ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

RC 3 vart ingen skillnad för mig med nätverket. Står mestandels av tiden sos eller inget nätverk.. vet fortfarande inte vad jag ska göra..

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

personligen är jag sjukt trött på battery drain och att luren då ligger awake så mycekt som den gör...för varje grej som "fixas" återuppstår en helvetes massa andra gamla buggar igen. Jag åker hem till cm 7 igen tror jag om det inte händer nåt snart för nu börjar det bli sämre igen uppenbarligen :/

3. Zerion123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo okej, batteriet anser inte jag som ett problem efetersom min räcker 1 dag. Laddar varje natt så det är lungt! Men just " No Connection " Problemt stör jag mig otroligt mycket på. För skickar ganska många sms och surfar även mycket ( När jag kan :/ )

4. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

vad har du för modem? testa att byta.
    Kör in JVK, JVO, JVP eller JVQ och testa :)

5. Zerion123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har testa alla redan, alla kernels också.. Men blir inte bättre. Och med vissa får jag bara G. Och vissa för jag 3G och vissa får jag sos. alla är olika beroende på områden och så. Men testat både i mitt i stan. och lite utanför.

6. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

hmm.. jaadu. Då vet jag faktiskt inte riktigt vad du ska hitta på tyvärr. I regel gör inte kernels så stor skillnad vad det gäller täckning. Utan det är ju modemen som styr det.

De som du lyckas få 3g-täckning med, kör in det igen och slå på¨"only 3g" under network selection type i mobile network settings i system settings och se fall du kan "tvinga" telefonen att komma upp i H.

Detta kommer dock göra att du förbrukar mer batteri eftersom att telefonen ständigt lär söka efter bättre täckning.
    Jag har ytterst sällan så bra täckning som jag vill ha men det har jag accepterat.. jävla radioskugga där jag bor så ja kan inte göra så mycket åt det.

Men testa det och funkar det så kan du ju alltid köra bara 2g täcknig. Oftast lättare att få bra 2g om 3g strular. Om du inte kör 3. då är det ju kört eftersom att de inte har något 2g-nät ^^

7. gsson666

gsson666 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har oxå tröttnat. Ger det en chans nån dag till. En jävla batteridrain.

Blir stock-rom igen. Vill ha en ickestrulande rom... Suck.

8. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Just därför man inte uppgraderar till första bästa release utan stannar där man är nöjd tills man övertygas till att byta igen. ;)

Jag står t.ex. kvar på T2 (som fungerat absolut bäst för mig) tills buggarna med Cameleon är lösta.

9. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Klokt, klokt.

10. hubako

hubako Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aa, nä. får ställa mig till skaran som känner att det här funkar inte längre. Finns det nått alternativ till galnet om man vill köra miui?

11. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Japp, MIUI heter det :O
    Kolla Xda

12. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tråkigt att läsa att många har problem med batteritiden. Tyvärr vet jag inte vad jag ska tipsa om då det visar sig vara olika batteri relaterade problem. Min Batteritid har aldrig varit bättre än nu så jag är lite förbryllad för er andra..

Jag kan också gå ut med att meddela att Galnet kommer ta en paus med utvecklingen av chameleon.

Han har fru och barn som har fått gjort stora uppoffringar just för att han ska kunna utveckla.. Så därmed kommer han ta 1-2 veckors paus och umgås med sin familj.

"I've been working on the rom for over 6 months now, and to be honest have come to a point of starting to dislike it.

I've therefore decided that I'm taking some timeout from development and anything code related!

I'm planning on taking a week off, and I'm leaving LTTLDVL in charge, he will take care of the site etc whilst I'm away.

I've got to remember that I have a life away from this, and I need to spend some quality time with my family. They are losing out on a father, and I'm losing out on their childhood.

Take care all and see you soon!"

13. Zerion123

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om jag inte har helt fel nu så är Galnets rom med JVK Modem? Så jag har testat byta till JPV eftersom det stog att det var till europa. Och fixa med täckningen har jag också hållt på med! Men ingen lycka i det. Men tack för hjälpen iaf! :)

14. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ooooooh det här vet vi alla hur det brukar sluta :/

15. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vi får tänka positivt nu :) han kommer garanterat tillbaka ;) Han behöver umgås med sin familj vilket är förståeligt. Tror det är viktigt att göra ett break för att få tillbaka gnistan lite..

Även jag har varit lite off , speciellt med support frågor på sista tiden. Man behöver göra annat och tänka på sig själv också. Livet går inte bara ut på att vara till lags för alla andra hela tiden. Vi får hålla tummarna att detta löser sig på bästa sätt.

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jojo absolut. Jag får alltid dåliga vibbar när sånt här händer dock :D

17. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Ni som har dålig batteritid, har någon testat att "under-voltat" cpun?

Har inte testat att göra det tidigare, men har nu börjat testa överklocka och undervolta. Idag räckte batteriet 8h, suck. Ifs pysslade jag en hel del med luren samt flashade om luren igår, men ändå..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

18. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Vad är din batteritid och har du gjort något speciellt för att spara batteri?

Har sett att några använder tasker för att styra wifi/data på/av.

Funderat på att köra på 2g och försöka få till en knapp på hemskärmen som kan enkelt byta till 3g och vice versa. Tycker 2g borde vara tillräckligt för bakgrundssynkningen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

19. afinogenov

afinogenov Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bra batteritid

Jag har inte alls upplevt de problem som många skriver om angående dålig batteritid. Nu efter 15h användning har jag 45 procent kvar och då har jag lyssnat på musik 3.5h ungefär, har även pillat med den och pratat en del i telefon. Även jag kör RC3 och har inga problem med mottagningen som vissa skriver om. Bor dock i USA just nu vilket betyder att jag inte har tillgång till någon 3g eller 4g, kanske beror på det.

Har jag bara haft tur med min lur eller?

Last edited: 7 sept 2011
  20. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Är också GRYMT nyfiken på vad du gjort eller har i luren! För dig kan man ju inte direkt snacka om ett "måndagsexemplar", du har ju raka motsatsen mot dom flesta andra av oss...;)
    Under natten hände det igen; hade ~25% kvar kl.23, på morgonen var det nada, zip, zero i batteriet. Detta med awake börjar bli för mycket nu. Tillförlitligheten är ju inte direkt stor med denna ROM. "Tyvärr" tycker jag under de korta stunder jag har batteri, att den är SÅ snygg och rapp. Om man nu med en dåres envishet vill försöka hänga sig kvar vid MIUI, är det då "renodlade" MIUI som gäller? Är det någon här som har erfarenhet av den ROMen? Vad skiljer MIUI från GalnetMIUI?