ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag håller med dig , MIUI är en klass för sig helt klart, Dock gillar jag vår version av MIUI mer än officiella ;) Tack det ska jag ha i åtanke om något dyker upp :)

2. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fan vad tråkigt!
    Synd att han som programmerar kände så som han gjorde. Det är nog ganska viktigt att om man startar ett sådant här hobbyprojekt att man redan från början sätter upp hårda riktlinjer med vad man vill få ut med det hela. Om jag själv hade varit programmeraren hade jag helt struntat i vad alla andra hade velat. Men jag är en ganska elak jävel i grunden ;-)

Det är nog svårt att få en hållbar intäktsmodell med en ROM som ska uppdateras och massa grejjer, men jag skulle lätt kunna betalat en 100ing för att köra gMIUI på min mobil. Men det är enkelt att säga nu efter 2 veckor som jag kört det. Det hade jag nog inte gjort vid första anblicken. Så däri ligger nog det svåra att hitta kunder. Köparen har ju ingen aning om vad man får i.o.m. en ROM.

Så återigen, väldigt tråkigt. Jag har egentligen bara testat gMIUI som ROM förutom en kort sektion med CNA ICS. Men gMIUI var så himla bra så nu hade jag inte tänkt byta någon mer gng.
    Men en liten fråga; finns det någon annan ROM som är i närheten av lika bra som gMIUI? Jag bör tillägga att jag kör på en SGS 1. Jag är nog mest intresserad av en gingerbread ROM... ???

3. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Hej!
    Jag tänkte vara så fräck att halv-kapa tråden och spinna vidare på det du skrev, Conny, att galnet tappat inspirationen efter att ha blivit bombad med med krav.
    Jag skulle vilja ha en liten kort utvikning angående vad ni tror det beror på att folk blir kravställare och tjatar om ditten och datten när allt är gratis och det är fritt att välja något annat. Jag blir ärligt lite deppig av detta faktum. Så förlamande för kreativiteten. Det är lite i självterapeutiskt anda som jag skriver detta. Jag har passerat något liknande i mitt arbete. Först inspireras man av nya uppgifter. Drivs av en inre kraft, upptäckarglädje och tempot ökar. sedan lär sig "folk" att man presterar mycket och lägger över mer uppgifter vilket gör att den inre drivkraften byts mot yttre krav. Man tappar inspirationen, tempot sjunker och till slut lägger man av.... Är detta en naturlag eller o_O

4. monster-inc

monster-inc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, tyvärr, det är en naturlag. Det är därför många arbetsgivare har otroligt högt ställda förväntningar på ny arbetskraft. En gång så var det någon som började göra "lite mer" än det som arbetsgivaren sagt att den behövde. DÅ blev detta "lite mer" den nya normen. Och sedan kommer nya personer som gör "lite mer" och tillslut så går arbetstagaren med på vad som helst. "Oj, ja, vill du att jag ska ta denna pennan till månen? Ja men då är det klart jag ska göra det chefen...!".
    P.g.a. detta så är det väldigt viktig att man är tydlig i sina handlingar och säger till sin arbetsgivare eller snyltare (de som laddar hem din ROM ) att detta som jag har gjort har jag gjort endast för att jag ville vara snäll just nu. Men om du blir greedy så kommer jag direkt att sluta vara snäll.
    Om man inte gör så här så blir folk direkt kräsna och snikna och vill ställa krav som de inte har någon som helst rätt till att ställa..
    Ju tidigare i livet man inser detta, desto enklare kommer det bli för dig själv. Detta ökar också dina möjligheter till en effektivare löneförhandling exempelvis...
    Och till sist, var konsekvent. Människor är djur i botten och de har väldigt svårt att förstå okensekventa handlingar. Var därför alltid konsekvent.

kallemyran gillar detta.
  5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

Kan inte mer än hålla med er hur ni resonerar. Verkligen ett märkligt beteende , "Mycket vill ha mer" förstår inte varför man inte kan vara nöjd med det som erbjuds då det faktiskt är gratis.

Eftersom det bygger på open source project så kan man inte heller ta betalt, och även om det hade varit möjligt så skulle inte det varit något vi gjort då våra visioner alltid lydigt gratis ROM och gratis nöje till alla. Sedan fanns det en valmöjlighet med att donera vilket också många gjorde. Vi fick in 17000kr (omvandlat från pund) från 2011 tills dagen vi stängde ner och det är enormt tacksamt. Vi hade i genomsnitt en halv miljon nedladdningar per release så därav var vi tvungna att se oss omkring efter servrar som klara av så pass hög belastning som samtidigt leverera bra nedladdningshastighet. Dessa servar kostade 30.000kr/år. Det finns säkerligen billigare alternativ men då med bristande och begränsade hastigheter och betydligt sämre serverkvalitet. Men i slutändan så var den största majoriteten användare dom som krävde mer och mer tyvärr. galnet fick ca 100+ mail per dag med krav att saker måste fixas och andra krav på hur romen kunde se ut osv.

Detta tog bort all hans energi , och den lilla som fanns kvar att jobba på smulade XDA sönder då vi blev bannade från XDA pga ett stort fett missförstånd (dom trodde vår groupie tjänst var obligatorisk vilken den absolut inte var. Våra releaser var ALLTID gratis , sen kunde man bli groupie för 100kr och med det menades det att man fick ta del av beta och de färdiga releaser före dom andra. Det var absolut inget krav utan vi såg det som ett sätt för dom som ville visa sitt stöd gentemot oss och i gengäld få ta del av beta ROM:ar som var fullt stabila för dagligt bruk. Trots förklaringar så nekades vi publicitet på XDA pga detta.. Så det känns som vi haft motgångar från dag 1 :P

En annan bidragande faktor var just den att många "tog" hans arbete utan att ge creed för det.
    (Nu arbetar vi med open source project men tycker ändå man kan ge creed för någon annans arbete om man använder sig av det). En av flera bedrifter vi uppnådde var bland annat att vi var först med att porta miui V4 till sgs i9000 och fixade en drös med problem. Löste flera gåtor som miui själva inte kunde lösa utan vände sig till oss. Det har glömts bort idag..

Nu börjar inlägget bli lite långt så jag avrundar här så jag inte tröttar ut med allt skrivande..

Hur som haven så är det väldigt tråkigt det som hänt och jag önskar fler kunde varit glada för det som var istället för ha krävt mer och mer. Och dessutom finns ingen rätt att ens ha såna krav som många hade då det är och var en hobby (dessutom gratis).
    Tror nog vi inte är dom enda utvecklare som har denna press på sig och det är synd att man inte får mer ut av detta arbete man faktiskt lägger ner. Men åter igen, många älskar ju ordspråket "gratis är gott" så frågan är hur länge det håller i längden.

Last edited: 11 apr 2012
  6. EUR1LEC

EUR1LEC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet precis hur det är. La själv ner webbutveckling för exakt samma anledning.

7. Oxyerol

Oxyerol Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Detta är riktigt trist, och som jag skrev för några inlägg sedan var att jag äntligen bestämt mig för att sluta flacka omkring bland alla dessa olika ROM:ar och helt enkelt köra på den som är bäst. Galnet MIUI.
    Vilken ROM känner du, Conny85 att man skall satsa på?
    Du är väl ändå denna person på detta forum som har bäst överblick och insikt.

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det var kul och höra att du gillade vår ROM, det uppskattas.

Tack he dock finns det nog fler duktiga personer här som kan en hel del :)

Jag älskar MIUI och trots att miui china har betett sig lite respektlöst mot oss så lägger jag ändå min röst på deras weekly releaser då det trots är MIUI rom.

Sen har vi Asnet MIUI som byggde på vår miui bas (nu när vi lagt ner antar jag att den kommer bygga på miui china) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1518023

Det är lite av en smaksak , men eftersom du är inbiten miui användare kanske du vill testa något nytt?

9. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Finns det någon chans att få tag i den senaste MIUI Stable eller V4

10. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    jag har vår sista V4 2.4.2 på sd kortet. Men sist jag pratade med galnet ville han att vi inte skicka några releaser vidare utan hans vetskap. jag kan kontakta honom och höra lite vad han säger om du är intresserad. När han kommer med ett svar är svårt att säga. beror på hur mycket han har att göra. Men jag kan ställa frågan.

11. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Absolut, vore trevligt. Jag har någon gammal version av Galnet på datorn. Men den är ruskigt gammal så tänkte höra lite.

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    he ok , gamla godisbitar är dom bästa ju ;) har mailat Mathew nu. Jag PM dig när jag fått ett svar!

13. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Haha jo det kanske är så. Gör det! Schysst!

14. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

@monster-inc
    TACK!
    Även om jag vet svaret så känns det skönt att läsa ditt. Problemet är att man, dvs jag :), har så förbannat svårt att säga nej. Jag har funderat på en omvänd taktik. Att göra mindre och mindre på jobbet tills någon säger ifrån och sedan höja ett litet snäpp och därefter koppla in autopiloten och flytta över all krativitet på fritiden. Problemet med det är att det blir så förb tråkigt på jobbet. ha ha..
    Nog med min gråt och självömkan.
    Tråkigt som fn är det i alla fall att gMIUI lagt ner, och speciellt på grund av den anledningen (jag har ju inte varit någon stor användare utan mest tittat på avstånd)

Kul dock med lite filosofiska /psykologiska djupdykningar i människans mörka inre....

@conny
    Med din kunskap så har du gjort mer för att hjälpa andra än de flesta här på forumet. Jag beundrar denna näst intill altruistiska ådra. Jag vet att du kommer att fortsätta i den andan vart du än går. TACK!

Last edited: 11 apr 2012
  15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Apropå något helt annat :P har noterat att det blir tystare och tystare och färre inlägg i SGS i9000 delen. Håller denna fantastiska telefon på att dö ut på swedroid!!

16. kallemyran

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Ja säg det som varar för evigt...
    Jag tycker SGS III dröjer!? När den dyker upp så tystnar nog även jag :)

17. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Då har du inte vart i Desire delen på ett tag :(

iallafall synd att intresset tog slut, körde den en liten period för ett tag sen och visst, på något sätt så kändes den bättre på sina sidor :) dock på Desire då..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

18. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Tyvärr verkar det bli tystare. Jag köpte min i somras och är helnöjd med min! Jag känner definitivt inget behov av att byta, men om jag skulle göra det skulle det nog bli en S3 förutsatt att det lever upp till sina rykten. Jag känner mig dock inte så sugen på TouchWiz igen och jag vet inte om jag skulle våga roota och byta rom på en 6000 kronors telefon för att bli av med det. Skulle jag mot förmodan köpa nytt skulle jag i alla fall ha kvar min S1 för att experimentera och leka med så man lär sig något om root och rom :)

19. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Ja, hela Desire forumet är ju typ heldött numera :( Med tanke på att i9000 kom i samma veva så är det nog tyvärr så att tiden har hunnit ifatt våra kära ögonstenar. Man märker att romkokarna ger upp sina trådar och slutar att uppdatera.. det är tyvärr början till slutet för äldre modeller.. :'(

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

20. bvb

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Jag kommer införskaffa mig en S III när den kommer. Men jag kommer också ha kvar min Galaxy S. Mest för att testa olika romar osv. Det är den bästa telefonen jag kört, och tro mig, jag har haft många telefoner under mina år i livet!