda gångerna. Men jag har massiv battery drain hur jag än gör (~20% i timmen i idle)

Någon som har något tips på hur jag ska lösa det?

10. larksyrm

larksyrm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gör en factory reset, kom ihåg att göra en backup på appar om du inte vill installera om alla. kör cleaningscript och flasha sedan in betan igen

11. burton666

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är det någon skillnad att köra en factory reset och att göra en wipe? Jag har som sagt wipat hela telefonen 2ggr samt kört cleaningscriptet.

12. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    fick ja tips av galnet att INTE ha battery stats på då det är den som är boven i dramat bla.. Sedan kan det vara några appar som ligger vaken också .. Använd ett annat program för att kolla battery stats

ska inte vara några problem . Testa rensa data för Fb eller installera om.

Har din gingerbread bootloader? låter som du inte gjort factory reset innan du uppdatera . testa det först.

Nej det behövs inte , det är mer viktigt när man går från rom med custom kernel till en annan custom kernel.

Jag har alltid fått mina appar att synas direkt i market.. jag återställer innan jag loggar in på market. testa det nästa gång (om det inte var det du gjort nu) annars vet ja inte varför den beteer sig så. som sagt har alltid funkat för mig på det viset..

Last edited: 23 aug 2011
    Bjarne och Stajlerboy gillar detta.
  13. burton666

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

När jag kollar batterystats så ligger inget program på över 8% men Android OS ligger på 55%

Ska jag försöka gå tillbaka till Twoey II och sedan eventuellt hoppa på betan igen? Och vart kan jag isåfall hitta Twooey II? Hittar bara Twooey III.

14. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Samma här! Kan inte köpa något i Market utan att det kraschar. Får köpa via webben, då fungerar det. Riktigt konstigt!

15. choyboy

choyboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har betan och har haft battery drain på min mobil. Räckte 8-9 timmar. Men så gjorde jag den klassiska battery wipe och vips så har jag jättebra batteritid. Nu har jag haft min mobil igång lite över 24 timmar och har 24% kvar. och då har jag surfat, spelat och snackat i telefon i ca 2 timmar.
    Förut låg android os på ca 40% i batterianvändning men nu ligger den på 4%.
    Vet inte om eller hur android os är kopplad till battery wipe grejen men det funkade för mig.
    Vet inte om det skulle hjälpa er andra som har battery drain och har provat factory reset och om flashning av betan. Men man kan ju prova.

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har återfått att en hel drös appar aldrig går ner i sleep mode ordentligt utan hålelr luren vaken igen. Men då skall tilläggas att jg inte körde nån wipe så får väl prova det ;)

17. Stajlerboy

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har du något bra tips på ett annan program? :P

18. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Har kört betan nån dag nu och jag måste säga att batteritiden är enormt bra! Kör inbyggda Battery Stats och har inga drains alls. Drar knappt 2% batteri / timme i idle.

Helt underbart!

19. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja det gör min med överlag nu... brukar ligga på 88% när jag vaknar och då har jag sovit typ 6 timmar... dock kan jag fortfarande få drains genom att en helvetes massa apps ligger awake :(

20. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Ja, av någon anledning byggs det upp ibland och då hjälper det bara att boota om telefonen... Men håller man koll på det lediga minnet med den inbyggda App Killern så kan man starta om i tid innan det drainar helt.