ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    i rc3 är det accelerometer som orsakar att telefonen inte går i sleep mode. i rc2 finns inte detta problem, därimot kan flertal appar skapa "awake" problem så kolla det sen om du väljer att gå tillbaka till rc2.

Galnets team jobbar hårt med nästkommande releaser så därav tar det lite extra lång tid att få ut romarna då dom vill att allt ska vara så bra som möjligt..

2. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hmm, var hittar jag RC2? Verkar inte finnas på GalnetMIUI

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Rozeman gillar detta.
  4. hjertis

hjertis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Kan du skicka upp en liten guide på hur man tar bort Maxthon permanent och ersätter den med standard MIUI browsern? Det är vad jag är ute efter. Testat andra browsers från Market, men hittar ingen jag gillar lika mycket som MIUIs egna.

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det går väl att ordna :)

Du behöver inte ta bort Maxthon men om du inte vill ha den överhuvudtaget så använder dig av root explorer eller super manager. öppna programmet du väljer att använda och tillåt root access Gå till system / app , välj att mounta system till R/W och leta därefter upp browser.apk markera och radera.. I vanliga fall kan man bara lägga den browser man vill ha i samma mapp och starta om luren men jag har gjort en zip fil som körs via cwm ifall det är fler som vill byta till "miui browser" snabbt och enkelt

2shared - download browser.zip (Detta är browser från Twooey)

Efter att du tagit bort "browser.apk" från system / app via något av programmen som är nämt ovan så lägger du filen jag länka till på ditt sd kort och rebootar in i recovery och flashar filen via install zip , choose zip. Starta sen om telefonen.

Last edited: 9 sept 2011
  6. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Det är lite märkligt att även den mest inbitne moderaten tycks hylla kommunismen när det kommer till programutveckling. Helt plötsligt är det vansinnigt förkastligt om någon skulle vilja ha betalt för sitt arbete med att förbättra en 5000-kronors-mobil och ta den till en helt ny höjd. Jag välkomnar absolut opensouce och hela iden med ideellt arbete, men om du ska ha den uppfattningen får du antingen sluta rösta i riksdagsvalet helt eller hålla dig till vänster om mitten. :)

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

asså conny om du har några bra idéer så dela med dig...
    awake... beautiful widgets... jag avinstallerar och den sover fint som den ska.. sen efter ett par timmar eller nån timme så kan layar.. maps... whatsapp... göra samma sak... detta kan ju omöjligt vara fel på alla appar. på stock och cm 7 har jag kört samma saker och aldrig haft detta problemet. Det här gör mig fan 30 år äldre direkt jag blir tokig :D

8. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Tänkte att jag skulle testa denna browser, men är det samma som hängde sig titt som tätt i föregående versioner?
    Minns att browsern stannade vid laddning av sidor ibland på de äldre versionerna.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Denna fungerar utan fryslagg.

Ja du jag försöker lista ut va du kan göra men du verkar ha testat allt själv redan så jag är lite förbryllad.. Har du testat RC2 tillsammans med Talon kernel?

10. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Själv gick jag tillbaka till rc1 idag. den ENDA versionen som inte haft drain för mig. Jag använder inte beautiful widgets längre, så jag vet inte hur det är med de. men än så länge inget onormalt batterisug :)

11. hilta

hilta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Följde guiden till punkt å pricka men telefonen blir ändå inte wiped, alla program och inställningar är kvar samt gamla temat... wifin funkar inte heller, står bara error... vad gör jag för att fixa?

12. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Kör wipe igen och flasha igen.

13. hilta

hilta Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa nu funkar det.Även wifin. danke

14. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har Galnet släppt någon information om detta fenomen där mobilen plötsligt bara dör och skärmen blir svart? Händer titt som tätt och är ju ett ordentligt problem, överväger snart att övergå till original miui tom, går ju inte att ha en mobil som dör titt som tätt. :/

15. Månne

Månne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

först säger du att man måste fråga om lov , sen säger du att jag ska fråga galnets team om dom kan konvertera åt mig,med detta tolkar jag det som en bortförklaring ifrån din sida.
    En sak till..du vet man kan faktiskt tala om att man inte fixar det,en riktigt karl ska kunna erkänna sina fel och brister,kan du det?

Månne.

16. Mantiss

Mantiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tror han menade att du skulle fråga teamet som gör temat om dom kunde göra så att det funkar till MIUI.

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

han läste förmodligen inte svaret.. eller jag hoppas itne det iaf för då är mothugget even more tvärkorkat än möjligt ;)

18. obsessionXYZ

obsessionXYZ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

månne.. läs mitt svar igen här nedan..

o här är din fråga om saken..

igen, man använder inte andras material utan tillåtelser, trots att det är gratis, det är en oskriven regel för open source!!

o jag respekterar den, trots att fööööör många har använt mitt material..
    det ändä jag begärt i mina inlägg är en liten credit..men tyvärr kan dom inte äns göra det..

så förstår mig rätt, jag tänkter inte sjunka så lågt o ta credit för andras jobb genom att "modifiera" vissa saker..

en sak till... med "teamet" så menar jag dom som gjort temat.. i detta fall är det först o främst denna person du ska fråga:
    xda-developers - View Profile: jabbawalkee

o för att tillägga en sak.. jag kan göra detta tema utan problem, MEN DET ÄR INTE MIN IDÉ FRÅN BÖRJAN ELLER HUR??

/valle

19. obsessionXYZ

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

menar du att batteri tiden är sämre då eller vad är ditt problem?

layar, maps whatapp (som jag aldrig kommer använda) använder din position GPS så varje gång du går in i en annan app som har GPS funktion aktiveras dessa,

men igen har du problem med batteri drain? tror inte det... du stirrar dig nog blind på "battery use"... (min är helt avstängd nu så jag vet inte vad som drar batteri, men jag vet att mitt batteri håller längre nu än det gjorde än när jag köpte telefonen för 1,5 år sen..vilket är konstigt eller??

ett tips, sluta kolla på "battery use" o se efter hur telefonen egentligen mår,
    (antar att du är som många andra, kolla stup i kvarten om något har hänt) notera att varje gång du gör det så sätter du på din 4" skärm som drar väldigt mycket ström.. sen att man kan skylla på olika appar osv, men tänk på hur länge du sitter med skärmen på först o främst..
    (sidenote.. hoppas du inte spelar wordfeud, för jävlar va batteri den appen drar..)

/valle

20. obsessionXYZ

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

vilket version? o när händer det?

för mig på RC2 har det hänt ett par gånger oxå, dom gånger det har hänt för mig är när jag ställt ett larm, o någon har ringt efter det..

när jag tänker på det nu, så har det alltid vart relaterat till när jag har larmet igån..

har du samma?

(conny85 eftersom jag är banned på deras sida, om det skulle vara ett problem, kan inte du meddela det till dom??)

/valle

Last edited: 10 sept 2011