Problem: MMS.apk mysterium

Diskussion i 'Galaxy Nexus - ROM-filer och utveckling' startad av bonis666, 21 aug 2012.

  1. bonis666

    bonis666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vet inte om detta är rätt forum men känns som att flest med mer ingående koll bör hålla till här.

    Har provat ett antal olika inverterad mms.apk's vilka fungerar som det ska förutom att bilder tagna med bakre kameran i 5MP upplösning samt filmer filmade på samma sätt inte går att skicka. Detta går alldeles utmärkt i oringal apkn, och lägger jag in den på nytt efter att ha haft en annan så fungerar det igen. Sänker man kvaliten eller skickar ett screenshot så fungerar det även i det inverterad, så frågan är ju vad det är som är ändrat. Och varför det fungerar för en del men varken för mig eller min kamrat som har exakt samma fel.
     
  2. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag antar att du menar videos skickade med MMS. Olika operatörer har olika tillåten maximal storlek. Detta konfigureras via xml-overlays när appen kompileras. Det skulle kunna vara så att den inverterade appen har värdet satt för högt vilket gör att appen inte komprimerar eller skalar ner det du försöker skicka tillräckligt mycket för att operatören ska acceptera det.