ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 14 apr 2011.

1. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, har tagit bort båda konton:a, att stänga av autosync funkade inte, men nu utan kontona så verkar allt peachy!
    Ska försöka felsöka imorgon exakt vad det är som går snett (och om det är ett specifikt konto eller synktyp), jag gissar på kalendern för den fick jag ett synkmeddelande ifrån att den var färdigsynkad EFTER att jag tagit bort kontona)

2. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Vet inte om frågan varit uppe tidigare men hur ska vi kunna fortsätta med våran översättning till svenska.Tycker det vore väldigt tråkigt om vi inte kunde göra en kraftansträngning och fixa översättningen.Hur mycket pesos pratar vi om för att kunna fortsätta?Jag kan mer än gärna ställa upp med lite pesos om det skulle behövas.

Last edited: 12 jul 2011
  3. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

hmm antagligen är jag lite blond nu. Men vart hittar jag den där trevliga låsskärmen med stewie nånstans? Alltså den som är på sida 1

4. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Här hittar du den: [FULL THEME] GalnetMIUI Theme - Page 1

weede gillar detta.
  5. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha tagit bort mina exchangekonton OCH rensat data från Email appen och startat om mobilen så sa den helt plötsligt att den hade synkat de 2 exchange kalendrarna (de som inte finns längre).
    efter detta verkade allt fungera så jag la in exchange kontona igen och nu ligger inte email appen (Sync Manager processen) och hämtar/skickar data konstant.
    La en bug på det på galnet och en uppdaterat email app kommer att komma i v5 (verkar som andra på CM7 haft liknande problem med email appen, så jag antar att det blivit fixat där).
    *update* började igen, men om jag tar bort 1 av kontona och startar om så slutar den, så verkar som om det är ett av kontona som är problemet...
    så om någon annan har RIKTIGT dålig batteritid så testa att ta bort era exchangekonton och rensa data för Email appen.
    skadar ju inte att försöka eller hur?
    Då är det bara att få in svensk översättning kvar, vad är det som behövs för att få in den? är det bara att några strängar till behöver bli översatta eller något mer?

Last edited: 13 jul 2011
  6. Knasgas

Knasgas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Gällande Moboplayer i MIUI....

Har märkt att visa filmer som jag kunnat se förut i mobilen inte går att se nu via moboplayer. Är det någon annan som har detta problem? Kan det vara en codec fråga kanske...vet att det finns några codecs att ladda hem..men ska man ladda hem alla eller räcker det med 1 isåfall vilken?

7. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    som jag skrev tidigare idag "Ni som har problem med flytet i mobo med 720p så pm mig så ska jag hjälpa er med det."

8. Knasgas

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag önskar mer att TV Out kommer inom kort...radion har jag nog aldrig använt...ska ja lyssna på radio så blir det webradio istället

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har nu ett svar till varför det inte går att byta bootanimation och har efter många timmars kliande i huvudet har hittat en lösning runt problemet .. men jag berättar mer om det imorgon då klockan är för mycket nu.

10. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    66% till 44% över natten (00:16 - 6:00) Kör med Juice defender Ultimate och har ganska bra policy. Ack ack. Wifi påslagen och som skall hanteras av JD.

11. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

använde AdFree för att få bort lite ads, men det funkade inte (funkar på stock)
    ligger hostsfilen på något annat ställe på MIUI?

12. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jo det kom upp en fråga tidigare varför man inte kunde byta boot animation längre , vilket man kunde tidigare via themes. Jag lovade att jag skulle se vad problemet kunde vara och sedan återkomma med ett svar.

Nu är det på detta viset att Galnet och vorbeth har tillsammans kodat hans kernel så att boot animation inte går att bytas ut varken via themes eller cwm. Dvs dom har helt enkelt hårdkodat kernel, därav spelar det ingen roll hur många gånger du applicerar en boot animation i themes för det kommer inte ändras ändå.

MEN jag luska runt lite igår och kom fram till att det faktiskt går att komma runt detta..

Gör då följande:

1. Ladda ner den boot animation du vill ha från themes / edit theme / boot animation / online boot animation.

2. När du laddat ner den du vill ha kommer den filen att lägga sig på Sdcard / MIUI / Theme. Leta rätt på den boot animation du precis laddat ner.

3. Koppla upp telefonen mot datorn och gå nu in i Sdcard / MIUI / Theme och kopiera/klipp ut den boot animation du vill ha och lägg på skrivbordet.

4.(ladda ner winrar, installera. Om du har det gör du inget mer än vad som beskrivs) Nu har du filen på ditt skrivbord(formatet på filen är mtz). Högerklicka på filen och välj öppna, då kommer windows säga att det inte finns något program för denna fil, välj då "välj program i en listan över installerade program och välj WINRAR archiver.

5. Nu när du öppnat mtz filen i WINRAR kommer du få upp 3 mappar. Den du ska leta efter är "boots". Gå in i den mappen och extrakta ut filen bootanimation.zip till SD card på din telefon.

6. Nu när du har bootanimation.zip på ditt SD card så öppnar du i mitt fall appen root explorer ( ska funka med andra file explorer också med root privileges, om inte kontakta mig) och letar upp filen, markera bootanimation.zip och väljer "move" och går tillbaka ett steg "parent folder" scrolla ner en bit och gå in i system, när du kommit in där så står det i högra hörnet "mount R/W" klicka på den och sedan går du in i mappen "media". Nu klickar du på "paste" och klistra in din bootanimation.zip och nu kommer du få frågan "vill du ersätta" tryck ja.

Efter det har du din egna boot animation. Om det är oklart i något jag skrivit så är det bara hojta till. NOTERA att jag använde root explorer så menyer i själva programmen kan se annorlunda ut.

13. Knasgas

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tusen tack Conny för den guiden till boot animation, det funkade kanonbra :) Vore kanon om man kunde hitta den förra boot animationen som MIUI hade.
    Har en annan fråga...hur kan man få bort det höga pipet som kommer efter att man har avslutat ett samtal?

14. Knasgas

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nån som vet när nästa uppdatering kommer?

15. fabulous

fabulous Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

v.5 förväntas fortfarande vara ute till fredag? :D

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Boot animation för v4 la ja upp här just för dig :) 2shared - download bootanimation.zip

Det fanns en moddad phone.apk som skulle ta bort dessa ljud men den funka tyvärr inte så du får leva med det ett tag till :P

Eventuellt Fredag. Fast man vet aldrig med Galnet. Kan komma närsom.

17. Knasgas

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tackar & bugar till dig Conny...hur har vi klarat oss utan dig ;)
    Hur går verkar framtiden för ett svenskt MIUI?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

18. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    jag vet faktiskt inte hur det blir då det går för sakta :S.. Jag har pratat med Galnet om översättning och grejjen är den att efter varje release måste översättningar läggas till , och det är inte lite jobb. Så tex: om vi har version 4.1 nu och har en fungerande översättning så måste man ändå göra om 50% yttligare igen till nästa release då det är tillägg och massa föändringar i framework osv. Skulle man försöka flasha in översättning från v4 till senaste releasen skulle det inte funka alls :S

Ska vi vara med och ha svenska till miui så måste jag/vi ha översättningen redo till varje fredag/lördag annars kan han inte hjälpa oss. Hårda bud..

Det är därför vi måste vara snabba eftersom galnet släpper sina romar så ofta. vi kan inte jobba på version 2.2 i en månad och sen få den i v5, det saknas för mycket nya tillägg då. Förstår ni hur jag menar?

jag kommer inte ha tid att sitta och översätta till varje lördag, det är en omöjlighet ..

19. SGSi9000

SGSi9000 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Har MYCKET bättre batteritid med 4.0 än vad jag hade med 4.1. Äntligen är batteritiden verkligen helt grym :)
    Eller vad säger ni:

Visserligen sparsamt använd idag med några kalenderposter samt sms, samtal och lite app uppdateringar.

20. Malleus

Malleus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte ett SDkort till min SGS idag, är det så att den auto-mountas under /external_sd? och kan man i så fall inte se hur mycket plats som finns kvar på den? går det att köra app2sd till den osv? hittar inte hur man gör i MIUI (eller hur det är tänkt att fungera)