MMS/GPRS inställningar samt uppladdning av bilder

Diskussion i 'U8220' startad av Mr.Mozart, 3 okt 2010.

  1. Mr.Mozart

    Mr.Mozart Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skaffade U8220 i somras. Kanon tyckte jag. Upplåst och klar att använda till vilken operatör som helst. Har kikat in på alla ställen jag hittar över hur man ska ställa in för att kunna surfa på som vanligt och framförallt MMS-inställningar. Inget funkar! Det enda som verkar ok i alla fall är WiFi, men det är ju lite segt när jag är på stan eller annat och jag inte har åtkomst till att surfa.
    Dock är mitt störtsa huvudbry just MMS. Är det bara att acceptera att det inte går eller är det kanske så att vad gäller åtkomst till samtliga tjänster så är det bara att nedgradera sig till en annan mobiltillverkare?

    Tack på förhand!
     
  2. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    MMS är inget problem då det bara är att installera meddelande-klienten "handcent sms" från market. Denna har alltså stöd för mms vilket det verkar som att originalklienten inte har. Internet-frågan kan jag däremot inte hjälpa dig med :ehm:
     
  3. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Båda mms och Internet via 3G fungerar jättebra med U8220.

    Det du kan behöva göra är att ändra dina APN-inställningar så att dom stämmer överens med din operatör.

    Här är en länk där du kan läsa om hur du ändrar APN och vad du ska ändra till.

    Efter du har ändrat APN så ska det fungera och vad jag vet krävs ingen extra app från market för att ta emot mms.
     
  4. Mr.Mozart

    Mr.Mozart Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaren :)

    1an: Har tidigare provat länken du skickat. men utan resultat, därav min förfrågan här på forumet. Dock ska jag prova igen :)
     
  5. wolfbite

    wolfbite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör en upplåst U8220 med tele2-abb och var tvungen att slå på roaming för datatrafik för att det ska fungera. Vet ej om det är nåt strul med tele2-abbet eller om det är telefonen som bråkar. Men med roamingen påslagen funkar det perfekt. En varning för att köra roaming om du åker utomlands, kan bli dyrt.
     
  6. akram

    akram Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet uppstår i USA när en telefon är köpt olåst i ett annat land och är okänd och stöds inte av det amerikanska flygbolaget, i detta fall Cingular de nya AT & T. Min brevlåda är leverenterad av min hemsida värd Earthlink.

    Starta bifogade Word-dokumentet för att läsa hur jag satt upp min olåst DOPOD 818pro Pocket PC mobiltelefon...