ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Det där känns lite jobbigt.. Önskar det var som i typ ADW lr nå...

Men har uppdaterat från början nu. OCh körde cleanern innan jag flashade in glitch-kerneln igen.
    Något annat jag bör göra innan jag återställer några appar med titanium?

2. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har skräddarsytt mitt eget tema. Jag ville ha det rundare standard-temat, men störde mig på att det fanns så få ikoner för alla program. Det jag gjorde var att jag laddade ner ett väldigt komplett iphone-tema med massor av app-ikoner som jag sen batch-maskerade i photoshop med originalformen+skuggan från det runda temat, och sen sparade jag allt som ett nytt tema, tillsammans med en helt genomskinlig statusbar och en bakgrund jag gillade.

Teman ligger i sdcard/MIUI/theme om jag minns rätt(var ett tag sen jag gjorde det), och .mtz-formatet som de är sparade i är egentligen bara en omdöpt .zip-fil. Ikonerna ligger i Icons i temafilen, är 90x90 pixlar och heter paketnamn.png, till exempel com.google.android.apps.maps.png för maps-ikonen.

(väldigt)Kort och gott: luska fram programmets paketnamn, ladda över temat du vill ändra till datorn, öppna temafilen i winrar, döp sedan om ikonen till paketnamn.png och dra-och-släpp den i /Icons/ i temafilen. Skicka tillbaka temat till /sdcard/MIUI/theme och välj i temaväljaren. Klart! :P

3. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Märkte förut idag att jag inte kunde kolla på avi filmer i min mobil...detta var något jag kunde göra förut innan jag la in MIUI. Testade både mvideoplayer och den videospelaren som redan finns. Är det någon annan som märkt av detta? Isåfall hur löste ni det?

4. choyboy

choyboy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har du provat moboplayer?den funkar för mig...

5. Knasgas

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

La in moboplayer och nu funkar de även för mig...tack för tipset...fast jag tycker att de inte är riktigt samma kvalité...sedan gillar jag mvideoplayer väldigt mycket. Men om de inte finns någon annan lösning så får som sakt moboplayer duga bra.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

6. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ni har varit duktiga gällande översättningen MEN Jag är ledsen att säga detta , vi översätter för sakta. Som jag tala om så måste nya översättningar fixas vid varje release. Den vi översätter nu är för 3.0 , vi ligger alltså 4 versioner efter. Mitt crowdin konto Trial går ut i morgon, efter det kommer inte jag kunna lägga upp nytt material eller redigera, lägga till om jag inte betalar en avgift.

för mig funkar engelska bra men Jag tog tag i detta för att ingen annan påbörja arbetet samt att jag ville se er få ta del av en svensk miui rom då det efterfrågades. Nu när vi har fått chansen så känns det som den inte tas. Jag får påtryckningar från Galnet som undrar hur det går. Ni har varit jätte duktiga hittills men när vi börjar närma oss mållinjen stannar allt upp?

7. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Lägg upp det på github istället då. Lite dumt att ha en betaltjänst för volontärarbete..

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Fördelen med crowdin är att det går fort och det är enkelt för alla andra att delta då den innehåller översättningsfunktion mm. Detta du tipsa om verkar inte alls vara samma koncept och lika förenklat med dessa funtkioner crowdin erbjuder. Dessutom ser jag inte att det finns en inbyggd översättningsfuntkion på github, blir ju lite jobbigt att sitta att kopiera ut varje ord för att klistra in i google webbläsare och sen tillbaka till source kodningen

men det finns inget som hindrar dig från att skapa en översättning där om du vill.

Last edited: 7 jul 2011
  9. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Flashade in v3.4 igår och den fungerar bara bra.
    Jag har en fråga, och det är om det fungerar att flasha in TouchWizz4 på Galents MIUI? Jag körde en tidig testversion någon hade gjort av TW4 för ett par månader sen, men det var på Darky's.
    Fungerar en TW4 från xda till SGS oberoende vilken rom man kör? Och om det är någon som testat, vilken TW4 kör du med då?

10. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nej det fungerar inte på miui då den bygger på (aosp)

11. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    G
    Fungerar det att flashaa in denna direkt över cm7?

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ja det ska gå bra ,Gör backup. sedan Format av System samt cache innan du flahar in galnet. Kan även krävas att du gör format av data samt datadata. Men börja med system och cache

Dikkie gillar detta.
  13. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har tittat runt på lite teman, widgets och sånt som kan fräscha upp mobilen lite. Tyvärr tycker jag att majoriteten av de teman som finns att ladda ner via temaappen i MIUI är lite halvtaskiga. Några riktigt fina finns det, men också mycket halvdant.

Har kollat på forumet här och om jag inte har missat något så finns det ett par "Visa din homescreen"-trådar. Personligen tycker jag inte om när det skapas nya trådar som påminner om de som redan finns. Men det kanske hade varit lite intressant att ha en "Visa din MIUI-homescreen"? Eller vad tycker ni?

14. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Håller med :) Tycker precis som du med tema samt att jag tycker att batteriikonen är ofantligt tråkig men de flesta teman verkar inte göra någon ändring där tyvärr. Så har ni något grymt snyggt tema med en snygg batteriikon så länka gärna.

15. Knasgas

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men hur skulle de funka om ngn annan öppna ett nytt konto på crowdin då? Skulle de då gå att kanske bara föra över det du redan översatt och fortsätta? Eller måste man ta allt på nytt igen? Som du sa så ligger vi redan 4 versioner bakom...kan man kanske få tillgång till den nya versionen 4 så vi kan sätta igång med den direkt? Är väl dumt att börja översätta något gammalt eller? Sedan undrar jag vad som krävs för att ha ett konto där på crowdin? Och när man översätter...måste man ladda hem något speciellt program eller kan man sitta vid vilken dator som helst? Som typ på jobbet eller kanske även via mobilen?

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det är inte så att allt måste göras om utan det är det som blir tillagt av galnet som måste läggas in och översättas. Brukar vara en del menyer , appar kodningar som måste läggas till. Därav ligger vi efter.

Du kan sitta vid datorn hemma, jobbet . Själva översättningen gör man via hemsidan så det är väldigt smidigt.

17. Knasgas

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Men kan man lägga över allt från ett konto till ett annat? Och hur länge kan kan man ha ett gratis konto där?

18. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag måste bara visa vilken bra batteritid jag har med V3.2 original-kernel 1200OC/0UV

19. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag skulle kunna hjälpa till. Vart vänder jag mig? Sist jag kollade så skulle man regga sig på en sida, men jag har dock inte kvar länken.

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon: