ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Slängde just in weekly och tycker det mesta ser bra ut so far. Enda är att färgerna känns lite matta, någon annan som tycker det också?

2. crayfish

crayfish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vill tillbaka på stock, måste jag flasha med odin då?

För hur jag än gör när jag försöker flasha nån samsung rom via CWM så fortsätter galnet ligga kvar på något sätt. Chameleon Galnet loggan fortsätter att komma i boot och så fastnar den där.

Kör factory reset, wipe cache, format system, kernel cleaning script, innan flash.

Byggde en rom i kitchen baserat på JVR(wipe). Men det hjälper inte, galnet vägrar ju försvinna. Ända sättet att komma in på mobilen igen är att flasha galnet MIUI rom igen.

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Ja du måste köra med odin. Du har andra filsystem än stock nu. Enda du kan byta till i cwm är cm 7

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

tycker det oxå. därför ville jag byta kernel med voodoo color. men jag kan inte, den fastnar i bootloop. ingen annan som har det problemet?

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

är det någon som haft problem med att weekly tappar nät? jag får no service flera ggr per dag nu. jag körde en helt clean install.. inga extra apps är ens inlagda ännu...eller jo tapatalk ;)

6. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fick det i omgångar igår, men idag verkar det okej.
    Läste att Tre hade ett växelras igår så jag antar att det var felet om det inte fortsätter.

Såg nu att du hade Tele2. Då blir jag lite oroligare..

Last edited: 28 sept 2011
  7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

yeah jag funtar på om det kan vara kackig flash.. jag ska gå tillbaka till stable.. funkar inet skiten nu så får jag ge upp miui... tycker jag lägger mer tid på att få lurjäveln att funka normalt än att faktiskt kunna använda den ;)

8. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag ska se om jag också får några problem med det.
    Antog kallt att det var Tre som orsakade mina problem, men om du hade samma på en annan operatör så blir jag lite orolig faktiskt.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja det är lite störande... jag snackar lite på galnets irc-kanal och där är det iaf en som haft likande problem men som försvann efter reflash... either way så går ajg till stable ... så stora skillnade är det inte mellan dom och stable är ju iaf gjord the "galnet way" om man säger så

10. Mumrik3n

Mumrik3n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ni som fortfarande har lite kass batteritid.. här är min. Tog bilden igår innan jag stoppade i laddaren.. egentligen onödigt att ladda.. men jag gjorde det iaf.

Droppet ni ser är för att jag lyssnade på musik och sen glömde musiken på (i lurar) ett par timmar extra.. Annars tycker jag att det funkat kanon med batteriet.

Senaste Stable-releasen
    3g - skiftandes av och på.

~ 62h och 39% kvar är ju inte fy skam!

Paser gillar detta.
  11. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon som vet hur man löser problemet med sin musik? Den försvinner från alla musikspelare jag testat när den känner för det och det går inte lägga till någon musik igen utan man måste vänta och vänta tills man har tur och det fungerar att lägga till vilket kan vara allt ifrån några minuter till dagar. Riktigt jävla drygt problem som jag haft med de senaste romarna från galnet :(

12. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ska tillägga att jag har min musik på mitt externa sd-kort också..

13. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det beror helt på det där, stänger jag av 3G kan min räcka i en vecka utan problem :P Sedan ser det ut som din har legat i deepsleep större delen av tiden, hur många timmar screen-on? Inte fy skam för att vara Galnet direkt.

Sitter på officiella MIUI och snittar runt 36h med light/medium usage. Dvs. 3G alltid på, ett par timmar musik om dagen, massa surf och 2-3 timmar screen-on per dag. Ser rätt likvärdigt ut!

14. gsusgur

gsusgur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör du standard kernel eller någon annan?

15. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

juste ja glömde skriva det..

Talon 0.0.3 kör jag :)

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

idag hade jag 40% drain på 1.5 timme... jag tror faktiskt mitt är relaterat till nätet på nå vis... funtar på om mitt simkort kan vara skadat eller något?
    hamnar i no service mode ibland nu med nya rommarna och jag får alltid kämpa för att få nån bra koppling...

17. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jo det är ju sant :)

ja det har den ju.. men har nog minst 4h med skärmen på iaf.. det låter ju inte så mycket på två dagar men det är ju faktiskt mer än vad man tror.. sms, facebook och samtal varje dag. Sen musik med.. då drar man ju igång skärmen för att byta låt osv..

Hur som så är detta det absolut bästa jag någonsin haft med MIUI och det tycker iaf jag är kanon. Hade ju säkert fått ut över 30h till på mina 39%

18. Mumrik3n

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har du så taskig täckning så ryker ju batteriet väldigt snabbt.. testa att switcha till 2g? om du inte har 3 då..

19. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Vilken kernel är det i original MIUI? Eller rättare sagt i weekly builden?
    Är sugen på att testa på Talon som har voodoo color, men om den inte passar mig är det skönt att kunna återgå till den vanliga kernelen utan att flasha om hela rom:en.

Observera Talon 0.0.3 är inte kompatibel med version 1.9.23 utan skickar in telefonen i en bootloop, så blev att flasha om hela ROM:en ändå haha. Vilken annan kernel rekommenderas om man är sugen på Voodoo color? Tänkte pröva NEO 17 men minns inte om folk gillar den eller inte riktigt.

Last edited: 28 sept 2011
  20. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vilket modem använder du? Rekommenderar JVO eller JVP.