ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Visst jag håller med dig, och mobilen flyter på otroligt bra oavsett MIUI version eller kernel samt OC. Men tycker det är lite roligt att hålla på att överklocka :)

2. drkrupp

drkrupp Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Lite tankar om MIUI efter en tids användande:

1. Finns det nåt sätt att minska vibrationsstyrkan på menu/back/tangentbord? Den vibrerar så det skakar i telefonen jämfört med andra rom jag provat.

2. Har det nån praktisk/teknisk betydelse att MIUI skapar 3gp-filmer istället för mp4-filmer som samsung-rom?

3. Svårt att få struktur på alarm/notifikation/ring eftersom MIUI har egna mappar för dessa och inte letar efter just "alarm"-mappar när man ska välja alarmljud osv. Man får flytta in ljuden i MIUI-mappen, eller bläddra bland alla filer och album man har.

4. Sämre codecstöd (man får installera filmspelare)

5. Saknar att man inte kan ställa in facebookkontot i synk-inställningarna för att få in facebook-telefonnummer, profilbilder och födelsedagar.

6. Ett par gånger i veckan får min lur för sig att den bara kan ringa nödsamtal. En omstart hjälper.

I övrigt en grym androidversion!

3. Plajz0r

Plajz0r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi4C
    ROM:
    MIUI v7
    Platta:
    Xiaomi MiPad
    ROM:
    MIUI v7
    Platta 2:
    ASUS tf300
    ROM:
    CM11
    Jag har Telia och det laddas automatiskt, jag har då inte skrivit något själv iaf och det funkar för mig.

4. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter installation känns det som om mitt batteri är helt whack, men hur gör man en battery reset i MIUI ? det går ju inte att ladda den avstängd, så fort man sätter i laddaren sätter telefonen på sig, och om man då stänger av den så sätter den på sig själv igen!

Så hade varit bra om nån vänlig kunde beskriva hur man gör detta på MIUI.

+
    Jag har backup i Titanium Backup på samsungs stock system apps, går det att installera stock-filmspelaren i MIUI eller fattas det något för att den ska fungera?

5. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var hamnar galnet rom-filen om man använder galnet updater?

6. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Batteriet kommer att vara dåligt ett tag.Batterikalibrering är inbyggt i rom:en så det ska du inte behöva göra.Mitt batteri blev bra efter ca 1 vecka och jag behöver ladda mitt batteri efter ca 1½ dygn.

7. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3

jag svarar på de du vill ha svar på då vissa punkter inte är just frågor.

1.Förut kunde man ändra vibrationsstyrkan på menu/back men galnet tog bort den funktionen. Du får välja , ha det på eller av. Detta gör du i Settings / Personal / sound setting / haptic feedback.

2. Det är nästan samma sak. Såvitt jag vet 3gp-filer kan (ska bara) lagra MPEG4 SP, H263 video och AAC eller AMR-ljud. Inte säker på AVC/H264 och HE-AAC för tillfället. MP4-filer kan lagra MPEG1 / 2 video, MPEG4 ASP, AVC/H264 och (HE) AAC och MPEG 1 Layer II / III (lista över möjliga typer av media http://gpac.sourceforge.net/tutorial/mediatypes.htm ). 3GP-filer har ingen IOD eller BIFS / OD spår. Detta system spår behövs för interaktivitet och mer komplexa presentation i MP4-filer.

5. Det går utmärkt att synka facebook.

6. flasha om romen.

Det tar upp till en vecka att kalibrera . men tycker du det är skit efter det så gör format av battery stats själv i cwm. Gå in under avanced i cwm och välj wipe battery stats.

INNAN du gör det ska telefonen vara fullt laddad. Efter du wipat stats ska telefonen inte laddas igen förrens batteriet är helt slut. Denna laddningsprocess gör du minst 3-4 gånger, dvs ladda fullt, dra ur.. det är en känd liten cm7 bugg gällande att det inte går att ladda i avstängt läge.

öppna file explorer och öppna fliken SD card. Gå sedan in i mappen SDcard / SDcard / external_sd och flytta ut filen direkt på sd kortet utan undermapp och flasha i cwm.

Last edited: 12 jul 2011
    Malleus och drkrupp gillar detta.
  8. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hos mig hamnar filerna i /sdcard/sdcard/external_sd/

Vet du varför de hamnar där? Det känns jätteologiskt.

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    aa Det ja mena ju :P fast jag kanske förklara otydligt :P

EDIT: jag hade missat ange mapp sd card igen , du har rätt ;)

10. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Men varför gör den det? Vore det inte bättre om den hamnade antingen i /sdcard eller i /external_sd? Nu är det ju jätteskumt. Det ser ut som att den ligger på det externa när den inte gör det.

11. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Hos mig finns bara Corporate, Google och MIUI. Facebook läggs till om man installerar facebookappen, men den synkar då bara profilbilder.

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det kan du ändra själv min vän. Öppna OTA, menu / configuration / Advanced settings / Update folder, där har jag ställt in min på bara /sdcard.

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ja du måste ju ha appen fb annars kan den ju inte synka . Nu har inte jag FB på min lur men när jag hade det funka det utmärkt.

EDIT testade nu och du kan ju välja Sync all i fb appen, sync data about all friends to contacts.

EDIT 2 . fråga Galnet precis och det är tydligen borttagen att synka med kalendern .. SÅ den synkar bara kontakter och det vanliga dvs om någon skriver i din logg osv. fick dok ett tips
    "Go in Events in Facebook. Select Export Events. Use the url to create a calendar in Google."

14. drkrupp

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Du är väldigt utförlig i dina svar :)
    Jag fick telefonnummer, adresser, profilbilder och födelsedagar med samsungs rom (och htc-luren jag hade innan) så det är det jag saknar, men när jag insåg att jag ändå inte kommer gå tillbaka från miui så förde jag över allt till en googlekalender så det blir samma sak fast inte automatiskt, och telefonnummer får man leta upp manuellt på facebook om man behöver)

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    var du ironisk när du skrev att jag var utförlig i mina svar eller var det bara jag som tolka det så :P

Ja det kommer jag också ihåg att man fick all info i kalendern på original.
    Även i dom första versionerna av miui fanns denna funktion , men som sagt så togs den bort av någon anledning ganska nyligen. jag använder inte facebook mer än på PC så för mig är det ingen större förlust.

okej då behövde du inte tipset ovan då du precis gjort det ;) Vi får väl hålla tummarna för din skull att miui utvecklarna lägger in FB igen he.

16. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Efter att ha flashat in 4.1 så står det telia som operatör i notification baren för mig. Känns ju lite konstigt då jag har tele2. Jag kan heller inte byta nätverksoperarör, den gå tillbaka till telia hela tiden.

17. liptonse

liptonse Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak för mig, har Tele2 men får upp Telia. Vet inte om det är något att bry sig om? Det fungerar oavsätt om det står Telia för min del.

18. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

synd att galnet lagt in sin startup film, den är halftrisst minst sagt

19. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma för mig... använder inte telia,tele2 och nån mer samma 3g nätverk? (sweden 3g tror jag det heter) kan det vara en lite APN bugg bara?

20. one63

one63 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

snabb fråga
    Finns det något sätt att stänga av birthday reminders? blir tokig på dem och har letat efter en setting men inte lyckats hitta något