ROM: MIUI.us UNITED WORLDWIDE 2.8.3

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 24 aug 2011.

1. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Edit felpost

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. Purpledodi

Purpledodi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Vad gjorde du? Flashade du in en rom? Flashade du bara kernel? Flashade du in en annan kernel så är det bara att flasha in en annan (som förhoppningsvis funkar). Flashade du in en rom så flasha in en annan bara. Alternativt prova flasha in samma igen. Kan bli fel ibland. Du kan göra det genom odin eller cwm (hemknappen+volym ner eller upp beroende på vilken metod+powerknappen. Håll in tills du är inne i det läget du vill åt). Jag upplever det som svårt att totalsabba galaxy s2. Blir det knas gör man bara om det tills det funkar i princip

3. velez

velez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu lyckats få mobilen att fungera,följde bara några videos på youtube.
    Men nu har bobilen laddats i mer än 10 timmar utan att bli laddad.

4. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
  5. velez

velez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad är skillnaden mellan dessa olika miui roomar, vilken är stabilast.

6. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Asnet bygger7byggde på vår build så klart den är bra ;) troligtvis kommer han köra med miui china nu när vi lagt ner..

gooner gillar detta.
  7. gooner

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    vad ska du syssla med nu då conny? :)

8. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja du hehe bra fråga. Vi i teamet håller fortfarande kontakt och lttldvl har funderat på att ta upp stafettpinnen och kanske fortsätta köra med weekly updates på hans vis, men det är bara en tanke han har än så länge så vi får se.

Innan vi la ner började jag precis arbetet med att översätta gMIUI till Svenska så jag kanske tar upp det arbetet och kontaktar MIUI china samt hör om ett intresse finns att inkludera i romen. Om inte får man skapa ett eget "language Pack" och dela här i forumet då Svenska faktiskt är ett efterfrågat språk då vi ändå är en stor majoritet av alla användare.. Förhoppningsvis finner jag något att göra :)

Känner iallafall att jag inte är färdig med Android/ROM världen ännu :P så vem vet hur framtiden ser ut ;)

Last edited: 8 apr 2012
  9. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Tråkigt att GMIUI försvinner men har samtidigt full respekt för beslutet. Kan bara säga att GMIUI är den rom jag använt mej av mest och den är helt enkelt för jävla bra :cry:

Hoppas vi får användning för din översättning i alla fall och tack "Conny85" för all den nyttiga infon du alltid ställt upp med.

10. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Tack för dina vänliga ord. Personligen känner jag precis som du. gMIUI var något utöver det vanliga och det kände jag även innan jag blev en team medlem.

Det har varit ett rent nöja att få representera gMIUI för Svenska användare och alla i teamet tackar alla som använt vår ROM. Vi ses i forumet hoppas jag ;)

11. danskjefel

danskjefel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Riktigt tråkigt att höra faktiskt. Håller med ovanstående också, det är den ROM jag använt mig mest av för den är unik och ruskigt skön. Även om det inte kommer fler updates så kommer jag hålla kvar vid 31.03 weeklyn tills någon annan ROM får samma sms-app. Tack för allt!

12. gooner

Mottagna gillanden:
    735
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    håll ett öga här

13. orcophant

orcophant Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

svenska användare en stor majoritet av miuis användare? inte en chans.

14. svettipung

svettipung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Fixa gärna detta hade varit fetnice. Tråkigt med romen.

15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    ja du verkar ju ha redigt stor koll. Vi hade stöd för 18 enheter, allt från Samsung , HTC till Motorola (detsamma gäller officiella MIUI) så det blir en hel del. Vi på gMIUI registrerade varje nedladdning som gjordes från oss och gjorde sedan lista på länder och dess nedladdningshistorik per månad och Sverige låg ofta top 5 bland de länder som tankat ner ROM:en mest. Så kom inte med såna dryga kommentarer när du inte har en blekaste aning om vad som gäller.

Last edited: 10 apr 2012
    flippzii och x10_minipro gillar detta.
  16. orcophant

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

tittar man på miuis officiella stats ligger sverige inte ens på topp tjugo vad gäller unika installationer, och då är inte de största ländernas egna versioner inräknade (usa, tyskland, italien, etc).

17. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag pratar inte om officella miui utan om galnetMIUI siffror när vi var aktiva. Svenska gmiui användare var snittat bland 5 länder varje release! I slutet dalades det ner men ett stort intresse fanns då jag dagligen fick 10tal pm om just översättning både på XDA och här.

jag skrev : Innan vi la ner började jag precis arbetet med att översätta gMIUI till Svenska så jag kanske tar upp det arbetet och kontaktar MIUI china samt hör om ett intresse finns att inkludera i romen. Om inte får man skapa ett eget "language Pack" och dela här i forumet då Svenska faktiskt är ett efterfrågat språk då vi ändå är en stor majoritet av alla användare (detta då baserat på gmiui).

Med det menar jag precis som jag skriver dvs höra av sig till officiella miui och fråga om det finns ett intresse för det då intresset för gmiui var stort. När jag talar om gmiui så var svenska en stor majoritet..

Om du använder miui så är det ingen som tvingar dig att använda dig av mer än engelska. gl hf (good luck have fun)

18. orcophant

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

personligen förstår jag inte varför folk nu 2012 ens vill ha annat än engelska i sina datorer, telefoner, etc.
    att frångå språket den mesta informationen på nätet använder är bara att krångla till det för sig.

19. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har inga problem med att använda engelska då jag både pratar och skriver på engelska dagligen. Men vi är inte dom enda i världen som tycker om det utan det finns både unga och äldre personer som varken kan eller vill lära sig engelska . Man kan inte alltid bara efterstäva sina egna behov hela tiden heller utan man måste även respektera andra åsikter och tankar också :).

20. guerillerox

guerillerox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Synd att man beslutade att lägga ner Gmiui, har varit flitig användare av den själv och har även fått en del av min bekantkrets att använda den i sina lurar. Men du Conny ska ha en stor eloge för allt hårt arbete du har gjort och allt hjälp som du har gett oss här i tråden. Du skall veta att ditt hjälp har varit till mycket nytta och har inte varit förgäves då du har berikat oss med mycket kunskap som har varit till mycket nytta under denna tid. Så en stor tack Conny och alla i Gmiui teamet.