Problem: mkv filer slutar plötsligt att fungera

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Lycan71, 5 jul 2011.

1. Lycan71

Lycan71 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej,

när jag lägger över .mkv filer i min samsung galaxy sII så är det inga problem att spela upp filen när jag öppnar den i telefonen. när jag har stängt ner filmen och öppnat den igen några gånger eller att jag startar om telefonen så slutar filen att fungera, och jag får upp att filtypen stöds inte???

någon som har någon idé om vad detta kan bero på? enligt samsung så stödjer ju Galaxy SII .mkv filer?

vore grymt tacksam om någon hade en lösning på detta.

2. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Misstänker att du lagt över en fil som är större än 4GB? Kan strula då...

3. Lycan71

Lycan71 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ahh, ok ja det var den nog. finns det något sätt att göra filerna mindre på? de flesta mkv filer överstiger ju 4GB

4. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag har ännu inte funnit någon smidig lösning. Men finns säkert.

Någon skrev här att om man överför filerna i Kies så skulle de splittas automatiskt eller något sånt. Har inte testat så mycket men känns som att det inte fungerar så bra.

Ett annat problem är ju att de flesta mkv-filmerna har DTS ljud. Så då måste man köra någon DTS to AC3 Converter. Jag har inte kollat så mycket på det heller.

Blev faktiskt lite besviken på dessa uppspelningsproblem då en av anledningarna att köpte denna mobil var att den kunde spela upp allt. Jag hade inte läst på tillräckligt. Men jag hade köpt denna mobilen ändå eftersom det inte finns någon bättre för mig :P Det den spelar blir iaf riktigt bra. Har mest blivit 720p mkv filer och xvid.

5. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Problemet är väl filsystemet. fat32 klarar inte filer större än 4gb. Kanske att det går att ändra minneskortets filsystem till ntfs?

6. Commander

Commander Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Android stödjer inte NTFS, Ext3 skall nog gå dock.