ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 24 aug 2011.

1. Verrox

Verrox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nej, siyah ska fungera med ics stable men inte med v4.

Rensade du cache & dalvik-cache? Gör det och flasha om kerneln sen rensa cachen igen och pröva :>

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vi hade V4 som byggde på nya miui som är en ren ICS bas men den är inte tillräckligt stabil för allmänheten än så vi har valt att ta bort den för tillfället och erbjuder därmed som vanligt weekly och stable releaser.

gMIUI bygger på android 2.3.7 där skillnaden mellan dessa två är att stable bygger på ICS framework, tweaks och andra modifieringar medans weekly förmedlas ut med mindre förändringar.

fluffen gillar detta.
  3. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej tack

Det måhända att den var riktigt fin visuelt, men det hjälper inte mot saknaden av en appdrawer (var fan ska man ha alla skit apparna annars), och framförallt att den blev riktigt jä**a varm när man klickade runt i mobilen.

Så åter till det man hade innan :(

Edit: Och så drack den visst 60% av batteriet på 2 timmar såg jag nu.

4. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    För att smidigast hålla reda på appar kan man skapa mappar på hemskärmarna, tex "spel", "musik", "program" osv på så sätt slipper man leta runt bland hemskärmarna och kan helt enkelt använda sig av mapparna man sorterat apparna i.

Gällande batteri så är det viktigt att batteriet få 3-4 fulla laddningar för att kunna kalibrera sig, dvs låt tel dra ur helt därefter ladda till 100% i avstängt läge (viktigt att du följer detta i 3-4 cykler) Fungerar inte det så får man börja se över om du har några appar som förhindrar tel att gå i sleeping mode som i sin tur orsakar battery drain..

5. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Gäller detta även för den Officiella Miui? Dvs batteritipset som du gav.

6. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja. Gäller dom flesta custom roms.

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Detta med batteriet är väl en myt som det slagits hål på för länge sen... Att sgs2´an kör ett chip som känner av nuvarande spänning i batteriet och att en "kalibrering" endast ger en placeboeffekt...

Håller med om att det suger utan appdrawer... Körde miui förut, men var tvungen att köra en annan launcher. Känns väldigt bakvänt att gömma undan allt i mappar på skrivbordet istället för att ta fram det man behöver.

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Att det skulle vara någon myt håller jag inte alls med om, vet inte vart du fått den källan ifrån men den verkar inte vara helt tillförlitlig då det är bevisat att batteriets längd blir längre vid kalibrering samt wipe av battery stats.

Tur att smaken är som baken. Man kan inte gilla allt här i världen, roligt dok att du gav miui en chans.

Last edited: 25 jan 2012
  9. Validus

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag provade igen, då jag kikat lite på teman.

Finns en app drawer, dock inte i den vanliga bemärkelse, man kan dra presis under notification baren och dra ner en app drawer (om man satt igång den via miui controll panel).
    Detta räckte dock inte för mig så jag la en folder i dockan längst ner där jag slänger in allt jag inte vill ha på homescreens, klarar mig just nu med detta. Dock så är dte en sak som jag stör mig på mycket att den saknar en riktig drawer.

10. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Byta launcher?

11. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1457061

Där har du en Miui med appdraw!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

12. evilpenis

evilpenis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Fick min SGS2 igår och tänkte flasha in MIUI på den, har rootat och lagt in CWM, bootar om till recovery, men så finns det ingen update.zip så kan bara välja: wipe cache och reboot.

Vart fasen har update.zip tagit vägen? :P

13. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Du ska göra install zip eller byta namn på miui filen till update.zip och välja "update.zip"

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

14. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nej. Detta är helt fel... Att köra en wipe på batterystats gör INGENTING annat än att tömma den fil som "batteri historyn" använder för att visa grafiskt hur snabbt batteriet gått åt, that´s it.

Ska försöka hitta länken där det ingående förklaras varför detta är rent och skärt påhitt som endast ger en placeboeffekt.

15. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

"Here is, I do think, an interesting topic about the famous eternal question :
    "Please, tell me how to calibrate my f*** battery?!".

To begin with, here are some (fresh) news :
    You have to know that our dear brand-new device uses new specific MAX17042 drivers which actually don't allow us to normally "calibrate" the battery.

I quote Entropy512 :

Unlike HTC devices, battery calibration doesn't apply to our devices.

Google MAX17040 for more info - while our fuel gauge chip (MAX17042) does have advanced features that would require calibration if used, those features are not yet enabled and it basically behaves identically to a 17040. Maxim specifically designs their fuel gauge chips to not require special calibration procedures..

I mean here that using such applications like Battery Calibration (or anything else), or manually delete Batterystats.bin in data/system folder, or even wipe batterystats in recovery, all theses methods are actually .... useless and a waste!
    In fact, the only effect you will notice by doing (deleting) it, is that you'll reset your usage stats in the Android battery usage screen. Nothing else, sorry."

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Nu läste jag mer ingående då jag inte varit så insatt i detta med battery calibration och jag kan hålla med om att wipa battery stats inte gör någonting för tel mer än att reset:ar info för vad tel konsumerat.

(The whole idea of erasing that file having any effect on battery life is pure superstition and wishful thinking. The battery usage UI describes what your device has been doing that has been consuming battery; it doesn't change how the device is using the battery.)

Om det är placebo gällande olika laddningsmetoder eller inte kan jag inte uttala mig om. Men det finns många som visat att kalibrering av batteri via spec laddnings cykler påverkar batteritiden under användning.
    Jag är inte så insatt i ämnet så jag kan inte säga till 100% att dessa påståenden är sanna då jag aldrig haft problem med batteritiden.

Om nu https://plus.google.com/u/0/105051985738280261832/posts/FV3LVtdVxPT det är riktig tillförlitlig info så är det viktig info att få lärdom om och då tackar jag dig för upplysningen.

Last edited: 26 jan 2012
  17. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Det finns säkert metoder för hur ett batteri ska skötas och laddas för att få ut maximal livslängd osv, men mobilen behöver inte kalibreras för att visa korrekt batteriprocent... inte denna i alla fall, HTC lurar kan man behöva kalibrera.

18. 900Math

900Math Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tja,

Har precis börjat testa MIUI och jag är rätt imponerad av det jag ser, dock har jag samma problem som flera andra i tråden med GalnetMIUI ICS, telefonen blir varm och den drar mer batteri än vad den borde göra, tar flera procent på bara några minuter.

Finns det någon annan kernel man kan köra till? eller är det enda att göra att vänta tills om löser det?

Hälsningar,

Math

19. Validus

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det jag har märkt på min när detta händer är att media processen fått tuppjuck, gå in under applikations och sen cached och stäng av media.

Om det inte hjälper ta hem terminal emulator och skriv "top" i den och se vad som ta CPU.

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tanken var att vi skulle släppt en ny stable för några dagar sen men galnet har blivit sjuk så vi har skjutit på releasen för Stable tills vidare. Förhoppningsvis kommer den under nästa vecka där många problem är åtgärdade.